Permalänk
Avstängd

LOL JAG FICK DEN SISTA FRÅN COMPLIC!!!

Ringde dom alldeles nyss, nu är den slut i lager grabbar. Sorry att jag roffa åt mig sista exet :D:D:D:D:D:D Man ska ha flyt ibland

Jo Def_Dog, jag får den på en gång och slipper vänta till mitten av februari. Notera att det är ändå ett preliminärt datum så det kan mycket väl dröja ännu längre.

Vill också notera till er andra att det finns en sista butik som har denna CPU på lager...

Nämligen http://www.databyran.nu/

1 kvar på lager.. FÖRST TILL KVARN!!!!!!!!!!!!!!!!11one!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soetdjuret
LOL JAG FICK DEN SISTA FRÅN COMPLIC!!!

Nämligen http://www.databyran.nu/

1 kvar på lager.. FÖRST TILL KVARN!!!!!!!!!!!!!!!!11one!

Dom har tyvärr ett överpris som heter duga, lämnar över den cpun till pojken med guldbyxorna. Shg har nu ändrat sina inleveransdatum igen på E84 & E85 till den 29/1. E85:an hade tidigare idag en orange ikon men nu är den gul. Hoppas hoppas gör jag nu !!

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante_ante
Dom har tyvärr ett överpris som heter duga, lämnar över den cpun till pojken med guldbyxorna

Just därför ringer man upp företaget och påpekar att dom har överpris så att dom då sänker priser till normalt - 1800 - 1900 kronor... Sedan beställer man Men hoppas att SHG får ut sina 8400'or i morgon då Tough luck för min del då.. Men sånt är livet vettu

Vad tror ni om detta moderkortet till min nya e8400?
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=333220&view=detailed#Pro...

Permalänk
Medlem

Jag har en E8400 på posten, 1963:- kostar den att ta ut. Jag ska inte hämta ut den iaf, då jag inte fått råd.

Så, e8400 finnes sprillans ny från shg i västerhaninge/stockholm. Fram till 20.00 kan man hämta ut den mån-fre Först till kvarn! ante_ante har dock första tjing! Om han nu skulle ha den.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Just därför ringer man upp företaget och påpekar att dom har överpris så att dom då sänker priser till normalt - 1800 - 1900 kronor... Sedan beställer man Men hoppas att SHG får ut sina 8400'or i morgon då Tough luck för min del då.. Men sånt är livet vettu

Vad tror ni om detta moderkortet till min nya e8400?
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=333220&view=detailed#Pro...

Uhh, ska du ha ett moderkort som blir varm med :(? klockar garanterat skit. gör typ alla i680 chipsen. och har du ens sli grafikkort eller ska du bara ha den för skojskull ?

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
Uhh, ska du ha ett moderkort som blir varm med :(? klockar garanterat skit. gör typ alla i680 chipsen. och har du ens sli grafikkort eller ska du bara ha den för skojskull ?

680i klockar jättebra med dual cores. Det är quads som är problemet eller strömstarka CPU'er övht när det gäller klockning på sli-moderkort.

Då e8400 är så strömsnål så ska det absolut inte vara några problem att överklocka den en bra bit innan kortet säger stopp.

Visa signatur

Permalänk

Nån som har fått en E84:a från shg som kan säga vad det är för batch? Kanske tom hur den klockar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns det någon som har en aning om när Inet.se får sina? Beställde min dator därifrån förra veckan, men det står fortfarande "obekräftat" på leveransdatum osv.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHZ | 2048 DDR2 800MHZ | LeadTek 8800GT 512MB w/ Zalman VF900 | Gigabyte P35 DS4 | Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Music | Corsair 520W | Antec P182 Gun Metal

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm

Den ska klocka bra med dual core CPUer, har läst flera reviews från det kortet och det har fått bra betyg. SLI vill jag ha för att jag vill att det ska finnas som alternativ om jag nu skulle vilja ha det i framtiden. Vem vet kanske 8800gtx eller 9800gts/gtx blir billiga och presterar bra kan man ju köpa två sådana. Det är ju inte helt omöjligt även om vi bara sett från 9600 och 9800gx2 än.

