Permalänk
Medlem

är inte w2207h snabbare än samsung. tror samsung hade riktigt högt inputlagg.

Visa signatur

Gigabyte Ga-p35-ds3, q6600@3,2 8800gt, 4gb ocz pc6400.

Permalänk
Medlem

vet inte
men det bästa är o inte titta papperet utan kolla på skärmarna i verkligheten
upplever dock inget sådant på min w2207

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mackiz
är inte w2207h snabbare än samsung. tror samsung hade riktigt högt inputlagg.

Jag har för mig att Samsungen är riktigt bra när det gäller inputlagg. Men frågan är vad man bryr sig mest om varma levande färger eller inputlagg.

Permalänk
Medlem

har nu fått hem min hp w2270h från multitronics. Måste säga att den känns jävligt stor jämfört med min 19" CRT skärm, nästan lite för stor men jag vänjer mig nog strax. Tror nog jag fick ett bra exemplar också, då jag inte lyckats hitta en enda död pixel och det är minimal backlight bleeding (går knappt o märka).

Men jag har lite problem med att hitta en bra upplösning 1680x1050 känns lite väl stort, medans vissa andra känns som jag får sämre skärpa. Några förslag?

Jag sitter på ett Geforce Ti4400 kort med VGA koppling tillskärmen .

Permalänk
Medlem

RIktigt jävla snabb? Va fan e min 913N då då?
8ms?

Permalänk
Medlem

Glossy kontra "vanlig"-skärm, någon som upplever någon skillnad i ögonansträngning?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jdhallen
Glossy kontra "vanlig"-skärm, någon som upplever någon skillnad i ögonansträngning?

nepp, ingen alls. Fast, om du har problem nu så kommer det nog inte bli bättre.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jdhallen
Glossy kontra "vanlig"-skärm, någon som upplever någon skillnad i ögonansträngning?

Jag upplever "glossy"skärmarna som mer vilosam för ögonen.

Permalänk
Medlem

Ni med bra panel, så att säga, var är era tillverkade? Kanske inte spelar någon roll.

Jag mailade inet och frågade om firmware då jag läst att den tidigare ska ha lite problem och fick som svar att de just fått in nya på lager från Holland, det borde vara ett bra tecken.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rzll
Men jag har lite problem med att hitta en bra upplösning 1680x1050 känns lite väl stort, medans vissa andra känns som jag får sämre skärpa. Några förslag?

1680x1050 är nativeupplösningen och allt annat kommer att bli aningen suddigt. =/

Permalänk
Medlem

Har läst men har inte riktigt förstått formuleringen som står vid Konsumentköplagen, har även läst tidigare sidor i tråden där lite av detta tas upp.

Man har 3 års reklamationsrätt, bara det att jag själv måste bevisa att det var ett ursprungligt fel.

"Ett ursprungligt fel kan vara ett fabrikationsfel eller något annat fel som varan hade innan du fick den. Sådana fel kan visa sig ganska lång tid efter köpet. Att du får en garanti med kortare giltighetstid betyder alltså inte att reklamationstiden förkortas. Skillnaden är att när garantin gått ut är det du som måste bevisa att felet fanns där från början." - Konsumentverket.se

Om vi säger att jag jag har ägt skärmen i 2 år, plötsligt blir bilden vit, den går inte ens igång eller liknande (givetvis när jag bara använder skärmen som vanligt), hur bevisar jag att det är ett ursprungligt fel/ett sådant fel som accepteras för att jag ska ha reklamationsrätt? Dvs ett fel som den hade innan jag fick den.

Är mycket tacksam för svar!

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk

Jag har kollat upp lite med försäkringen och den har "100% pixelgaranti"
Har man otur så kommer pixelfel efter 0-3år , då byter on-off ut skärmen.
Hp har en pixelgaranti men den gäller ju flera pixlar (se tidigare i tråden)
Jag gav 470 kronor kanske inte så nödvändigt men jag har ingen ångest för det häller.

