Permalänk
Robot

första bygget

Tjenare!
Jag är ny här på sweclockers. Jag hade inte någon som helst erfarenhet av att bygga datorer. Så jag frågade min polare Danne och han ställde genast upp.
Leveranesen gick snabbt å bra, danne slängde ihop datorn och fixade mjukvaran på totalt 5 timmar.
Jag har fått en ny syn på datorbyggande, funderar på att göra ett plexifönster och lysa upp lite därinne
Ni får gärna kommentera om ni vill, hare bra!
P.S
Beklagar att det inte finns några bilder när vi bygger och jag vet att jag är ganska dålig på att städa

komponenter:
MSI K9VGM-V, VIA K8M890
AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.3GHz
2048MB Kit (2gig ram)
Asus GeForce 8500GT 256MB DDR2 Silent, PCI-Express, Tv-Out/DVI-I/HDTV
Zalman Fläktstyrning
Akasafläkt 120 mm
Gammal cpufläkt som kyler grafikkortet

Besök albumet: första bygget av livetärettlan

Permalänk
Medlem

Vad har du för komponenter??

Permalänk
Medlem

Måste fråga... på "sittdynan" du har @ stolen. De vita fläckarna... är de... vad? Mögel? Damm? Ett mönster som ska vara där? Resultatet utav sena, ensamma kvällar?

Hursom... alltid kul när folk börjar mecka datorer.
Dock är ju detta ett galleri, och därför ska jag rösta på bilderna, så därför är jag rädd att de får bli ett lågt betyg.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Måste fråga... på "sittdynan" du har @ stolen. De vita fläckarna... är de... vad? Mögel? Damm? Ett mönster som ska vara där? Resultatet utav sena, ensamma kvällar?

//Gorian

Ser ut som ett blommönster om man klickar på bilden, annars så skulle det vara kul om du skrev vad du hade i burken

Permalänk
Avstängd

Det är ju ett blom mönster! Klicka på bilden och Zooma in så ser man det.

Permalänk

Jag sitter i nuläget på ett lan, och är mitt inne i heta cs-ronder, men så fort jag lackar ur så kan jag skriva vad som sitter i , inge bra grejjer direkt, men de duger
till Gorian : Det är tyvärr inte de du "hoppas" på , det är blommönster för jag har flickvän, och när hon inte är här så brukar jag inte missa sopkorgen : D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av livetärettlan
till Gorian : Det är tyvärr inte de du "hoppas" på , det är blommönster för jag har flickvän, och när hon inte är här så brukar jag inte missa sopkorgen : D

Jag hade i ärlighetens namn hoppats på att de var mögel ^^

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Avstängd

Bygga dator på LAN har jag också gjort. Snacka stress byggen! Syrran har samma uppgraderings paket som du har. Bara så att du vet de så fixar inte de moderkortet halvor i multiplikatorn. Detta gör tyvär din 4400+ till en 4200+.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

Ja det ska ju börja nånstans Känns nästan som nostalgi med första datorbygget, crt skärm och LAN på det. Det va tider det hehe.

En fråga bara, om du nu hade ett passivt kylt 8500gt varför sätta på en CPU kylare som jag antar att det sitter fläkt på?

Visa signatur

Intel Core i7 12700K • MSI MPG Z690 FORCE WIFI • Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL38 Dominator Platinum RGB • MSI 3060 Ti Ventus 3X OC • AOC 27" 27G2U • Razer Basilisk V3 • Razer Cynosa • Lian-Li O11 Dynamic - Razer Edition • Seasonic FOCUS GX 850W

Permalänk
Medlem

Försök hitta två billiga tft skärmar och städa upp lite annars tack vare nostalgin så blir det en 7a från mig.

Permalänk
Avstängd

Du skulle snarare behövt ny skärm+tbord.

Visa signatur

Hej! Ni kan använda mitt riktiga alias "ddly" när ni tilltalar mig. Förutom att hänga här på swec så äger jag även en ledande advokatbyrå med stor inriktning på IT-brottslighet.

Permalänk

Onädigt att städa, släck lampan istället. Mycket mysigare så

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk

håller med dej Catamenia!

Permalänk
Medlem

asså det är nästan skrämmande hur många det är som kör med CRT skärmar fortfarande :S fattar itne de nu när dom platta är så billiga.

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk

Exakt likadant grafikkort jag har. Btw: Vi har nästan likadan dator förutom att jag har ett lite mera bättre moderkort och du har en snabbare CPU. Hehe, det trillar in en 10poängare ^^

BTW: Zordor: Kanske för att alla inte har hur mkt pengar som helst?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laxxal
Exakt likadant grafikkort jag har. Btw: Vi har nästan likadan dator förutom att jag har ett lite mera bättre moderkort och du har en snabbare CPU. Hehe, det trillar in en 10poängare ^^

BTW: Zordor: Kanske för att alla inte har hur mkt pengar som helst?

Sålde en L1740PQ 8ms för 500kr Det är inte så dyrt, den är 17tum så 8ms ger ingen ghosting.

Permalänk
Medlem

Jo, det är väl billigt, men vore det inte så att jag fick en tft av min mor så skulle jag också kört med CRT nu ^^
Förmodligen 2 st..

Permalänk
Medlem

hittade du inget bättre grafikkort??

Visa signatur

Athlon 64 X2 4800+ , Club 3D 8600GT Ultra , 2 GB 667 MHz , Asus M2N-X ,Zalman Cpu Cooler,Glacial Power 550W,WD 320GB

Permalänk

Tycker nästan det är goare att spela på CRT

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | MSI Z77A-G41 ATX | Corsair CX 600W 80+ Bronze | Intel Core i5 3570K 3,4Ghz (Ivy Bridge) | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | HyperX Savage 16GB CL11 2400Mhz XMP

Permalänk

klart det är goare att spela på CRT, då äre bara att dunka på när nån lottohaxar ett hs