Om nu det moderkortet är så dåligt/överklockar dåligt vilket skulle du då rekommendera? Det ska inte kosta mer än 1500:- jag är inte gjord av pengar.

Angående Inet, ingen vet när dom får in.. Om dom nu visste det skulle dom sätta ett datum eller hur? Det bästa du kan göra är väl att ringa till dom...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hullet
Finns det någon som har en aning om när Inet.se får sina? Beställde min dator därifrån förra veckan, men det står fortfarande "obekräftat" på leveransdatum osv.

Fick detta svar från dom
"Tyvärr har vi ingen bekräftad leveranstid på E8400 men vi kommer gå ut med information till samtliga som beställt så fort vi får från Intel."

Visa signatur

| E8400 | GA-P35-DS4 | REAPERX HPC 4GB | 8800 GT | Raptor 74GB | 320GB | 500GB | Tagan 480 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Den ska klocka bra med dual core CPUer, har läst flera reviews från det kortet och det har fått bra betyg. SLI vill jag ha för att jag vill att det ska finnas som alternativ om jag nu skulle vilja ha det i framtiden. Vem vet kanske 8800gtx eller 9800gts/gtx blir billiga och presterar bra kan man ju köpa två sådana. Det är ju inte helt omöjligt även om vi bara sett från 9600 och 9800gx2 än.

Om nu det moderkortet är så dåligt/överklockar dåligt vilket skulle du då rekommendera? Det ska inte kosta mer än 1500:- jag är inte gjord av pengar.

Angående Inet, ingen vet när dom får in.. Om dom nu visste det skulle dom sätta ett datum eller hur? Det bästa du kan göra är väl att ringa till dom...

Ta det som du ställt in dig på. Som jag också sa till pyton så är det bara quadcores eller andra cpu'er som drar mycket effekt (95W eller över) som klockar dåligt på dom.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ok, då vet man. Tack!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av manturr
Fick detta svar från dom
"Tyvärr har vi ingen bekräftad leveranstid på E8400 men vi kommer gå ut med information till samtliga som beställt så fort vi får från Intel."

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHZ | 2048 DDR2 800MHZ | LeadTek 8800GT 512MB w/ Zalman VF900 | Gigabyte P35 DS4 | Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Music | Corsair 520W | Antec P182 Gun Metal

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Ta det som du ställt in dig på. Som jag också sa till pyton så är det bara quadcores eller andra cpu'er som drar mycket effekt (95W eller över) som klockar dåligt på dom.

Jag har läste lite fler tester på XFX 680i LT och det verkar som om man får problem att få rum med en stor processor kylare liksom den där ultra-120 extreme från thermaltake för att den har en så pass stor northbridge kylare. Vet någon om den får plats eller om det går att byta ut den så man får plats på något sätt?

Har också hört att detta moderkort inte stödjer nya wolfdale stämmer det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har läste lite fler tester på XFX 680i LT och det verkar som om man får problem att få rum med en stor processor kylare liksom den där ultra-120 extreme från thermaltake för att den har en så pass stor northbridge kylare. Vet någon om den får plats eller om det går att byta ut den så man får plats på något sätt?

Har också hört att detta moderkort inte stödjer nya wolfdale stämmer det?

Alla 680i ska väl ändå stödja wolfdale? Kan iofs finnas undantag. Kolla xfx hemsida och se om de finns BIOS för kortet stom stödjer detta, det är väl enklast så slipper du vänta på svar..

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Okej, angående ultra-120 extreme kylaren på detta moderkort då? Northbride fläkten är gigantisk

Edit: Gonatt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Okej, angående ultra-120 extreme kylaren på detta moderkort då? Northbride fläkten är gigantisk

Edit: Gonatt!

