CryENGINE 2™ / Crysis

Permalänk
Medlem

Orka döpa datorn till crysis gaming rig xD

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Ren info om vad jag kommer köra Crysis på. Det är ju inte precis så att jag bara har en dator (sitter på 4 st nu ). Vet du något om distr. av demon då?

EDIT: Hittade det.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Demon lär ju komma ut på crysis hemsida med länkar till mirrors.... Hoppas de är kloka nog att släppa som torrent.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Ja, imorgon vid denna tiden sitter man kanske och lirar det! Kul för oss som inte testat betan.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

jag väntar tills fz kommer ha den, de kanske kommer köra en torrent på demot vilket de borde då detta lär få rekord i nerladdningar tror jag.

Permalänk
Medlem

Ska bli skoj. Har börjat tröttna lite på mp-betan nu så det passar perfekt.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS220j

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
jag väntar tills fz kommer ha den, de kanske kommer köra en torrent på demot vilket de borde då detta lär få rekord i nerladdningar tror jag.

Varför vänta just tills fz lägger upp den? Spelar ju inte så stor roll var man tankar den ifrån direkt

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ampariii
Varför vänta just tills fz lägger upp den? Spelar ju inte så stor roll var man tankar den ifrån direkt

För att FZ är snabbast.. kanske.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ampariii
Demon lär ju komma ut på crysis hemsida med länkar till mirrors.... Hoppas de är kloka nog att släppa som torrent.

Vem vet.

Vi kanske måste betala för denna också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ACDC
Vem vet.

Vi kanske måste betala för denna också.

vad får dig att säga så? )=
har det pratats om det ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ACDC
Vem vet.

Vi kanske måste betala för denna också.

Ha, ha! Då är de RIKTIGT dumma!

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk

Hoppas bara att spelet kommer funka, som vissa andra spel inte gör.

T.ex. Testdrive unlimited som jag betalade typ 500 spänn för och såg fram emot att spela, men sen gick det inte att starta spelet, kom fram ett windows felmeddelande: "Blabla har stött på ett problem och måste avslutas".
Min dator klarade minimum kraven, och Ataris support var obefintlig, och sen blev jag bannad i Ataris offieciella forum av nån anledning, moderatorn var antagligen pantad i skallen. 500 spänn i sjön..
Aldrig mer Atari för min del.

Men som sagt, hoppas Crysis funkar allafall ^^

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beaatch
vad får dig att säga så? )=
har det pratats om det ?

nej. men man vet ju aldrig.

Permalänk
Medlem

Eff Säta
Jo Test Drive Unlimited va ju uselt till PC ändå, så det va bara tur för dig att det inte funkade ;D Till 360 åandra sidan, fantastiskt!

Kom crysis kom! Vad tror ni om den där sandbox editorn? Man kommer ju kunna spela i själva editorn lite, med halvsämre grafik osv antar jag. Men tror ni man får lov att spara sina banor i demo-editorn?
Isåfall kan jag se en hel våg av användarskapade banor imorgonnatt Tänk så sjukt mycket skoj man kan ha med demot då, nya banor hela tiden
Vissa demos har ju haft så att man inte får spara pga att det är demo

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
För att FZ är snabbast.. kanske.

Vilken torrent som helst bör fungera utmärkt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Hoppas bara att spelet kommer funka, som vissa andra spel inte gör.

T.ex. Testdrive unlimited som jag betalade typ 500 spänn för och såg fram emot att spela, men sen gick det inte att starta spelet, kom fram ett windows felmeddelande: "Blabla har stött på ett problem och måste avslutas".
Min dator klarade minimum kraven, och Ataris support var obefintlig, och sen blev jag bannad i Ataris offieciella forum av nån anledning, moderatorn var antagligen pantad i skallen. 500 spänn i sjön..
Aldrig mer Atari för min del.

Men som sagt, hoppas Crysis funkar allafall ^^

Är ju inte Atari's fel att Testdrive unlimited inte fungerade på din dator, antagligen har du massa saker som skräpar ner dator eller så. Inget jag ska speculera om. Men det är möjligt att deras support skulle vara bättre

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ampariii
Vilken torrent som helst bör fungera utmärkt.

Är ju inte Atari's fel att Testdrive unlimited inte fungerade på din dator, antagligen har du massa saker som skräpar ner dator eller så. Inget jag ska speculera om. Men det är möjligt att deras support skulle vara bättre

Jag är nästan "tvångsmässigt pedant" när det gäller både dator hårdvara och mjukvara...
Jag kör diskdefrag nästan varje dag, diskrensning, kör virus sökning, spionprogramsökning, trimmar windows registret med pålitliga program, har 1 spel installerat på datorn just nu, har all musik på extern hårddisk, har alltid alla nyaste uppdateringar och drivrutiner, har cirka 70 gb ledigt utrymme på min 80 gb hårddisk..

