Permalänk

Hänger upp sig nedstängning av prog.

Datorn har börjat bete sig konstigt... När man stänger ner ett program (t ex spel, webläsare) så "hänger" sig windows xp sp3 i några sekunder, sedan börjar den snurra på som vanligt igen. Tittar jag i aktivitetshanteraren direkt efter ser man att cpu´n spikat upp till 100%, ingen process som drar massa kraft annars vad jag vet.

Jag har defragmenterat alla partitioner med diskeeper, rensat ut allt skräp med ccleaner och har vad jag vet inget virus, kör avg och Spybot SoD frekvent.

Jag har bra ventilation i chassit (Antec p180), tempen är helt ok, överklockar ingenting längre.

Operativsystem: Microsoft Windows XP Pro med SP3 och senaste drivrutinerna.
Processor: E6600
Moderkort: Abit Fatal1ty FP-IN9 650i
Minne: 2gb Corsair Dominator 1066mhz
Grafikkort: Gainward 8800gts 640mb
Hårddisk: Raptor 150gb (OS)
Nätaggregat: Corsair 520W
Övrig kylning: 2x120mm insug och 2x120mm utblås i lådan

Tacksam för hjälp
Blir väl att installera om OS annars

Visa signatur

Ryzen 3600 | ROG STRIX X470-I | RTX 2070 8GB | Vengeance LPX 3600 16gb | Corsair Force MP600 | Corsair SF450 | Dragonfly black

Permalänk

Testa & kör med en HD scaner som letar efter fel på HD:n. Alla HD tillverkare har en sådan Scanner. Troligen så finner du även en sådan på Ultimateboot CD.

Detta för att utesluta att det skulle vara något HW fel på HD:n.

Du har inte fyllt minnet? kör man med mycket i gång samtidigt o ett fett spel, så.. Datorn skyfflar ju en del vid uppstart & nerstängning.

Visa signatur

AMD64 Athlon 3000+, MSI K8T Neo-Fis, POV GeForce 6800GS, 2 *Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 512MB,
Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA2 + Maxtor 200GB S-ATA