Som jag kan se på bilden av kortet så lär de gå att montera vågrätt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blev nyligen medlem på denna sida...

Detta är datorn jag beställde på Inet.se i förra veckan:

Kab Antec Sonata IIIATX, Mini Tower 500w PSU
CPU Core 2 Duo E8400 3,0GHz,6MB,1333MHz,S775
MK Gigabyte GA-P35C-DS3RS775, DDR2&DDR3
DDR2 4GB PC6400 CorsairXMS2 Xtreme, (4x1024MB)
WD500GB Western DigitalCaviar SE16, SATA2, 16MB
GK PCIe HD2600XT512MB/VGA/DVI/TV
Scythe S-FLEX 800
RW Samsung 20X DL Svart, Nero, Bulk

...Nu har jag allvarliga funderingar på att byta ut Core 2 Duo E8400 mot en Core 2 Duo E6750 för att jag ska få hem datorn på denna sida om kvartalet!

Är det idioti eller bara bedrövligt tålamod?

Permalänk
Medlem

Sådär, nu har ante_ante köpt E8400'an av mig! Det blev vecka 44 på den, som vi kom fram till efter en väldigt snabb titt

Nu återstår det att se om det var en guldklimp man sålde iväg eller inte... Men jag hoppas att det är en bra stepping på den så köparen blir glad! hehe

Zaitzev: Vänta istället! Är ju mycket roligare med nyare CPU som är lite kraftfullare!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zaitzev

...Nu har jag allvarliga funderingar på att byta ut Core 2 Duo E8400 mot en Core 2 Duo E6750 för att jag ska få hem datorn på denna sida om kvartalet!

Är det idioti eller bara bedrövligt tålamod?

Om du skall spela så välj E6750 istället och byt upp grafikkortet till ett HD3850 istället. Då får du mycket bättre spelprestanda än din nuvarande kombo, till samma pris(?). Sen slipper du vänta också.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Sådär, nu har ante_ante köpt E8400'an av mig! Det blev vecka 44 på den, som vi kom fram till efter en väldigt snabb titt

Nu återstår det att se om det var en guldklimp man sålde iväg eller inte... Men jag hoppas att det är en bra stepping på den så köparen blir glad! hehe

Zaitzev: Vänta istället! Är ju mycket roligare med nyare CPU som är lite kraftfullare!

Sådär ja, får tacka Skillz för en ruskigt smidig affär. Och det vart en Q744A761. Har precis dragit igång burken men jag tror att min bräda e helt fucked up med dessa nya 45nm cpuer. En E8400 har ju en multipel på x9 men jag kan ändra till 9,5 i biosen. Självklart funkar det ju inte å köra i den multin men att kunna ändra till ½ säger ju att biosen e lite knasig. Men ska testa lite senare om denna cpu är en guldklimp eller inte.....

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeluxXxe
Om du skall spela så välj E6750 istället och byt upp grafikkortet till ett HD3850 istället. Då får du mycket bättre spelprestanda än din nuvarande kombo, till samma pris(?). Sen slipper du vänta också.

hmmm... får väl ha lite is i magen ett par dagar till, men man blir galen om man inte får grejerna så fort som möjligt (kanske ett problem jag har och måste ta tag i själv, haha )

Trodde dock när jag beställde E8400 att skulle komma hem i "butik" snarast!... Efter alla skriverier på forum samt de olika nätbutikerna så är det inte troligt att jag orkar vänta på att den kommer ut...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ante_ante
Sådär ja, får tacka Skillz för en ruskigt smidig affär. Och det vart en Q744A761. Har precis dragit igång burken men jag tror att min bräda e helt fucked up med dessa nya 45nm cpuer. En E8400 har ju en multipel på x9 men jag kan ändra till 9,5 i biosen. Självklart funkar det ju inte å köra i den multin men att kunna ändra till ½ säger ju att biosen e lite knasig. Men ska testa lite senare om denna cpu är en guldklimp eller inte.....

