Permalänk
Medlem

tack ogge..:D Just sånt här som ska finnas på sweclockers och inte allas p180 osv ...10poäng för jag vet att det kommer bli bra

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

snygt från skit IBM till nått snyggare

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut, ser fram emot fortsättningen

Visa signatur

CPU: Intel Core 2 Quad @ 2.4 Ghz | GPU: Gainward 8800 GTS 512 mb | PSU: Corsair 550 W | Moderkort: Asus P5k Premium | Minnen: Corsair XMS TWIN2X 2048 mb | HDD: Seagate Barracuda 250 GB | Övrigt: Windows Vista Home Premium 32 bit

Permalänk
Medlem

Tjusigt!

Btw, fick du också med en musmatta till ditt grafikkort från asus?

Visa signatur

AMD 9800x3d, MSI X870 Tomahawk, 32 gb DDR5 cl30 6000 MHz, Asus RTX 3080, Custom Vattenkylt 360+240 med Core1 i ett Define North XL

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RooDoo
Tjusigt!

Btw, fick du också med en musmatta till ditt grafikkort från asus?

Ja, fast den funkade inte så bra med min mus

Permalänk

Det kommer bli riktigt cool när det är klart 10p:)

Visa signatur

[Pentium E2140 @ 2.3 GHz] [2 Gb @ PC5300] [HDD: 250 GB] [ATi 3870] [Gigabyte P31 DS3L] [ACE 620W]

Permalänk
Medlem

Någon Uppdatering på G ?

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Någon Uppdatering på G ?

Måste tyvärr meddela att projektet är pausat för tillfället. En vital del i arbetet har visat sig omöjlig att göra med sticksåg. Tyvärr har jag inte lyckats lösa detta än. Nu åker jag till grekland om två dagar och sen är sommarlovet slut. =/ Så kommer tyvärr inte hinna klart. Andra projekt har dykt upp med som jag inte hade räknat med. Har bestämt mig för att prioritera detta högst dock, så fort jag lyckats lösa sticksågsproblemet kommer projektet vara igång igen det lovar jag!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Znitso
Ser riktigt bra ut, ser fram emot fortsättningen

Permalänk
Medlem

Lite mer än två månader sedan det hände något - hur går det?
Du skriver att "en vital del i arbetet har visat sig omöjlig att göra med sticksåg", kanske vi kan hjälpa till med idéer?

Mvh

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
Lite mer än två månader sedan det hände något - hur går det?
Du skriver att "en vital del i arbetet har visat sig omöjlig att göra med sticksåg", kanske vi kan hjälpa till med idéer?

Mvh

Hej PaE!

Jo, jag vet.
Är ledsen att det inte har hänt något här på väldigt länge nu.
Jag har kört fast med fronten, hade tänkt göra ett fläktgaller med NOD's logga, såhär vad det tänkt att den skulle se ut:

Tyvärr var sticksågen alldeles för klumpig för att såga ut hålen.
Enda sättet att såga ut dessa hål snyggt är med en CnC fräs. (?)
Tyvärr känner jag ingen med en sån "liggandes"
Sen har skolan dragit igång till 100% så det blir inte mycket tid över tyvärr. Men måste erkänna att jag även har varit lite lat

Ska skicka ett PM till Fagge här på SweClockers, har för mig att han hade en CnC fräs.

MVH Oscar.

Permalänk
Medlem

Ah, okej! Trevligt att du inte lagt det på hyllan iaf. Trodde du gett upp

Lycka till då!

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
Ah, okej! Trevligt att du inte lagt det på hyllan iaf. Trodde du gett upp

Lycka till då!

ånej, så lätt ger jag inte upp!

Löser det sig bara med fläktgallret så ska det nog börja hända saker här igen ska du se.

MVH Oscar

Permalänk
Hedersmedlem

Kan meddela att projektet är uppskjutet ett tag till i framtiden tyvärr.

