Permalänk
Geeks
SweClockers

Nforce4 och ljudkort?

Ni som har nforce4, vad använder ni för ljudkort och hur bra fungerar det? Kommer ihåg något om att nforce har problem med Creative-kort, stämmer det fortfarande?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft några bekymmer med mitt Audigy2 iaf.

Permalänk
Medlem

Re: Nforce4 och ljudkort?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Ni som har nforce4, vad använder ni för ljudkort och hur bra fungerar det? Kommer ihåg något om att nforce har problem med Creative-kort, stämmer det fortfarande?

Har kört både X-Fi Xtrememusic & SB Live 5.1 digital utan problem.. Kör för tillfället med ett gammalt ljudkort baserat på gamla hederliga Cmedia CMI8738.. Nemas problemas.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd

Kör Terratec Space 7.1, går som en dröm

Permalänk
Geeks
SweClockers

Så vad rekommenderas, Audigy SE eller X-Fi audio?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Varför inte ett "TerraTec SoundSystem Aureon 7.1 PCI, Dolby Digital Live, 599:-"?
www.komplett.se/k/ki.asp?sku=309631l

Edit.
Eller ett "Creative SB X-Fi Xtreme Audio, Low-profile PCI, 599:-
www.komplett.se/k/ki.asp?sku=325912

Men kanske ett "Creative SB X-Fi XtremeMusic PCI, 749:-" istället?
www.komplett.se/k/ki.asp?sku=320932

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

När jag körde mitt audigy 2zs med mitt gamla nforce 2 kort så knastra det från ljudet i spel, väldigt irriterande, gör inte det längre med mitt nya moderkort! Men det kanske inte blir så med dom nya nforce korten...

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Nforce4 och ljudkort?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Ni som har nforce4, vad använder ni för ljudkort och hur bra fungerar det? Kommer ihåg något om att nforce har problem med Creative-kort, stämmer det fortfarande?

En del har problem med knaster/sprak med X-Fi tillsammans nF4, och även andra chipset, men jag har faktiskt inte haft dessa problem.

Jag är en stadig läsare av Creatives forum och min uppfattning är att det alltid är en chansning med X-Fi, om det ska fungera bra till moderkortet eller inte.

Permalänk

Re: Re: Nforce4 och ljudkort?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
En del har problem med knaster/sprak med X-Fi tillsammans nF4, och även andra chipset, men jag har faktiskt inte haft dessa problem.

Jag är en stadig läsare av Creatives forum och min uppfattning är att det alltid är en chansning med X-Fi, om det ska fungera bra till moderkortet eller inte.

Är detta i mic eller hörgatalare? För jag har problem med mitt ljudkort som har en mic som vill knastra ibland :/

Visa signatur

Amd Athlon64 3200+ Socket 939 | Asus A8N Nforce4 deluxe SLI | Geforce 6800TDH | 1024 Twinmos | Hitachi Deskstar 160gb | Creative SB Audigy SE

Permalänk
Medlem

jag har ett x-fi extrem music o det funkar klockrent, inget knaster/sprak i varken högtalare lr mic.

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Re: Re: Nforce4 och ljudkort?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av YberlAggen
Är detta i mic eller hörgatalare? För jag har problem med mitt ljudkort som har en mic som vill knastra ibland :/

Högtalare tänker jag på. Mictrådar brukar jag hoppa över, jag vet dock att även micar kan spraka med X-Fi.

Permalänk
Medlem

Trodde tiden med strulande/inkompatibla ljudkort var förbi för länge sedan.

Jag har ett X-Fi Fatal1ty. Fungerar hur bra som helst, inget knaster eller annat oönskat ljud.

Visa signatur

/| HAF 932 Advanced || Intel 2500K @ 4.6GHz || ASROCK Extreme7 Gen3 || 32GB Corsair 1600MHz || Gigabyte GTX TITAN || Intel 510 SSD 120GB + 10TB HDD || Corsair HX1050 || BenQ FP241W || Sennheiser PC360 || Win8 Pro x64 |\
/| ASUS K50IN: T4200 2GHz || 4GB DDR2 || G102M 512MB || 320GB |\

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b4sTerd!
Trodde tiden med strulande/inkompatibla ljudkort var förbi för länge sedan.

En snabb titt i Creatives forum räcker för att för att se att det tyvärr inte är fallet. Speciellt kombinationen nForce + X-Fi + BF2/BF2142 är kritisk.

Det finns till och med exempel på moderkort där det interna ljudkortet har problem med knaster/sprak...