Så om du säger att jag har en massa skräp i datorn så ok..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Jag är nästan "tvångsmässigt pedant" när det gäller både dator hårdvara och mjukvara...
Jag kör diskdefrag nästan varje dag, diskrensning, kör virus sökning, spionprogramsökning, trimmar windows registret med pålitliga program, har 1 spel installerat på datorn just nu, har all musik på extern hårddisk, har alltid alla nyaste uppdateringar och drivrutiner, har cirka 70 gb ledigt utrymme på min 80 gb hårddisk..

Så om du säger att jag har en massa skräp i datorn så ok..

hahahah, sheeet. Softaa

Men det värsta måste fan vara fileplanet som vill ha betalt för demon. Dumma i huvudet enligt mig. Va inne på www.crysisdemo.com och ser när tiden snart är inne. Men seriöst, det är fan inte helt klart vart man ska ladda ner Demon ifrån :S

Visa signatur

Antec Nine Hundred:||: Intel Core 2 Duo E6750:||: Crucial Ballistix 2 GB @ 800 Mhz:||: Sapphire Radeon 2900XT 512 MB:||: Corsair 520 W:||: Seagate 500 GB HDD:||: HP w2207

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Momme
hahahah, sheeet. Softaa

Men det värsta måste fan vara fileplanet som vill ha betalt för demon. Dumma i huvudet enligt mig. Va inne på www.crysisdemo.com och ser när tiden snart är inne. Men seriöst, det är fan inte helt klart vart man ska ladda ner Demon ifrån :S

Från någon torrent, värdelöst att ladda hem från en sida.

Permalänk
Medlem

Softa? Prata svenska tack
Och vad är det för skitsnack att fileplanet vill ha betalt för demot? Luktar samma skitsnack som allt om fileplanets betas
Är man subscriber, får man tillgång till betas och snabba servrar..
Hade fileplanet och subscribersaken inte funnits hade "ni" inte fått tillgång till de betorna ändå, då hade de BARA varigt stängda för hardcore forumiter och dylikt, som alla andra betor förr i tiden.
Öppna betas är även öppna i fileplanet, allt som krävs är att vara en medlem, det kostar inte ett piss..

Så trött på sånt skitsnack.. Att det ska va så svårt att fatta?

Fileplanet finns = är du subscriber kan du deltaga i stängda betaprogram. Annars måste du ansöka via spelets egna sidor och forum, vilket oftast innebär att du har 1 chans på 500 att komma in.

Fileplanet finns inte = enda sättet att komma med i ett stängt beta är att ansöka via spelets egna sidor och forum, med 1 chans på 500 att komma in.

Gillar ni inte tanken att betala för att vara subscriber så är det väl erat problem? Men fileplanet "tar" inte några som helst betas "ifrån" er, ni hade ändå inte fått komma in i dem utan att bli utvalda av devsen!! Som ni ändå redan kan SAMTIDIGT som fileplanets subscriber sak pågår

Tror ni att alla betas bara hade varigt free-for-all om inte fileplanet funnits? Nej, det kallas OPEN BETA, och de ÄR ALLTID free-for-all, aldrig nån betalning överhuvudtaget för dem, oavsett om du laddar ner från fileplanet eller inte

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Softa = Chilla.. Klarnar det?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Jag är nästan "tvångsmässigt pedant" när det gäller både dator hårdvara och mjukvara...
Jag kör diskdefrag nästan varje dag, diskrensning, kör virus sökning, spionprogramsökning, trimmar windows registret med pålitliga program, har 1 spel installerat på datorn just nu, har all musik på extern hårddisk, har alltid alla nyaste uppdateringar och drivrutiner, har cirka 70 gb ledigt utrymme på min 80 gb hårddisk..

Så om du säger att jag har en massa skräp i datorn så ok..

Men det är ju fortfarande inte Atari's fel, fungerar utmärkt för andra (elelr fungerar iaf). Kanske är en patch du ska installera eller så har du en 64-bitars version av Windows som spelet inte stödjer. Eller så är det något så simpelt som en trasig skiva.

Aja detta är ruskigt offtopic, men ville bara förkla hur jag tänkte

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ampariii
Men det är ju fortfarande inte Atari's fel, fungerar utmärkt för andra (elelr fungerar iaf). Kanske är en patch du ska installera eller så har du en 64-bitars version av Windows som spelet inte stödjer. Eller så är det något så simpelt som en trasig skiva.

Aja detta är ruskigt offtopic, men ville bara förkla hur jag tänkte

Hade nyaste patchen, har 32 bit XP, skivan var splitterny.
Tro mig.. jag testade allt ;P

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Hoppas bara att spelet kommer funka, som vissa andra spel inte gör.

