Alla fyndtips från mellandagsrean
Permalänk

ny MP3 med mycket plats

Tjo hej sweclockers
Jag vet att det redan finns tusentals sånna här trådar.... tro mig jag har sökt men jag har inte fått tillräkligt med kött på benen... så därför gör jag ytterligare en sån här tråd... hoppas ni kan hjälpa mig välja

Som rubriken säger så vill jag ha en med mycket plats.... Jag kollade lite på Creative Zen Vision:M 30GB. Den ska tydligen vara bra (?) (har googlat och läst en del recensioner). Såg sen också att 60gigaren kostar bara ca700 spänn mer. 60gigaren är väl samma som 30gigarn ? och då är det väl ändå värt att lägga ut 700 spänn extra för 30gig extra space.... i vilket fall så jämför jag lite med en del iPod modeller också, och något jag störde mig på var att creative hade mycket sämre batteritid. Stämmer dessa påstående batteritider ? Skilljer ändå ett antal timmar... Någon annan spelare ni kan rekommendera. Ska ha den mest för att lyssna på musik. Kolla på film är egentligen inte särkillt viktigt. Det ända jag vill ha är mycket space...

Vore väldigt tacksam om någon kunde guida mig lite i denna djungel.

Permalänk
Medlem

Hej!

Vill du ha mycket plats för all musik eller för att kunna använda spelaren som extern hårddisk?

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Hej!

Vill du ha mycket plats för all musik eller för att kunna använda spelaren som extern hårddisk?

För musik... har ganska mycket musik (ca 20gig) och vill gärna kunna lägga in allt jag har på spelaren...plus att ha lite plats över som jag kan fylla på med tiden

Permalänk
Medlem

Ah, okej

En kompis till mig köpte nämligen en iPod 60GB för att lyssna på musik och ha spel på (!) Snacka om att han blev besviken när det tog ett halvår att ladda spelen

Försök att testa en Zen vision i butik eller av kompis innan du köper, jag antar att du vill ha bra ljud också? Och ljud är ju ganska personligt

Visa signatur

Permalänk

iAudio X5, finns med 30 gig och 60 gig. X5L har 35 (?) h batteritid vid musiklyssnande.

Permalänk
Citat:

Ah, okej

En kompis till mig köpte nämligen en iPod 60GB för att lyssna på musik och ha spel på (!) Snacka om att han blev besviken när det tog ett halvår att ladda spelen

Försök att testa en Zen vision i butik eller av kompis innan du köper, jag antar att du vill ha bra ljud också? Och ljud är ju ganska personligt

enligt recensionerna så ska den ha bra ljud... fast det är iofs som du säger - väldigt personligt.... får försöka lyssna på en i en affär eller nått då

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyckotomten
iAudio X5, finns med 30 gig och 60 gig. X5L har 35 (?) h batteritid vid musiklyssnande.

X5L har 35 timmar.... fast den finns bara i 30 gig.... X5 60 gig har 14h (samma som creative)... svårt val.... bättre batteritid eller mer lagringskapacitet... ? hmmm...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ah, okej

Vilka spel var det? Har bara poker på min, och det tar inte så lång tid att ladda. Mycket batteritid äter spelet dock.

Permalänk

Jag personligen tycker dock att 14h räcker, fast då har jag förvisso möjligheten att ladda den över natten varje natt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adzam 1
Vilka spel var det? Har bara poker på min, och det tar inte så lång tid att ladda. Mycket batteritid äter spelet dock.

Han skulle ha spelaren som extern HDD och ha spel som WOW och CS på den

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Haha, ja där missuppfatta jag det rätt hårt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyckotomten
Jag personligen tycker dock att 14h räcker, fast då har jag förvisso möjligheten att ladda den över natten varje natt

Lilla Viktor (Lyckotomten), finns det någon tråd som du inte rekommenderat din förbannade X5a i?:D

Dags att börja göra reklam i den officiella iPod tråden?

En kompis köpte en mpio på cdon.com för 1899kr. Fina menyer, bra ljud med andra än orginal lurarna, bra skärm, fin i övrigt.

Dock är den stor men det är ju faktiskt en media spelare.
http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=902&nav=13280&nav_genr...

