Permalänk
Medlem

Sedan detta är min första tft köp så undrar jag lite över DVI kontakten. Bör man köpa någon annan än den som kom med? Sedan verkar det vara olika typer av hankontakter vad jag förstår? Samt analogt/digitalt?

Permalänk
Medlem

nej, allt följer med! Ström sladd, DVI, D-SUB osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
nej, allt följer med! Ström sladd, DVI, D-SUB osv

Eh... jo jag vet det följer med? Har ju köpt skärmen... undrar om man bör ersätta DVI sladden mot nåt bättre?

Permalänk
Medlem

Så, köpt nu Kmr dock 15/4, men fick den för 3245kr

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozeroun
Eh... jo jag vet det följer med? Har ju köpt skärmen... undrar om man bör ersätta DVI sladden mot nåt bättre?

har jag gjort

http://www.webhallen.com/prod.php?id=53266

denna har jag till min!

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

äntligen ampariii Du har hängt i denna tråd ganska länge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
har jag gjort

http://www.webhallen.com/prod.php?id=53266

denna har jag till min!

Ok... det här med att hanarna har olika antal piggar behöver man inte bry sig om?

Är ju skillnad på dessa

http://images.webhallen.com/boxshot.php?id=39314&typ=large

Och

http://images.webhallen.com/boxshot.php?id=51699&typ=large

Läst vissa har problem med 5-10 meters?

Och analogt/digitalt?

Permalänk
Medlem

har samma kabel som ovan fast till min andra skärm, i 3,7m.... perfekt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
äntligen ampariii Du har hängt i denna tråd ganska länge

Japp Köper massa andra saker samtidigt, och jag vill köpa allting på en gång, därför det dröjt

Detta blir det:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=69187
http://www.webhallen.com/prod.php?id=34095&traff=1
http://www.webhallen.com/prod.php?id=63541

Ska bli kul att kolla på film på datorn med det där

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

nästan samma saker som jag precis köpt!!! Beställt ny dator med Z-5500 och exact samma ljudkort

!!Har en fråga!! Kan man använda denna kabel mellan 226bw skärmen och datorn? http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/45443?opendocum...

förstår inte skillnaden mellan dual link och ikke.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
nästan samma saker som jag precis köpt!!! Beställt ny dator med Z-5500 och exact samma ljudkort

!!Har en fråga!! Kan man använda denna kabel mellan 226bw skärmen och datorn? http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/45443?opendocum...

förstår inte skillnaden mellan dual link och ikke.

är ju en dvi-d så den ska funka bra. men den såg lite klumpig ut dock
fast supra är good shit..
ha rju deras supra ply 3.4mm till mina högtalare.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Att lägga 600kr på en bättre skärm hade vart betydligt smartare...

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Avstängd

finns de bättre alternativ en att köpa 226 bw menar du för en 600 kr mer? förklara dig, och visa gärna denna skärm som skulle vara så mkt smartare att köpa!

mvh

Permalänk
Medlem

Okej nu råkar det visserligen vara så att det inte finns någon bättre 22" eftersom att alla har TN paneler, så måste man ha 22" så finns det inget bättre alternativ nej (bara billigare).

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

För er som följt tråden så vet ni att jag har haft 2 ex av 226bw hemma och båda hadde enorm backlight bleeding..

Idag fick jag hem min viewsonic wx2235vm å ärligt det e natt å dag mellan dessa skärmar.. inge bleed..
bättre bild .. jag e tooook nöjd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tyriel
För er som följt tråden så vet ni att jag har haft 2 ex av 226bw hemma och båda hadde enorm backlight bleeding..

Idag fick jag hem min viewsonic wx2235vm å ärligt det e natt å dag mellan dessa skärmar.. inge bleed..
bättre bild .. jag e tooook nöjd

tråkigt att du har haft otur 2 gånger.
min har minimal.. inget jag märker sålänge skrärmen inte är HELT svart. och när är den det?
aldrig.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

BARRY de w jag hadde hemma var så markanta att i mindre dagsljus klättrade det 4 cm ner.. men viewsonicen e så jäddra läcker bild på så jag e nöjd nu

Permalänk
Medlem

Blir det en markant skillnad att köpa en ny DVI (-D?) sladd än att köra med original sladden som följer med och är det lönt att köpa en sladd för 500 än 200?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozeroun
Blir det en markant skillnad att köpa en ny DVI (-D?) sladd än att köra med original sladden som följer med och är det lönt att köpa en sladd för 500 än 200?

