Permalänk
Medlem

jag söker exakt samma sak!

Permalänk
Medlem

Finns "inbyggt" i asp.net, bara att sätta upp, måste det tvunget vara asp?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

musik till sidan

Hej jag undar över en sak. Det finns ju sidor där dom har ljud när man drar över knapparna eller länkar. Hur får man ljuden? så de kanske låter pang elelr en katt som spinner eller vad som helst? Hu kan jag få detta?

Permalänk

Gå till google, skriv in

play sound html

i sökrutan, och klicka på första sökresutatet

Permalänk
Medlem

Registrering på sidan

hej igen.. jag vet att jag ha gjort en sån här tråd tidigare men ja fick inte riktigt de svar ajg hade tänkt mig. Så ja gick till google och googlade lite och fick fram den här scripten: Sen ja lä dit den ser de ju fint ut. Men hur ska jag göra nu för att folk ska få mailet där deras information och aktivering ska finnas?

Sen en sak till. jag har satt en login knapp i böjan på sidan med två fält Username och respektive password. Men hur ska ja göra se de sen fungerar bra? Jag är då inget proffs med koder kanske märkts av mina tidigare trådar.

/mvh MrFreeze

<?php

include 'config.php';

if(isset($_POST['submit']))
{

$first = addslashes(trim($_POST['firstname']));
$surname = addslashes(trim($_POST['surname']));
$username = addslashes(trim($_POST['username']));
$email = addslashes(trim($_POST['email']));
$pass = addslashes(trim($_POST['password']));
$conf = addslashes(trim($_POST['confirm']));

$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
$date = date("d, m y");

if ( $_POST['password'] == $_POST['confirm'] )
{}else{

echo '<script>alert("Your passwords were not the same, please enter the same password in each field.");</script>';
echo '<script>history.back(1);</script>';
exit;

}

$password = md5($pass);

if ((((( empty($first) ) || ( empty($surname) ) || ( empty($username) ) || ( empty($email) ) || ( empty($password) )))))
{

echo '<script>alert("One or more fields was left empty, please try again.");</script>';
echo '<script>history.back(1);</script>';
exit;

}

if((!strstr($email , "@")) || (!strstr($email , ".")))
{

echo '<script>alert("You entered an invalid email address. Please try again.");</script>';
echo '<script>history.back(1);</script>';
exit;

}

$q = mysql_query("SELECT * FROM Users WHERE Username = '$username'") or die(mysql_error());
if(mysql_num_rows($q) > 0)
{

echo '<script>alert("The username you entered is already in use, please try again.");</script>';
echo '<script>history.back(1);</script>';
exit;

}

$name = $first . ' ' . $surname;
$actkey = mt_rand(1, 500).'f78dj899dd';
$act = sha1($actkey);

$query = mysql_query("INSERT INTO Users (Username, Password, Name, Email, Date, IP, Actkey) VALUES ('$username','$password','$name','$email','$date','$ip','$act')") or die(mysql_error());
$send = mail($email , "Registration Confirmation" , "Thank you for registering with YourWebsite.\n\nYour username and password is below, along with details on how to activate your account.\n\nUser: ".$username."\nPass: ".$pass."\n\nClick the link below to activate your account:\nhttp://EDITTHISURL.COM/activate.php?id=".$act."\n\nPlease do not reply, this is an automated mailer.\n\nThanks", "FROM: auto@mailer.com");

if(($query)&&($send))
{

echo ' <html>
<head>
<title>Success</title>
<link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css">
</head>

<body>

<div id="success">
<p>Thank you for registering, you will recieve an email soon with your login details and your activation link so that you can activate your account.</p>
<p><a href="login.php">Click here</a> to login once you have activated.</p>
</div>

</body>
</html>
';

} else {

echo '
<html>
<head>
<title>Error</title>
<link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css">
</head>

