Vista kraschade efter Alcohol installation

Permalänk

Vista kraschade efter Alcohol installation

Hej!

Har fått ett problem att dras med.

Skulle installera Alcohol 120% på min nya dator med Windows Vista Ultimate (32 kbit), installationsprocessen gick smidigt men sen fick jag upp en "varning", det var något om att Vista inte kunde verifiera drivrutinen och man kunde klicka på två val "Sök efter ny drivrutin från leverantörens hemsida" eller "Installare drivrutinen ändå", jag tryckte på alternativ 2 eftersom jag har Alcohol installerat på min förra dator med XP utan några problem.

När jag gjorde fick jag upp en blå ruta med en massa varningstext om att Windows var tvunget att stängas för att inte skada datorn (man hann inte läsa allt innan den startades om). Längst ner stod det något om "dumping memory" och sen laddade den upp till 100 innan omstartning skedde.

Denna sida kom upp igen vid inloggningen på Vista och den kom även upp om man startade datorn i felsäkert läge (och det fortsatte så)

Är det någon som har haft samma problem? Vad kan jag göra?

Jag är behov av program som Alcohol och Daemon men ärligt talat vet jag inte mycket om dom, förutom att de skapar virtuella enheter. Kan de vara skadliga för datorn? Är det någon som upplevt det problemet?

Ska tilläggas att jag hade Daemon installerat på min XP-dator och en dag avinstallerade jag det och då kraschade XP, man kunde inte starta program, man kunde bara öppna mappar.

Den här versionen jag installerade på Vista var 1.4.8.1222

Permalänk
Medlem

Det är troligtvis så att drivrutinen du installerade orsakade problemet eftersom att den inte var gjord för vista

Kolla om det står något om en .sys fil i bluescreenen (som det kallas). Det borde stå långt upp. Om du ser det så går du in i XP, (om du inte har kvar XP nu så kan du tanka hem en liveCD av något slag). Och tar bort/flyttar/byter filändelse på filen så borde problemet vara löst.

Permalänk
Medlem

Tjohh.

Fick samma problem för några dagar sedan. Fast jag kunde inte änns komma in i inloggningen utan att jag fick bluescreen. Så det ända jag kunde göra var att formatera igen igen!

Ladda ned den nyaste av Alcohol 120% så bör det fungera, gjorde det för mig denna gång.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X | Asus | 32GB RAM | 2TB | 3070Ti? | 850Watt |

Permalänk

Xaar:

Tack för tipset men jag har samma problem som Izebear, kan inte ens logga in så jag kommer inte åt några mappar alls.

Men ja, då blir det att formatera om, tur nog så har jag ju inte hunnit installera något eftersom datorn var ny;)

Vilken är den nya versionen? Har en 1.4.6.711 och den fungerade på XP.

Permalänk

1.9.6.5429

Det är den senaste versionen av 120%

Den du har är ju gammal som gatan

2003-05-10

Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av voodoodockan
1.9.6.5429

Det är den senaste versionen av 120%

Den du har är ju gammal som gatan

2003-05-10

Laddade hem en trial från deras hemsida för att "testa och se", Den gick att installera men sedan när jag skulle köra programmet så kom varningen "Du måste vara inloggad som datoradministratör för att kunna starta de virtuella enheterna. Alcohol kommer nu avslutas".

Jag var inloggad som datoradministratör. Så vad?=P

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scooterlover
Laddade hem en trial från deras hemsida för att "testa och se", Den gick att installera men sedan när jag skulle köra programmet så kom varningen "Du måste vara inloggad som datoradministratör för att kunna starta de virtuella enheterna. Alcohol kommer nu avslutas".

Jag var inloggad som datoradministratör. Så vad?=P

Det räcker inte alltid; startade du Alcohol genom högerklick | "Kör som admin"?

Permalänk
Medlem

Är det så att det inte går att fixa utan att formatera om datorn eller??? Problemet är ju att man inte hinner göra ngt inne i vista vanligt mode eller felsäkert läge, startar om sig hela tiden, kan man inte komma ut i kommandotolken lite smidigt så man kan deleta programmet??

Visa signatur

signatur raderad av Coltrasten, §6.2

Permalänk
Medlem

Har samma problem som trådskaparen, finns det verkligen inget annat sätt att förbigå laddningen av drivrutinen som inte fungerar?
Eller är det en rak format som gäller? Känns väldigt jobbigt =/

Visa signatur

Too, often we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head - Gaz Cooper