T.ex. Testdrive unlimited som jag betalade typ 500 spänn för och såg fram emot att spela, men sen gick det inte att starta spelet, kom fram ett windows felmeddelande: "Blabla har stött på ett problem och måste avslutas".
Min dator klarade minimum kraven, och Ataris support var obefintlig, och sen blev jag bannad i Ataris offieciella forum av nån anledning, moderatorn var antagligen pantad i skallen. 500 spänn i sjön..
Aldrig mer Atari för min del.

Men som sagt, hoppas Crysis funkar allafall ^^

Jag råkade ut för liknande problem med NWN2 som också distribueras av ATARI.
I mitt fall fungerade spelet ända till en viss patch kom ut, det visade sig sen att ATARI hade "uppgraderat" sitt piratkopieringsskydd, detta blev tydligen lite för effektivt.
Felet fixades iofs med en annan patch men jag kollar noga om patchen fungerar innan jag uppgraderar numera.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Softa? Prata svenska tack
Och vad är det för skitsnack att fileplanet vill ha betalt för demot? Luktar samma skitsnack som allt om fileplanets betas
Är man subscriber, får man tillgång till betas och snabba servrar..
Hade fileplanet och subscribersaken inte funnits hade "ni" inte fått tillgång till de betorna ändå, då hade de BARA varigt stängda för hardcore forumiter och dylikt, som alla andra betor förr i tiden.
Öppna betas är även öppna i fileplanet, allt som krävs är att vara en medlem, det kostar inte ett piss..

Så trött på sånt skitsnack.. Att det ska va så svårt att fatta?

Fileplanet finns = är du subscriber kan du deltaga i stängda betaprogram. Annars måste du ansöka via spelets egna sidor och forum, vilket oftast innebär att du har 1 chans på 500 att komma in.

Fileplanet finns inte = enda sättet att komma med i ett stängt beta är att ansöka via spelets egna sidor och forum, med 1 chans på 500 att komma in.

Gillar ni inte tanken att betala för att vara subscriber så är det väl erat problem? Men fileplanet "tar" inte några som helst betas "ifrån" er, ni hade ändå inte fått komma in i dem utan att bli utvalda av devsen!! Som ni ändå redan kan SAMTIDIGT som fileplanets subscriber sak pågår

Tror ni att alla betas bara hade varigt free-for-all om inte fileplanet funnits? Nej, det kallas OPEN BETA, och de ÄR ALLTID free-for-all, aldrig nån betalning överhuvudtaget för dem, oavsett om du laddar ner från fileplanet eller inte

Bra att du fick ordet förklarat.
Nästa punkt... Jag är själv medlem i fileplantet, går fan in på crysis och där står det SVART på VITT att man ska vara subscriber, dvs att man ska betala en månadsavgift för att kunna hämta hem spelet... Så kom fan inte och va nedlåtande.

Visa signatur

Antec Nine Hundred:||: Intel Core 2 Duo E6750:||: Crucial Ballistix 2 GB @ 800 Mhz:||: Sapphire Radeon 2900XT 512 MB:||: Corsair 520 W:||: Seagate 500 GB HDD:||: HP w2207

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Jag är nästan "tvångsmässigt pedant" när det gäller både dator hårdvara och mjukvara...
Jag kör diskdefrag nästan varje dag, diskrensning, kör virus sökning, spionprogramsökning, trimmar windows registret med pålitliga program, har 1 spel installerat på datorn just nu, har all musik på extern hårddisk, har alltid alla nyaste uppdateringar och drivrutiner, har cirka 70 gb ledigt utrymme på min 80 gb hårddisk..

Så om du säger att jag har en massa skräp i datorn så ok..

HAHA
Jag har en kompis som är som du.
Jag var så när jag hade en 486:a på 66 MHz och en HD på 400MB.
Njut av din dator lite i stället för att bara städa :D.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
För att FZ är snabbast.. kanske.

Vadå då?? Det tar väl lika lång tid och ladda hem den från den sidan den kommer på som att du ska sitta och vänta på att det kommer upp i fz?!! xD

Visa signatur

-Gigabyte 990FXA-UD3
-AMD Phenom II X3 720
-4GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333MHz
-2GB 6950 klockad till 6970
-550W Corsair nätagg

Permalänk
Medlem

Jag väntar då tills det kommer på gameupdates eller speltorrents. Bara onödigt att sitta och tanka i 20kbs och sen när det är 2gb kvar att tanka så kommer den på torrents som man får ner på max en timme med slött internet.

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk

Torrentleech är snabbast, punkt

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Var ska man boka spelet? Det är jobbigt att inte veta några bra spelbutiker efter att ha övergivit webhallen.
Är GameShop, Spelbutiken, Megastore, CDON eller nån annan att rekommendera? Jag gillar inte att få bokade grejer långt efter releasedatumet.

Eller man kanske skulle köpa genom EA Store tillochmed..

Permalänk
Medlem

Kör isf genom EA store, så får du pre-order bonusarna som amphibius apc'n och sånt, och slipper gå till en affär och hämta dvdn

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam