Vista kraschade efter Alcohol installation
Hej!
Har fått ett problem att dras med.
Skulle installera Alcohol 120% på min nya dator med Windows Vista Ultimate (32 kbit), installationsprocessen gick smidigt men sen fick jag upp en "varning", det var något om att Vista inte kunde verifiera drivrutinen och man kunde klicka på två val "Sök efter ny drivrutin från leverantörens hemsida" eller "Installare drivrutinen ändå", jag tryckte på alternativ 2 eftersom jag har Alcohol installerat på min förra dator med XP utan några problem.
När jag gjorde fick jag upp en blå ruta med en massa varningstext om att Windows var tvunget att stängas för att inte skada datorn (man hann inte läsa allt innan den startades om). Längst ner stod det något om "dumping memory" och sen laddade den upp till 100 innan omstartning skedde.
Denna sida kom upp igen vid inloggningen på Vista och den kom även upp om man startade datorn i felsäkert läge (och det fortsatte så)
Är det någon som har haft samma problem? Vad kan jag göra?
Jag är behov av program som Alcohol och Daemon men ärligt talat vet jag inte mycket om dom, förutom att de skapar virtuella enheter. Kan de vara skadliga för datorn? Är det någon som upplevt det problemet?
Ska tilläggas att jag hade Daemon installerat på min XP-dator och en dag avinstallerade jag det och då kraschade XP, man kunde inte starta program, man kunde bara öppna mappar.
Den här versionen jag installerade på Vista var 1.4.8.1222