Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

playstation och gta hör ju trots allt ändå ihop för det svenska folket

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Jo GTA känns mer som ett PS spel, Men tror om man kollar över hela världen så är det nog mer 360 beställningar.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

En sak jag reagera på var kameran när man körde. Hoppas verkligen den går att ändra, såg inte alls behagligt ut.

Permalänk
Medlem

tänker inte följa den där länken iom att jag vill se introt först när jag sitter där med kontrollen i handen så använd spoiler tagsen om ni ska diskutera introt så är ni snälla

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Skulle vilja se en ps3 version gameplay video

Men har svårt att fatta att om jag har tur så sitter jag och spelar GTA4 på tisdag, haha

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Uppgraderade till en 120GB HDD (ifrån 40GB) igår. Dock bara temporärt, då jag skall trycka in en ännu större disk framöver, så snart Seagates Momentus 5400.4 kommit in i lager, till ett humant pris. Dumt nog tog jag inte några benchmarks på diskarna, men jag tycker absolut att installationerna av spel på PS3'an går snabbare än tidigare.

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk
Medlem

varför ha så stort utrymme man använder ju typ inte det

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
varför ha så stort utrymme man använder ju typ inte det

Jasså? Dragit över 1000+ låtar ifrån min dator, har massor av trailers och demos installerade. Spelinstallationer tar ofta ett par GB (2-6 GB), patcher, uppdateringar och tillägg till spel osv. tar även det utrymme.

40GB är för lite, spec. med tanke på vad som komma skall - massor av bra spel, PlayTV och ev. video download (dock inte utannonserat i EU).

EDIT: när man dessutom kör Linux på PS3:an så är det inte alltför roligt att endast ha ~30 GB ledigt utrymme... det fungerar helt enkelt inte. Så är det bara ;)!

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk
Medlem

Ja har packat upp min 60gb med bara demos o trailers. Dock har ja tre spel installerade med, Ratchet, GT5P och UT3

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det kommer komma en prissänkning på PS3? (inom dom närmaste månaderna) Eftersom xbox360 sänkte nyligen så kanske sony känner sig tvugna? för har planer på att kanske inhandla en.

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Det verkar inte så just nu, iallafall inte va ja har läst. PS3an säljer fortfarande ganska bra även om MS sänkte priset på 360n.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
Någon som vet om det kommer komma en prissänkning på PS3? (inom dom närmaste månaderna) Eftersom xbox360 sänkte nyligen så kanske sony känner sig tvugna? för har planer på att kanske inhandla en.

Prissänkningar kommer alltid att ske över tid, men att det skulle vara en drastisk sådan de närmsta månaderna låter inte troligt. Så vitt jag vet går Sony fortf. med förlust på varje såld PS3-enhet, men det gör även Microsoft med sin Xbox 360.

Mitt råd: köp och njut - nu ;)!

Visa signatur

» NAS/HTPC: Intel X3210 @ [4x]3.2GHz | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2 GB Corsair Dominator @ 1100 MHz | GeForce GT 430 | 2TB (raid 1)
» Asus Transformer Pad
» HTC One X

Permalänk
Medlem

med tanke på att mgs4 kommer i sommar så lär inte sony sänka föräns tidigast i jul då efterfrågan lär sälja en antal konsoller fram till dess

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

I England tar man inget extra för GTA4-bundeln, den lanseras till samma pris som PS3 40GB utan spel. Så en sänkning till 3990:- bundlat med antingen GTA4 eller MGS4 kan bli möjlig här. Det handlar om 500:- men Nordisk Film AB brukar vara väldigt långsamma när övriga länder under oss sänker priserna. Nån kedja kommer säkert lägga sig där som kampanjpris.

Till hösten får Sony ner sina tillverkningskostnader(bla blir Cell mindre), gissar på ca 25% totalt och de skulle kunna börja göra vinst på varje PS3 som tillverkas. Men de har inte råd att ta ut den vinsten än, de kommer sannolikt sänka priset motsvarande för att komma ut starkt till julhandeln. Gissar på att England går ner till motsvarande 2990:- och NF lägger sig på 3490:- för bundles med ett spel och en 500:- till för bundles med två spel.