Nej. Jag kan nästan garantera att du inte kommer att märka någon skillnad.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ampariii
Nej. Jag kan nästan garantera att du inte kommer att märka någon skillnad.

Kanske överdrev med markant... men inte ens lite? Främst om man ska se film på monitorn?

Permalänk
Medlem

Fick min skärm idag. Kan bekräfta att A paneler finns in Sverige nu. Fick den från Dustinhome skickades i måndags.
Men jag vet itne vad jag ska leta efter för skillnader så jag är än sålänge lycklig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozeroun
Kanske överdrev med markant... men inte ens lite? Främst om man ska se film på monitorn?

Jag har aldrig märkt skillnad. Har testat uppåt i alla fall 20 skärmar, både med standardkabel och en "finare" varian. Tror det är en Belkin som är fyrdubbelt skärmad för att undvika störningar. De få gånger jag sett skillnad är på kablar (billiga vs dyra) är på längre avstånd då DVI genast ger lite sämre bild.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Gällande dvi så vet jag att de är skarpare i färg och Brightness / contrast måste ställas ner mer för att inte det skall bli för ljust.. sen så hanterar en hel del spel dvi bättre då det inte skall bli analogt av det =?)

Permalänk
Medlem

Efter lite användning. En väldigt irriterande sak. Färgerna är mycket mörkare längst upp på skärmen än längst upp.
Gjorde en helt blå bild i photoshop. Längst ner är bilden nästan vit längst upp är bilden samma blå färg som Internet explorer E:ets färg.
Spelar ingen roll varifrån jag ser på skärmen så är det mörkast längst upp.
För jämnast resultat måste jag ha ögonen i nivå med överkanten. Tittar jag längre ner så blir det bara mörkare. Reser jag mig så blir skärmen bara ljusare överlag.
Finns det nån inställning för detta? Eller är det något jag får accepter?

Permalänk
Medlem

Har precis satt upp skärmen(VGA), har haft en Phillips CRT 20" tidigare.
Upplevde bilden som väldigt ljus(vilket flera här verkar också ha gjort) och har ställt ned ljus och kontrast.

Är nöjd med bilden vid statiskt tittande, men när jag scrollar så känns det som bilden flimrar/hoppar, alldeles som att den inte hinner uppdatera bilden, så vid scrollning blir det lite svårt att läsa, någon mera som upplevt samma sak ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tyriel
Gällande dvi så vet jag att de är skarpare i färg och Brightness / contrast måste ställas ner mer för att inte det skall bli för ljust.. sen så hanterar en hel del spel dvi bättre då det inte skall bli analogt av det =?)

Borde inte vissa detaljer bli mer skarpare med bättre digital kabel?

Förresten... vad bör man torka/göra rent skärmen bäst med?

Permalänk
Medlem

mikro fiber duk för glas eller liknande, eller så kan man köpa mikrofiber dukar för dator skärmar i affärer, engång saker man drar över så vips klar! Följer med en mikro fiber duk med skärmen annars Fast bäst blir det med dukar som man kan köpa för engångs bruk, dom har ngt rengörnings medel som är till för skärmar.

Permalänk
Medlem

Hej,

ONOFF i Borås har fått in några stycken 226BW.

Jag frågade om jag fick packa upp en utan att köpa för att kolla om det var A eller S panel.
Det var A panel så jag köpte ingen.
Hur kan man få tag på en?

MVH Anders

Visa signatur

HEJ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gronbek
Hej,

ONOFF i Borås har fått in några stycken 226BW.

Jag frågade om jag fick packa upp en utan att köpa för att kolla om det var A eller S panel.
Det var A panel så jag köpte ingen.
Hur kan man få tag på en?

MVH Anders

Som det tidigare är sagt i tråden så finns det inget bevis för att a panaelen skulle vara sämre.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ampariii
Som det tidigare är sagt i tråden så finns det inget bevis för att a panaelen skulle vara sämre.

Kanske inte här men jag har då inte läst något positivt om A panelen på nätet. Dock positivt om S panelen. Så jag chansar ej.

MVH Anders

Visa signatur

HEJ