Kanske kommer en uppdatering till jul, men förmodligen fortsätter jag till sommaren. Har inte skrotat detta projektet, har helt enkelt inte tid eller lust just nu. =/

Hursomhelst har jag kläckt lite nya idéer, kommer nog byta till ett nytt chassi. Istället för att rikta in mig på just NOD, byta till "C&C Case", dvs få med lite av varje från NOD, GDI, och SCRIN.

Att skapa detta chassit kommer kräva en bra grund, ska rota lite hemma och se vad jag hittar

Don't give up on me!

// MVH Oscar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Kan meddela att projektet är uppskjutet ett tag till i framtiden tyvärr.

Kanske kommer en uppdatering till jul, men förmodligen fortsätter jag till sommaren. Har inte skrotat detta projektet, har helt enkelt inte tid eller lust just nu. =/

Hursomhelst har jag kläckt lite nya idéer, kommer nog byta till ett nytt chassi. Istället för att rikta in mig på just NOD, dbyta till "C&C Case", dvs få med lite av varje från NOD, GDI, och SCRIN.

Att skapa detta chassit kommer kräva en bra grund, ska rota lite hemma och se vad jag hittar

Don't give up on me!

// MVH Oscar.

Gotcha!

Visa signatur

Med vänlig hälsning/Met vriendlijk groet
Bondue

Permalänk

Vi har ett sånt gammalt chassi kvar hemma! Står på vinden och ruttnar, farsan tycker inte att man kan slänga grejer som "funkar".

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Medlem

Fint, du använder samma sätt som ditt förra chassi, en fläkt bak, en fram, samma fix med fronten, pop nit osv.

Jag gillade oxå ditt förra chassi, enkelt men ändå rätt imponerande.

EDIT: Plåten som man måste han en cnc maskin för ser ut att vara max 2mm, det klarar en dremel lätt ;D

Visa signatur

Just NODL it! #NODL
-------------------------------- Fösta Bygget (´= Galleri Album-----------------------------
Hodban@YTube

Permalänk
Medlem

Detta kan ju bli riktigt snyggt ! ^^,

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hoddan
EDIT: Plåten som man måste han en cnc maskin för ser ut att vara max 2mm, det klarar en dremel lätt ;D

Ja, men det är alldeles förmycket detaljer för att göras snyggt tyvärr!

Tack för feedback!

// MVH Oscar

Permalänk

Som sagt, blir det inte lite mycket tecken och grejs på chassit? Jag tror att det skulle bli lite snyggare om du tog bort hälften av figurerna, men det är ju jag det! Go' jul Btw!

Permalänk
Medlem

skulle satsa på ett lite mer enhetligt tema såsom bara en utav fraktionerna

btw lycka till ^^

Permalänk
Medlem

Dina nya planer blir ju ännu snyggare än de gen gamla!

Visa signatur

Teori är när man vet allt men inget funkar.Praktik är när allt funkar men ingen vet varför. Här blandas båda, inget funkar och ingen vet varför.

Permalänk
Medlem

Se till att det ser ut som på bilden så blir det en 10p där

Visa signatur

ASUS P9X79 PRO - Intel i7 3930K - 24GB HyperX - NUFFSAID.

Permalänk
Medlem

Peace trough modding!

Ser bra ut!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johan9360
Som sagt, blir det inte lite mycket tecken och grejs på chassit? Jag tror att det skulle bli lite snyggare om du tog bort hälften av figurerna, men det är ju jag det! Go' jul Btw!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EFG
skulle satsa på ett lite mer enhetligt tema såsom bara en utav fraktionerna

btw lycka till ^^

Jo, jag vet! SCRIN försvinner nog, de hör inte riktigt hemma i C&C tycker jag.

Har eventuellt lyckats gräva fram en värdig kandidat nu, slänger upp en bild om chassit i fråga verkar vettigt!

Tack för övriga kommentarer med!

Permalänk

Va fint det ser ut att bli Grymma ritningar också