Såg att du ville ha 20< men med tanke på priset så får man vara nöjd. Kan ju säga att jag gillar den bättre än Zen som min andra bordsgranne i skolan har, skulle jag säga vad jag tycker om den så blir jag väl avstängd, nej så farligt kanske det inte är men menyerna gillar jag inte. Men smaken är ju som....'

Alla har ju inte sån tur att ha 3 kamraters mp3-spelare runt sig ständigt. Tyvärr så finns det ingen mp3 som jag vill ha då samtliga har för små hårddiskar. Jag vill ha all musik jag har på datorn i mp3n oavsett om jag någonsin kommer lyssna på allt eller ej.

Permalänk

Lyckotomten... äger du en spelare med 14h batteritid ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sucker121
Lilla Viktor (Lyckotomten), finns det någon tråd som du inte rekommenderat din förbannade X5a i?:D

Dags att börja göra reklam i den officiella iPod tråden?

En kompis köpte en mpio på cdon.com för 1899kr. Fina menyer, bra ljud med andra än orginal lurarna, bra skärm, fin i övrigt.

Dock är den stor men det är ju faktiskt en media spelare.
http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=902&nav=13280&nav_genr...

Såg att du ville ha 20< men med tanke på priset så får man vara nöjd. Kan ju säga att jag gillar den bättre än Zen som min andra bordsgranne i skolan har, skulle jag säga vad jag tycker om den så blir jag väl avstängd, nej så farligt kanske det inte är men menyerna gillar jag inte. Men smaken är ju som....'

Alla har ju inte sån tur att ha 3 kamraters mp3-spelare runt sig ständigt. Tyvärr så finns det ingen mp3 som jag vill ha då samtliga har för små hårddiskar. Jag vill ha all musik jag har på datorn i mp3n oavsett om jag någonsin kommer lyssna på allt eller ej.

Det är precis vad jag vill ha med... och då jag har ca 20gig musik på datorn så tänkte jag att en 60gigare får allt plats på plus att den antagligen håller ett tag framöver... Vad är det du inte gillar med Creative Zen då ? är det menyerna ?

Mpio 20gi är nog lite för lite.... 40gigaren verkar ju ha ännu sämre batterier än creative zen's.... som det står på prisjakt: "Enligt tillverkaren: 13h med 128kbit/s och level 13, ingen belysning på"

det lutar nog mot en creative zen iaf.... ligger bra till på prisjakt och fått bra kritik där med.... å prisjakt brukar ju oftast ha rätt

Permalänk

-Menyerna är ett problem, jobbiga enligt mig.
-EQn var ju totalt kass, antingen var det mig och lyckotomten det var fel på för vi hörde inte den minsta skillnad.
-filupplägget var inte heller något jag gillade.

Permalänk

Ja, min X5a har ~14h batteritid. Och jag tycker det duger, visst är det inte strålande, men för mig så räcker det till.

Permalänk

äh va fan.... dom flesta med mycket plats har ju dålig batteri tid (av ngn anledning)... skulle väl vara Ipod video 80gig som skulle vara ett alternativ isf, men jag vill helst inte ha en Ipod... så det får bli en creative... är man inte nöjd får man väl lämnda tillbaka den... man har väl precis som datordelar en månad på sig ?

Permalänk

Eller så kan du vänta lite och kolla, för snart ska iAUDIO X5.s efterföljare komma "X7" den lär bli bra.

Annars kan X5 60 GB vara bra, Ljudet är klockrent!
Snabböverföring
Många inställningar
Tillräckligt bra tillbehör.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Davve_87_
äh va fan.... dom flesta med mycket plats har ju dålig batteri tid (av ngn anledning)... skulle väl vara Ipod video 80gig som skulle vara ett alternativ isf, men jag vill helst inte ha en Ipod... så det får bli en creative... är man inte nöjd får man väl lämnda tillbaka den... man har väl precis som datordelar en månad på sig ?

Att lämna tillbaks den för att du inte är nöjd blir nog svårt.

Permalänk

besluts ångest........
IAudion är så dyr (4.500:- på netonnet)... annars verkar den vara i stort set likadan som creativen....
kan fan inte bestämma mig... får la vänta lite så kanske någon monster maskin dyker upp snart...