Tävla om valfri Komplett-PC!

Kommer denna dator klara WoW?

Permalänk
Medlem

Kommer denna dator klara WoW?

Hej!

Jag ska sälja min dator och en eventuell köpare undrar om den klarar World of Warcraft. Jag har aldrig kört spelet så nu vänder jag mig till Er.

Jag kan tillägga att datorn klara Colin Mcrae Rally 04 på höga inställningar i 1024*768 utan problem. Jag får 5419 poäng i 3DMark 2001 SE.

Specifikationer:

Pentium 4 1500 Mhz
512 MB RDRAM PC800
Hitachi 7K160 8MB Cache
Geforce 6200 128 MB

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

nej det gör den inte.

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zsimpey
nej det gör den inte.

Jag kollade systemkraven på Blizzards hemsida och enligt dem så borde det fungera tycker jag...

http://www.wow-europe.com/en/requirements/technical.html

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk

Joo, det borde funka. Har kört WoW på sämmre datorer.

Visa signatur

Intel E6600 |Crosair 2 GB DDR2 PC6400 (2x1024MB) | Sapphire ATI Radeon X1900GT 256MB GDDR3 | Asus P5W DH DELUX | Hiper M 530 W |Seagate 7200.10 320GB | Antec Nine Hundred Gamer Case

Permalänk
Medlem

jo men med dålig grafik och låg upplösning

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk

Om du är ensammen i en liten grotta kanske. Inte en chans att du kan köra wow med bra spelupplevelse. Du kan inte raida eller köra snabba PvPmatcher. Men installera spelet det kan du;)

Permalänk
Medlem

Raid, PVP allt lär fungera hyffsat så var inte orliga på vad någon säger här, känner en som sitter på en grymt sämre burk en det och spelar WOW.

Enda tipset är att stänga ner exakt allt som äter minne när du spelar

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

eller bara stäng ner datorn.

du kan inte sälja datorn och säga att du kan SPELA wow på den. speciellt inte om denna person ska spela på nätet med andra människor.

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk

mugiMugi Ge honom inte falska förhoppningar för det du säge är ren skit. Det går inte och en extremt sämre burk än den han förklarar där uppe skulle inte ens tillåta att få WoW installerat. Enda sättet att få ett vettigt svar är att testa själv.

Hade en p4 2.8 ghz med ngt radeon kort 128 mb och det var det inte roligt.

Permalänk
Medlem

Nej, det kommer inte att fungera. Har en kompis med lite bättre dator än den där, och i 5-man instancer så ligger hans fps och hoppar från 3-10. Och det ÄR inte spelbart, tyvärr.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Nej du kommer inte kunna spela WoW med den datorn även med låga inställningar, och med spela pekar jag inte på att vara ensam i en liten hus i spelet.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Man kan ju typ spela WoW på en kulram. Fixar du 512Mb minne, vilket är gratis numera, så kommer det nog rulla helt okej.

Permalänk

Mer minne gör knappast stor skillnad när resten är uråldrigt.

Visa signatur

MB ASUS X670E-F CPU Ryzen 7800X3D + Arctic LF II 360 GPU ASUS RTX 3090 STRIX OC RAM G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA ASUS ProArt PA602 MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk
Avstängd

Lägg in 512 extra minne så kommer det inte vara några problem.

Wow funkade för mig på en 1,6 Ghz p4, 128 mb radeon kort å en GB ram. Självklart var det inte bästa grafiken men fullt spelbart.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Lägg in 512 extra minne så kommer det inte vara några problem.

Wow funkade för mig på en 1,6 Ghz p4, 128 mb radeon kort å en GB ram. Självklart var det inte bästa grafiken men fullt spelbart.

Knappast fullt spelbart med en P4 1.5Ghz och Geforce 6200, det är på tok för dåliga delar för att kalla wow spelbart.
Man kan förmodligen installera och starta spelet, men upplevelsen är lika med 0, och det säger jag från erfarenhet med wow spelat på en bättre (men ändå väldigt dåligt) dator än trådskaparen postade.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
mugiMugi Ge honom inte falska förhoppningar för det du säge är ren skit. Det går inte och en extremt sämre burk än den han förklarar där uppe skulle inte ens tillåta att få WoW installerat. Enda sättet att få ett vettigt svar är att testa själv.

Tror du jag ljuger???

Min polare spelar det med en P4 1,6Celeron laptop med 512MB ram och en Geforce 2 kort i den. Det värsta problemet han hade var en 5200 RPM HD som fick laddnings tiderna att dra ut rejält på tiden men efter han upgraderade den var det inga problem.

Inte nog med det, instancer så lär du har så äckligt mer FPS en utanför dem, varför? Jo inte vidare mycket laddas in, inte heller ser man vidare långt.

Raid åt andra sidan kan vara åt det laggiga hållet, men WOW är ett sådant spel som är helt spelbart även om man hade så lågt som 10 FPS.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Tror du jag ljuger???

Min polare spelar det med en P4 1,6Celeron laptop med 512MB ram och en Geforce 2 kort i den. Det värsta problemet han hade var en 5200 RPM HD som fick laddnings tiderna att dra ut rejält på tiden men efter han upgraderade den var det inga problem.

Inte nog med det, instancer så lär du har så äckligt mer FPS en utanför dem, varför? Jo inte vidare mycket laddas in, inte heller ser man vidare långt.

Raid åt andra sidan kan vara åt det laggiga hållet, men WOW är ett sådant spel som är helt spelbart även om man hade så lågt som 10 FPS.

Hahhahaha, första april var för 11 dagar sen, din polare myttar, eller så gör du det.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

även om det funkar kan du inte säga att det går att köra wow med den om du ska sälja för då blir han inte en nöjd när han installerat å patchat klart.

jag kan köra crysis med alla inställningar på max på min bärbara kan jag säga isf.
jo, det startar, men inte mkt mer

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Knappast fullt spelbart med en P4 1.5Ghz och Geforce 6200, det är på tok för dåliga delar för att kalla wow spelbart.
Man kan förmodligen installera och starta spelet, men upplevelsen är lika med 0, och det säger jag från erfarenhet med wow spelat på en bättre (men ändå väldigt dåligt) dator än trådskaparen postade.

För dig kanske det inte var någon bra spelupplevelse, men alla har inte supergrafik krav när dom spelar. När jag lirar C&C från 1995 på lan så är upplevelsen 100+ för mig, och hur bra grafik är det egentligen?

Trådskaparen kan spela wow på datorn. Det är jag säker på. Dock så skulle det behövas 512 extra minne om han ska raida m.m.

Och till er alla. Ni måste förstå att wow är ett gammalt skitspel som inte kräver 2 st Ultrakort i SLI med en överklockad Quad prolle.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

För dig kanske det inte var någon bra spelupplevelse, men alla har inte supergrafik krav när dom spelar. När jag lirar C&C från 1995 på lan så är upplevelsen 100+ för mig, och hur bra grafik är det egentligen?

Trådskaparen kan spela wow på datorn. Det är jag säker på. Dock så skulle det behövas 512 extra minne om han ska raida m.m.

Och till er alla. Ni måste förstå att wow är ett gammalt skitspel som inte kräver 2 st Ultrakort i SLI med en överklockad Quad prolle.

Om du hade läst vad jag skrev innan så skrev jag att det Inte är spelbart även på låga grafikinställningar och låg upplösning.

Ingen har heller påstått att WoW kräver en bra dator, tvärtom så kräver WoW inte så mycket om man ska se rent allmänt på det, men faktum är att datorn trådskaparen lade upp är inte tillräckligt bra för att WoW skall vara spelbart.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
men faktum är att datorn trådskaparen lade upp är inte tillräckligt bra för att WoW skall vara spelbart.

Håller inte med dig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Man kan ju typ spela WoW på en kulram. Fixar du 512Mb minne, vilket är gratis numera, så kommer det nog rulla helt okej.

Den dagen rambus minnen blir billiga får du en slickepinne av mig..

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Även jag har lirat wow på ett Geforce2 (gt 64mb) så visst går det. Flöt på fint med hyffsat låga inställningar. Testade inte att raida något då, men för vanligt grinding, questande, springa-runt-i-världen-och-lalla-osv gick det bra!. Har även testat med ett Kyro2 och visst det gick att "spela" men då laggade det satanas även på absolut lägsta :E.

Prollen var dock en 2800+ single core! Vilket väl får anses rätt överdimensionerat i jämförelse med gpun.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Tror du jag ljuger???

Ja.

Permalänk
Medlem
Citat:

Håller inte med dig.

Finns inget att hålla med om, det jag kan föreslå är att du skaffar samma komponenter som trådskaparen har och sedan prövar på alla delar av WoW (inte enbart en liten del, som många verkar försvara med att det blir spelbart), på lägsta möjliga grafikinställningar och låg upplösning, så ser du hur lite spelbart det är.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck

Du, innan du börjar kalla mugi en lögnare..

Så körde jag WoW på betydligt sämre dator i närmare 7 månader innan budgeten gav mig mer att arbeta med.

Så ja, det kommer funka.
Men på lägsta thats for sure.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

alltså du kommer kunna få igång wow fast du kommer inte kunna njuta

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Nej, det kommer inte att fungera. Har en kompis med lite bättre dator än den där, och i 5-man instancer så ligger hans fps och hoppar från 3-10. Och det ÄR inte spelbart, tyvärr.

Spelbart och spelbart, beror på personen som sitter framför datorn.
Min vän har raidat fram till ssc/tk med 3-10fps i raids utan problem för honom.

Han resonerar "Jag är van vid allt lagg så det skadar inget".
Nu har han äntligen fått ny dator dock.

Men, att säga att det inte är spelbart kan vara att ta i, det beror på människan som sitter där.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Spelbart och spelbart, beror på personen som sitter framför datorn.
Min vän har raidat fram till ssc/tk med 3-10fps i raids utan problem för honom.

Han resonerar "Jag är van vid allt lagg så det skadar inget".
Nu har han äntligen fått ny dator dock.

Men, att säga att det inte är spelbart kan vara att ta i, det beror på människan som sitter där.

Så jävla sant.

Är man van vid det så skadar det dig inte, jag körde BWL och uppåt, hade då i snitt 10-13 fps, det var så jag var van vid att spela så jag utveckla min spelstil efter hur det gick där.

Sen när man fick ny dator så blev det som en ny värld

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Om datorn klarar WoW?

Ja, troligtvis.

Hade jag som köpare blivit nöjd med prestandan?

Nej.

Jag försökte spela på en dator med 512 mb minne när min andra bestämde sig för att krasha och det gör jag aldrig om.

Vill nån spendera 30 minuter bara på att försöka transportera sig ut från Shattrath, så fine.

JAG blev nästan galen.

Liquorice.