J_R

ps skall du returnera en skärm efter öppnande skall du handla på nätet (distansköplagen är lite mer generös)

Permalänk
Medlem

pixel fel

Hej tänkte bara dela med mig lite av mina erfarenheter av denna skärm. I början var jag grymt nöjd med färgerna men nu efter 8 månader så börjar jag längta efter en 6000+ kr skräm, alltså en som inte är TN-panel. En annan sak som jag märkte häromdagen var att längst ut till höger på skärmen så fanns några vita blinkande/lysande punkter. Det låg absolut längts ut på sidan så jag tänkte att det kanske var grafikkortet eller högtalaren som påverkade det. Men sen typ tre dagar senare kollade jag lite bilder och upptäckte ca 100 små blåa punkter över hela skärmen. Detta måste kommit till senaste dagarna då de helt plötsligt var så många. Beroende på bakgrund så kan jag komma upp i nästan 200 sådana punkter. Tror nog hela skärmen är på väg att ge upp, har aldrig sett ngt liknande. Jag ringde till dustin och de sa att jag skulle kontakta HP. Väl gjort och efter en del omkopplingar så visade det sig att HP kör ut en ny skärm till mig och byter ut min gamla. Nu har inte detta skett än men om det flyter på smidigt så ger jag en eloge till HP för en fantastisk service.

Ni andra här kan väl kolla typ en grå bild eller svartvit och se om ni har några blå pixlar som är "stuck".

Visa signatur

LACIE 324

Permalänk
Medlem

Är det flera som har märkt att eran backbleed har ökat? I början märkte jag det inte mycket alls. Men nu på senare tid så har det börjat bli ganska mycket och ganska tydligt från alla sidor på skrämen. Kan jag byta den för detta? Den är inte ldre än kanske 8-9 månader än.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Är det någon som vill dela med sig av sina inställningar (W2207H)?

Permalänk
Medlem

Det verkar lite som att skärmen är väldigt bra i början men att en del börjar få problem efter drygt ett halvår, är det såhär för många eller? Och om man får problem, är HP schyssta och byter ut skärmen isåfall?

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HermitoZ
Det verkar lite som att skärmen är väldigt bra i början men att en del börjar få problem efter drygt ett halvår, är det såhär för många eller? Och om man får problem, är HP schyssta och byter ut skärmen isåfall?

Är det fabrikationsfel får du ju den utbytt (ev. reparerar), inom tre år (enligt konsumentköplagen).

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Då gäller det att spara kvittot med andra ord...

Visa signatur

Bra dator.-Acer Aspire 7745G
Rapp dator.Gigabyte GA-AX370 gamers5-Ryzen 5 5600X Corsair 16Gb 3200C-RadeonRX6650XT-Samsung EVO 1000Gb
Raspberry pi 5 8Gb Corsair 256Gb SSD USB
NAS Qnap 4 bays

Permalänk
Medlem

Aa okej, men är detta vanliga problem som folk har eller är det bara ett fåtal drabbade?
Efter ett tag är det väl så att man själv måste bevisa att det är fabrikationsfel på varan, och hur gör man detta egentligen? Det var därför jag undrade ifall HP var generösa och bytte ut den utan massa tjafs.

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HermitoZ
Aa okej, men är detta vanliga problem som folk har eller är det bara ett fåtal drabbade?
Efter ett tag är det väl så att man själv måste bevisa att det är fabrikationsfel på varan, och hur gör man detta egentligen? Det var därför jag undrade ifall HP var generösa och bytte ut den utan massa tjafs.

Jag har bara sett, hm, runt två pers tror jag, å andra sidan har jag inte kikat så noga, utan bara här på swec. Så kan ej svara på det, men det kan jag inte tro.

Jag har själv funderat över detta. Jag skickade mail till inet och frågade, och fick som svar:

"Om felet uppstått efter 6 månader så ligger bevisbördan på dig som kund att påvisa att felet är ett fabrikationsfel, detta måste göras av en auktoriserad opartisk verkstad som skriver på ett intyg att skärmen har ett fabrikationsfel. Så kort sagt måste ett företag gå i god för att det är ett fabrikationsfel och inte något annat som uppstått. Det går även att lämna in skärmen till oss för reklamation men då får du fylla i ett reklamationsformulär som kort innebär att om felet inte täcks av reklamation blir du debiterad för felsökning och eventuella frakter som kan uppstå."

Så jag skulle, om du funderar över ett köp, att handla denna skärm hos Inet då den både är billig (2 990kr, fraktfritt) och dessutom mailade jag även om de tror sig ha en nyare firmware:

"Det får vi förutsätta att det är, det är en helt ny skeppning från Holland vi precis fått in."

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Okej, låter ju betryggande. Jag har inte orkat läsa igenom hela tråden men såg nog två stycken här på slutet som hade haft problem så jag tänkte om det var flera tidigare i tråden.
Tack för infon;)

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem

Blev att jag beställde från inwarehouse.

Fick en LM220WE1 - TLB-panel, dvs LG.

Detta är min första TFT-skärm bör tilläggas.