Historiskt så har NF alltid legat en bit över de "riktiga" sänkningarna. När PS2 fick sin sänkning till 990:- vid en jul för några år sen så betalade vi 1490:- nästan ett helt år till här, sen kom sänkningar vartefter till 1349:-, 1299:- och 1199:- Inte ens idag har vi det priset England hade för flera år sen...

Bara att skriva till Jens Alex(VD NF AB) och klaga!

Men i bästa fall kan man tjäna 500:- på att vänta i dagsläget, och förmodligen runt 1000:- om man väntar ända till julen.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Hmm, undrar hur lång tid det kommer ta att skicka GTA IV från USA. Förbeställde det från VG+ 31:a Januari.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Tänk på §7

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Såg nyss de senaste Media Create siffrorna... Ouch säger jag bara. Trodde aldrig att PS3 skulle sälja så dåligt i japan som denna veckan:

http://www.m-create.com/ranking/ (skrolla ner till botten)

PSP gör dock jävligt bra ifrån sig nu som tur är för Sony.

EDIT: "2008, Year of the PS3!" Hah! xD

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

siffrorna lär ändras när mgs4 släpps
lär hamna högst upp på den listan under en vecka eller två iaf

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av synt4x

EDIT: "2008, Year of the PS3!" Hah! xD

Och de baserar du på en vecka?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av synt4x
EDIT: "2008, Year of the PS3!" Hah! xD

Speciellt när det var sista veckan innan löning så jag fatta det på den listan

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
siffrorna lär ändras när mgs4 släpps
lär hamna högst upp på den listan under en vecka eller två iaf

Nja, jag vet inte det ändå. MGS spelen har aldrig varit så jättepopulära i Japan av nån anledning. Inget av dem har sålt över 1 miljon ex där t.ex.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Och de baserar du på en vecka?

Äh jag bara skämtar såklart. Chilla.
Men det har sett dåligt ut för PS3 i Japan rätt länge nu, fast inte såhär dåligt.

Får mig att fundera på om ens FFXIII kommer att hjälpa så mycket. Kommer det ut för sent i PS3s livstid så kanske det redan är för sent för att PS3 ska kunna ta igen några märkbara marknadsandelar.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

jaså trodde att mgs var mer poppis än så men det är säkert så att det är större i väst.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av synt4x
Nja, jag vet inte det ändå. MGS spelen har aldrig varit så jättepopulära i Japan av nån anledning. Inget av dem har sålt över 1 miljon ex där t.ex.

Äh jag bara skämtar såklart. Chilla.
Men det har sett dåligt ut för PS3 i Japan rätt länge nu, fast inte såhär dåligt.

Får mig att fundera på om ens FFXIII kommer att hjälpa så mycket. Kommer det ut för sent i PS3s livstid så kanske det redan är för sent för att PS3 ska kunna ta igen några märkbara marknadsandelar.

Tänkte på en sak, japan, fan alla äger ju snart en ps3 såklart siffrorna sjunker, haha

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Tänkte på en sak, japan, fan alla äger ju snart en ps3 såklart siffrorna sjunker, haha

Nja kanske inte riktigt:P

Permalänk
Medlem

oh glömde nästan mgo betan e igång nu ju

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Spelade MGO betan för nån timme sen och tyckte att det var okej. Testade träningsgrejen och en deathmatch. Största anledningen att jag testade var för att jag ville veta hur kontrollen kändes inför MGS4.

Permalänk
Medlem

FF/MGS/GT5 kommer sälja mycket konsoler i Japan när det väl släpps Vänta och se (nja, rätt länge då, hehe).

Är faktiskt rätt trött på PS3 själv. DelayStation 3 FTL!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Största anledningen att jag testade var för att jag ville veta hur kontrollen kändes inför MGS4.

Precis, inte ett dugg intresserad av själva online-delen egentligen.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk

Är det någon här som har haft problem med sin PS3 och tvingats lämna in den? Isåfall har någon lyckats få en ny på plats? vad sa ni då för att få den på plats?

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W