<body>

<div id="error">
<p>We are sorry, there appears to be a problem with our script at the moment.</p>
<p>Your data was not lost. Username: '.$username.' | Password: '.$pass.' | Email: '.$email.' | Full name: '.$name.'</p>
<p>Please try again later.</p>
</div>

</body>
</html>
';

}

} else {

?>
<html>
<head>
<title>Register</title>
<link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css">
</head>

<body>

<div id="wrapper">

<div id="head">the registration page</div>
<br>
<div id="main">
<p>Welcome to the registration, fill out the form below and hit Submit. All fields are required,so fill them all out! </p>
<form action="<?= $_SERVER['PHP_SELF'] ?>" method="post">
<table width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
<tr>
<td width="50%">First name </td>
<td width="50%"><input name="firstname" type="text" id="firstname"></td>
</tr>
<tr>
<td>Surname</td>
<td><input name="surname" type="text" id="surname"></td>
</tr>
<tr>
<td>Email Address </td>
<td><input name="email" type="text" id="email"></td>
</tr>
<tr>
<td>Username</td>
<td><input name="username" type="text" id="username"></td>
</tr>
<tr>
<td>Password</td>
<td><input name="password" type="password" id="password"></td>
</tr>
<tr>
<td>Confirm Password </td>
<td><input name="confirm" type="password" id="confirm"></td>
</tr>
<tr>
<td>Register</td>
<td><input name="submit" type="submit" class="textBox" value="Submit"></td>
</tr>
</table>
</form>
Upon confirmation of your details, you will be sent an email containing your username, password and details on how to activate your account so as to be able to use this website. </div>

</div>

</body>
</html>

<? } mysql_close($l); ?>

Permalänk
Medlem

Skulle gärna hjälpa dig om du bara använt PHP...:(

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem

PHP till HTML

Hejsan går de att göra om formatet HTML till PHP? jag har en HTML och har tänkt göra en till en PHP går det?

Permalänk
Hedersmedlem

PHP är inget alternativ till HTML. Man använder oftast PHP till att generera HTML-kod. Det ena (PHP) är ett scriptspråk som används för t ex databasoperationer medans HTML är ett layoutspråk.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

jaha okej men kan ja då sätta så login är PHP? och de estetiska är HTML?
sen undrar ja om ja nu gör så här att hur gör ja då med login in sidorna? om nån skicklig och proffs här på swecockers kan ge mig sin msn så kan ja skicak min webbsida så får han/hon skapa sidorna till login de vore vldigt snällt

Permalänk

Ja.

I en php-fil så lägger du in php-kod inuti ett speciellt fält, så här...

<?php

php kod här

?>

Allt som finns i filen som inte finns i det fältet skickas till användaren precis som om det vore en vanlig HTML-fil, exempelvis...

<html>
<body>
Hello
<?php

php kod här

?>
</body>
</html>

...skickar först det som finns före php-fältet, kör php-koden, och skickar sedan resten av filen till användaren.

Dvs om du byter ut ändelsen .html till .php borde sidan visas precis som förrut, förutsatt att (1) den inte innehåller ngn php-kod (2) servern är konfigurerad rätt så att .php ändelsen tolkas som php-fil.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fqvarfort
Ja.

I en php-fil så lägger du in php-kod inuti ett speciellt fält, så här...

<?php

php kod här

?>

Allt som finns i filen som inte finns i det fältet skickas till användaren precis som om det vore en vanlig HTML-fil, exempelvis...

<html>
<body>
Hello
<?php

php kod här

?>
</body>
</html>

...skickar först det som finns före php-fältet, kör php-koden, och skickar sedan resten av filen till användaren.

Dvs om du byter ut ändelsen .html till .php borde sidan visas precis som förrut, förutsatt att (1) den inte innehåller ngn php-kod (2) servern är konfigurerad rätt så att .php ändelsen tolkas som php-fil.

okej jag är ju inget proffs men det se ju rätt ut.. men hade du kunna hjälpa mig skapa login funktionen så skicakr ja sidan?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrfreeze
okej jag är ju inget proffs men det se ju rätt ut.. men hade du kunna hjälpa mig skapa login funktionen så skicakr ja sidan?