Betrakningsvinklarna är tyvärr inget vidare, men är det TN så är det.

Får grymt ont i ögonen av att läsa texter med skärmen, detta är nog säkerligen några inställningar. Jag har försökt pillat men tycker det är väldigt svårt att hitta några som passar bra för alltsammans. Någon som kan rekommendera några? Vad som är välkommet.

Filmtittande är super.

Lider av väldigt lite BLB.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Är det verkligen ingen som vill dela med sig av sina inställningar på w2207h?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Är det verkligen ingen som vill dela med sig av sina inställningar på w2207h?

Sidan 2 i denna tråd hade några få. Otippat nog, visste att jag hade sett men trodde det var mitt i tråden.

Jag kör:

Brightnesss 85
Contrast 75

R:239
G:224
B:246

Än så länge har det varit den skönaste inställningen iaf, men ska testa vidare och se. :]

Vilken panel har du?

Har ändrat lite och dessa lär jag köra med:

Brightness: 55
Contrast: 78

R: 239
G: 224
B: 246

...dock bara i Windows/surf etc. I film blir det annat.

Går det för övrigt att ställa in ytterliggare en custom till just film? Det redan inställda movie-alternativet är alldeles för "starkt".

Jag samlade ihop lite bakgrundsbilder till 1680*1050 på Interfacelift igår, t.o.m sidan 22, i highest rated:

http://data.fuskbugg.se/skalman01/16801050bakgrunderett.rar
http://data.fuskbugg.se/skalman01/1680-1050-bakgrundertva.rar

Hoppas detta inte bryter mot något, isåfall säg gärna till innan någon anmäler inlägget.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Hej!

Nu har jag precis hämtat min 2207H från posten och fått upp den på skrivbordet. Självklart har jag en röd pixel nästan mitt på skärmen, som endast syns när det är mörka partier. Otroligt irriterande. Har försökt trycka med penna/tumme mot pricken med en mjuk trasa emellan, stängt av och startat den igen. Men det hjälper inte, den vill inte

Hur hårt kan man egentligen trycka? För om jag trycker som om jag höll ett stort vattenglas händer inget.

Visa signatur

Lian-Li PC60 - Cooler Master Real Power 700W Modular - Asus P5N-D, nForce-750i SLI - Intel Core 2 Quad Q6600 G0 2.4GHz Socket LGA775, 8MB - 2x Crucial DDR2 BallistiX PC8500 1024MB CL5 - 2x Inno3D GeForce 8800GT 512MB DDR3 SLI - Samsung HD501LJ 500GB 7200rpm 16MB SATA2 - HP W2207H 22"

Permalänk
Medlem

Tack för inställningarna

Jag gillar färgerna du har ställt in. Ser även bra ut i spel (PS3).

Jag har en LG-panel: LM220WE1 - TLB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av infamous
Hej!

Nu har jag precis hämtat min 2207H från posten och fått upp den på skrivbordet. Självklart har jag en röd pixel nästan mitt på skärmen, som endast syns när det är mörka partier. Otroligt irriterande. Har försökt trycka med penna/tumme mot pricken med en mjuk trasa emellan, stängt av och startat den igen. Men det hjälper inte, den vill inte

Hur hårt kan man egentligen trycka? För om jag trycker som om jag höll ett stort vattenglas händer inget.

Varför pilla med skärmen? Skicka tillbaks skärmen du har ju ånger vecka.

Permalänk
Medlem

1) Är det tanken att man inte skall kunna se filmer på helskärm? Eller är det min det är fel på?

Jag har spelat både DVDRIP på mina filmer samt att jag har spelat upp riktiga DVD-skivor. Gemensamt är att det ALLTID ser ut som en gammal inspelad VHS i helskärm. Grynigt är det minsta man kan säga...

När man förminskar fönstret till ungefär hälften är det däremot knivskarpt.

2) Är det tanken att varannan ikon i nedre högra hörnet ska vara gryniga?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HermitoZ
Det verkar lite som att skärmen är väldigt bra i början men att en del börjar få problem efter drygt ett halvår, är det såhär för många eller? Och om man får problem, är HP schyssta och byter ut skärmen isåfall?

Köpte min i Juli 2007 och den fungerar perfekt fortfarande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UltraMarine
Köpte min i Juli 2007 och den fungerar perfekt fortfarande.

Okej, jag kommer att köpa denna skärm till nya datorn så fort jag fått sålt den gamla:P Men man blir ju lite fundersam när man läser om folk som haft problem, då får man kolla om det är ett vanligt problem:)

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV