Ny säkerhetsfunktion i Iphone gäckar polisen

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Vad kör du med för telefon och mjukvara?

pixel 9, graphene os.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det fungerar med graphene och deras sandlåda.
Men kör detta för att få igång google wallet på lineageos.

https://github.com/chiteroman/PlayIntegrityFix

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Detta skulle jag vilja se i Android också. Jag har aldrig haft en Iphone men detta lockar helt klart. Bra säkerhet ifall man blir av med sin mobil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Detta skulle jag vilja se i Android också. Jag har aldrig haft en Iphone men detta lockar helt klart. Bra säkerhet ifall man blir av med sin mobil.

Vissa tillverkare har en inställning där man kan ställa in att man vill att telefonen ska starta om en viss dag i veckan. Har för mig att Samsung har den funktionen bland annat

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Vet inte om det fungerar med graphene och deras sandlåda.
Men kör detta för att få igång google wallet på lineageos.

https://github.com/chiteroman/PlayIntegrityFix

Intressant, tack för tipset. Jag vägrar ge Google min köphistorik i realtid, men att det finns lösningar är bra! Har vänner som är fast i Wallet-träsket, som nu kanske kan övertalas. Dessutom verkar det finnas gott om tekniska detaljer att förkovra sig i på sidan.

Visa signatur

Martin "xarragon" Persson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xarragon:

Intressant, tack för tipset. Jag vägrar ge Google min köphistorik i realtid, men att det finns lösningar är bra! Har vänner som är fast i Wallet-träsket, som nu kanske kan övertalas. Dessutom verkar det finnas gott om tekniska detaljer att förkovra sig i på sidan.

Jag drog in mitt nordea-kort på garmin-klockan istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av surrogate activity:

Då kan man anta att polisen, före denna funktion, brukar kunna komma åt informationen även när den är krypterad, eftersom det helt plötsligt blev ett problem.
Det är säkert bara en tidsfråga innan de tar sig förbi denna feature, kanske med tillverkarens hjälp, får man ju hoppas.

Skillnaden blir att man inte kan använda t.ex. FaceID eller TouchID om telefonen är nyligen omstartad, vilket de säkert kunnat tvinga folk att göra tidigare.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | AMD Ryzen 7 2700 | 32GB Corsair Vengance 3200mhz | EVGA Geforce GTX 1070 | Cooler Master Silent Pro M 850W | Samsung EVO 970 Plus 500GB | Apple Certified Mac & iOS Technician

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaXha:

Skillnaden blir att man inte kan använda t.ex. FaceID eller TouchID om telefonen är nyligen omstartad, vilket de säkert kunnat tvinga folk att göra tidigare.

Nej, att telefonen efter några timmar utan användning kräver kod istället för touch-/faceid är en äldre funktion som inte är vad denna artikel handlar om.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304