Tack själv

Haha, 9.5? Överklockat multipliern, det är skills det! Synd att det inte funkar, dock lär ju 8.5 7.5 osv funka? Eftersom 45nm har halva multiplar också

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrDuke
Körde också Gigabyte P35 med E8400. Det kliade lite i fingrarna efter ett X38, men 1000 extra kändes bara inte värt. Man får väl uppgradera i framtiden i värsta fall. Ordern bekräftad och klar, det blir till att hämta imorrn.

Hur gick det med köpet? Bootade det med det bios som låg i (vilken version var det) och E8400, eller fick du flasha bios med någon annan processor för att få igång det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
Hur gick det med köpet? Bootade det med det bios som låg i (vilken version var det) och E8400, eller fick du flasha bios med någon annan processor för att få igång det?

Det gick fint. Jag fick rev 2.1 på moderkortet, som något märkligt kom med BIOS version F7 (hemsidan antyder att F10 var den första för 2.1). Hur som helst så funkade Wolfdale hur bra som helst, och det kräves ingen extra processor för att få moderkortet att funka.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Medlem

På kartongen till mitt DS4 P35 som kom idag stod det tom. "45nm optimized", funkade utmärkt att starta med min E8400.

Ikväll ska det klockas!!!

Permalänk
Medlem

E8400 kanske kommer in imorgon på komplett ända tråkiga med komplett är att dom ska ha så högt pris på dom jämfört med vissa andra butiker =(

Kanske blir till att beställa en imorgon i så fall i alla fall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tobyy
E8400 kanske kommer in imorgon på komplett ända tråkiga med komplett är att dom ska ha så högt pris på dom jämfört med vissa andra butiker =(

Kanske blir till att beställa en imorgon i så fall i alla fall

Iofs ligger Komplett någon hundring högre men om du bor i GBG så kan du ju hämta ut den på hämtbutiken och bara betala 29 kronor i frakt. Då ligger Komplett ganska lika med de billigare butikerna. Gäller ju iofs om man bor i Stockholm eller Malmö också men du verkar ju bo i Göteborg.

Visa signatur

Vi är överallt!
Asus Maximum VII Formula | i7-4790K | Noctua NH-U14S | 16 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz CL9 | EVGA GTX980 SC ACX 2.0 4GB | Corsair HX850i | Samsung 850 Pro 256GB SSD | 15.5 TB HDD | Eizo FlexScan S2431W |

Permalänk
Avstängd

köp på Databyrån då, finns 1 kvar i lager.. pruta ner priset det går nog alla gånger!

Permalänk
Medlem

Jag köpte den näst sista från databyrån. Trevlig snubbe som svarade. Undrade om jag skulle komma in i butiken och hämta så jag sa "nädu jag bor i norrbotten men du har dom två sista exemplaren i sverige"
Han frågade om jag skulle överklocka och sa att vissa tokstollar fått upp den i över 5Ghz så jag sa att jag inte skulle göra några tok-klockningar men det man får gratis är man ju dum att inte utnyttja

Jag shabblade bort min första beställning på komplett.. skulle ändra dom andra komponenterna för att få snabbare (minnena fanns inte i lager) men gick bara ta bort så jag gjorde en ny beställning (lagerstatusen sa 10 i lager) men dom var slut så jag blev lite dragen vid näsan där (och smått upprörd på kompletts system kan jag väl säga!)

Permalänk
Medlem

E8400

Haha... Nu har jag beställt en E8400 på Komplett också
(har redan en beställning på Inet.se)
...nu får vi se vem som fixar leverans först!

Komplett.se har skrivit att dom får leverans idag, men det är väl knappast troligt? De har väl gjort så för att man ska boka upp sig, locka helt enkelt!