Permalänk

Intel Core 2 Duo E6700

Tjena!

Jag har precis köpt nytt datorsystem, allt är i satt & nu ska mjukvaran in.

Så som jag har förstått det måste jag ställa in bios innan man kan installera Windows. ?.

Räcker det med att ställa in busshastighet på processorn & hastigheten på minnerna ?.

Vilken busshastighet har jag på min Core2 Duo E6700 ?

Samt vilken hastigthet på mina Corsair TWIN2X 6400 DDR2 minnen?.

Väldigt tacksam för svar.

Detta är mitt första egna datorbygge. Så jag har ej allt för mycket kött på benen.

Mvh

Visa signatur

Ride Hard - Die Free

Permalänk
Medlem

Bios kommer ställa in allt automatiskt efter ditt system, den känner vad du har för grejjer.. Att ändra i bios kan du oroa dig för den dagen du vill klocka et c.. Eller om något inte fungerar och du behöver ställa in diverse saker manuellt.. Men det ska inte vara något tvång..

Alla hastigheter ställs in automatiskt.. Annars hade det ju bara varit att bestämma att min Intel Core2 ska vara 13ghz Med en smula överdrift

Visa signatur

<<||>> Intel Core2 Duo@3000MHz E6400 Overclocked <<||>> Radeon X1900XT 256mb 675/775mhz <<||>> 2048mb Corsair Extreme2 800mhz <<||>> 74GB Raptor, 320GB Western Digital, 250GB Maxtor <<||>> Asus P5BP965 <<||>> HDA Mystique 7.1 <<||>> Hiper Type M@580w <<||>> Samsung DVD+RW 18x 4x Dual Layer <<||>> 3dMark05: 12182<<||>>

Permalänk

Okej tack för hjälpen.

Nu får man hoppas att all hårdvara funkar som det ska.

Visa signatur

Ride Hard - Die Free

Permalänk
Medlem

jadå, det ska inte vara nåra problem.. Sätt i allt där de ska.. Sen boota datorn.. Sen ska det vara helt Ok.. Om den inte bootar eller inte vill in i windows efter installation.. Då kan du skriva i denna tråd igen så ska vi hjälpa dig igenom bios

Visa signatur

<<||>> Intel Core2 Duo@3000MHz E6400 Overclocked <<||>> Radeon X1900XT 256mb 675/775mhz <<||>> 2048mb Corsair Extreme2 800mhz <<||>> 74GB Raptor, 320GB Western Digital, 250GB Maxtor <<||>> Asus P5BP965 <<||>> HDA Mystique 7.1 <<||>> Hiper Type M@580w <<||>> Samsung DVD+RW 18x 4x Dual Layer <<||>> 3dMark05: 12182<<||>>

Permalänk

Tack för ett bra bemötande. Kul att folk är villiga att hjälpa till.

Nu har jag fått igång Windowinstallerationen men när jag kommer fram till där man väljer att installera / formater / avslut installeration så funkar ej T-Bordet. Funkar som det ska i Bios.

Vad kan felet vara?.

Visa signatur

Ride Hard - Die Free

Permalänk
Medlem

Har du ett usb tagentbord?

I sånna fall behöve du nog slå på legacy-usb eller nått ditåt i bios ändå. Kan du tala om vad moderkortet heter så kan det hjälpa till

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk

Jag har ett Asus P5W DH Deluxe & tangentbordet är USB, men jag har provat med en adapter till ps2. Funkar iaf inte.

Visa signatur

Ride Hard - Die Free