Gå in på www.google.se, sök på php login, och ladda hem valfri php-kod alternativt följ valfri guide. T.ex. det allra första sökalternativet på google ger dig en guide till att skapa en mycket enkel variant, det på svenska.

Permalänk
Medlem

okej. ja ska prova men det är inte helt säkert att de fungerar men har du någon msn så jag kan få snabb support de vore tacksamt

Permalänk
Medlem

Exabyte kan du hjälpa mig? jag vill ha php men jag har lite andra problem med det så om ja kan få din msn så kan vi prata

Permalänk
Medlem

hur fungerar WAMP?

Hej jag har just ladat ner WAMP server. Det är väl en lokal server som jag har tänkt koppla mina PHP scripter till. Men jag vet inte riktigt hur de fungerar så ja tänkte om någon hygglig människa här kunde förklara

Permalänk
Medlem

skapa medlemssidor

Hejsan! jag har då tänkt göra den här medlemsfunktionen. Men jag vill också hade medlemssidor så som profil och översikter och sådant.

/Mvh MrFreeze

Permalänk

Vad är frågan?

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

hur skapar jag dessa sidor? Så när folk loggar in efter dom reggat sig. Så får dom automatiskt en egen sida

Permalänk
Medlem

Läs en bok eller några guider om ett språk som kan göra detta, php förslagsvis, så kommer du att veta svaret på frågan rätt så snabbt.

Det är inte alls komplicerat.

Permalänk
Medlem

men då kan väl du göra de åt mig? Jag har inge ntid att läsa om de tyvä de låter lite stropigt men det är sant jag läser styrteknik i skolan och de tar all min tid att förska förstå

Permalänk
Medlem

Det är inte så okomplicerat så att jag skulle kunna slänga ihop det på några minuter, men det är inte heller så jätte svårt att förstå. Det förutsätter ju såklart att du redan kan lite php eller liknande.

Permalänk

När du installerat Wamp lägger sig programmet som en ikon i Startmeny, du hittar den på Start -> Programs -> WampSever -> Start WampServer.

Dina php-filer lägger du i C:\Wamp\www\.

Sedan använder du din vanliga webbläsare för att titta på dina sidor, du skriver då http://127.0.0.1/ i addressfältet.

För steg-för-steg finns ex.
http://www.eacomm.com/support/manuals/wamp_install/index.html

Permalänk
Medlem

söker samma sak som mrfreeze. Jag användet php

Visa signatur

i5 760 @ 2.80 Ghz | MSI P55A-G55 | 16gb | Cooler Master dominator 690 pure | Corsair TX650 | Gigabyte 460 1gb | Samsung F3 1tb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superb
Det är inte så okomplicerat så att jag skulle kunna slänga ihop det på några minuter, men det är inte heller så jätte svårt att förstå. Det förutsätter ju såklart att du redan kan lite php eller liknande.

okej men om du känner att du har lite tid över någon gång så lägg till mig på msn black_921@hotmail.com så ta vi det där

Permalänk
Medlem

okej de lät ju simplet

Permalänk
Medlem

1) Installera .exe filen.
2) Klistra in dina PHP-filer i C:\wamp\www (windows och standard)
3) Starta wamp.
4) Tryck på dess ikon nere i högra hörnet och klicka sedan på 'put online'.
5) Öppna port 80 i din router.

För att sammanfatta det kort.

Edit:
Och så var det biten med att läsa flikarna man öppnar direkt istället för att börja surfa på annat.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det skulle jag kunna göra när jag har tid över.

Permalänk
Medlem

härligt!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

okej men ja fick råd at ta XAMPP istället är den bättre eller sämre?