Varning för Gamecom!! Multimediashopen tillbaka!

Permalänk
Medlem

Nu ska han ju starta butiker och det kan bli intressant att få en fortsättning på.

Om det finns några reggade Sweclockare här som har positiva erfarenheter så kan ni också träda fram såklart. Marcello vill ju ha det svart på vitt. kanske Marcello ska lägga upp sig på Prisjakt.nu så han kan få lite positiv feedback som han påstår sig få.

Karin kan ju passa på och ta ut lite av förtjänsten av butikerna om de nu ens någonsin öppnar portarna för allmänheten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames

Någon konken kan ni drömma om. Jag e på väg att öppna 2 nya butiker i Kungsbacka och Trollhättan.

En andra och en tredje? Hur ska du sköta tre butiker själv? Eller ska du anställa folk? Var det inte nyss du sa att nån av de tidigare projekten hade havererat för att du försökt expandera för fort? Eller missminner jag mig?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xarxos

Karin kan ju passa på och ta ut lite av förtjänsten av butikerna om de nu ens någonsin öppnar portarna för allmänheten

De nuvarande butikerna har hon ju inget att göra med, så någon rätt till förtjänsterna har hon inte.

Permalänk

Det blir källarfirma av alltihop såklart, killen vet ju inte ens vad det är för skillnad på momsregistrering och F-skatt. Man drar väl ihop lite entusiatiska gamerkids som får stå i butikerna för 30kr/timme svart eller någon liknande oseriös lösning. "Oseriöst" verkar nämligen vara det genomgående temat i alla Marchellos verksamheter.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikB
En andra och en tredje? Hur ska du sköta tre butiker själv? Eller ska du anställa folk? Var det inte nyss du sa att nån av de tidigare projekten hade havererat för att du försökt expandera för fort? Eller missminner jag mig?

De nuvarande butikerna har hon ju inget att göra med, så någon rätt till förtjänsterna har hon inte.

Inte juridiskt, men moraliskt definitivt. Ingen borde kunna gå vidare och tjäna pluringar utan att kompensera dom man utsatt. Indrivning kan ju ske på många sett iaf som ni säkert förstår och hur det görs får fordringsägaren bestämma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
http://www.gamecom.se/ funkar ju inte ens?

http://www.markosgames.com is the shit

Permalänk
Medlem

När man kollar på ditt ps3 så står det först 3.690,00kr sen när man går in på det Pris: 2952,0kr .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fullebulle
När man kollar på ditt ps3 så står det först 3.690,00kr sen när man går in på det Pris: 2952,0kr .

Tydligen har det blivit nåt knäppt med nätshopsdelen som räknat ut priserna exkl. moms så fort du klickar på en produkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xarxos

Om det finns några reggade Sweclockare här som har positiva erfarenheter så kan ni också träda fram såklart.

Hehe, jag gick in till Multimediashopen för ett antal år sedan med en helt ny Xbox. Vetifan om det var han, men snubben inne var hjälpsam och fixade till min burk på 2 timmar och det var billigt dessutom... Dock pajade hela skiten 6 månader senare och MS gick i konkurs. Tror jag har ett gammalt kvitto/garantilapp.
Fan den kanske kan bli värd något i framtiden?

Vill inte dig något ont Marchello eftersom jag inte haft någon somhelst osämja med dig, men FAN va kul lösning på tbg.nu där du skojar till det med att vara en nöjd kund 2 gånger. Kul läsning!

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som hoppas att det kommer gå bra för honom? Det är väll det minsta man kan göra då han har skulder över öronen.

Visst, han har ställt till det för sig, men nu verkar det ju som han har koll på läget och kan beta av sin skuldlista, det är ju bättre än att han hamnar mer nere i skiten?

Själv ska jag beställa ett chippat PSP och GH3 3 till PS3 när jag får lön. 595 för GH3 är ju fan billigt ju.

Sen om jag har frågor angående PSP:n när jag väl fått hem den så är det ju klockrent med msn kontakt!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rungo
Vill inte dig något ont Marchello eftersom jag inte haft någon somhelst osämja med dig, men FAN va kul lösning på tbg.nu där du skojar till det med att vara en nöjd kund 2 gånger. Kul läsning!

Hahaha...

Citat:

Jag köpte ett Nintendo wii från markosgames idag. Vi fick det levererat och installerat samt att dem visade sitt F-skatte bevis vilket kändes ännu tryggare då jag betalade 3390,- jag ger dem +++ av fem eftersom jag även beställde n wiremote men dem hade tagit slut i lager.

Snacka om att bli påkommen med ytterligare en lögn! Ni har ju inte ens f-skattebevis hahahaha.... pinsamt Marchello. Det är ju så uppenbart att det är du själv som skrivit det där eftersom du själv trodde att du hade f-skattebevis fram tills att sweclockersmedlemmar ringde till skatteverket Att inlägget hade samma IP som inlägget innan som också var från en "nöjd kund" är ju bara än mer pinsamt.... lögner och åter lögner!

Här kan man läsa eländet:

http://www.tbg.nu/news_show/126579/1

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Marchello har ju ljugit lite hit och dit så hans trovärdighet är ju inte den största nu om man säger så. Vi får väl se hur kan ska kompensera sina nära som han dragit in i skiten, vilket jag hoppas att han gör. Personligen skulle det kännas moraliskt förkastligt att göda någons kassa om inte såna som Karin får en del av förtjänsten som plåster på såren. Det borde vara ett villkor om man ska handla av denna snubbe

Permalänk
Medlem

Jag är inte förvånad (tbg.nu-historien) att han aldrig lär sig.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rungo
Hehe, jag gick in till Multimediashopen för ett antal år sedan med en helt ny Xbox. Vetifan om det var han, men snubben inne var hjälpsam och fixade till min burk på 2 timmar och det var billigt dessutom... Dock pajade hela skiten 6 månader senare och MS gick i konkurs. Tror jag har ett gammalt kvitto/garantilapp.
Fan den kanske kan bli värd något i framtiden?

Vill inte dig något ont Marchello eftersom jag inte haft någon somhelst osämja med dig, men FAN va kul lösning på tbg.nu där du skojar till det med att vara en nöjd kund 2 gånger. Kul läsning!

Om du fortfarande har kvar konsolen får du gärna komma in med den, så skall jag be min tekniker ta en titt på den.

Permalänk
Medlem

Inget svar angående tbg.nu? Då var det ingen lögn alltså, eftersom du endast skulle kommentera lögner!

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Avstängd

Ingen ide att jag svarar eftersom jag ljuger hela tiden.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Ingen ide att jag svarar eftersom jag ljuger hela tiden.

Hm, du påstår alltså att inläggen på TBG, som ger positiv kritik om MarkosGames, ej är skrivna av dig och från samma internetuppkoppling som du skriver från just nu?

Jag vill att du tänker på att ditt IP-nummer loggas både här och på TBG när du svarar på detta inlägg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Ingen ide att jag svarar eftersom jag ljuger hela tiden.

Men det är det du gör!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Ingen ide att jag svarar eftersom jag ljuger hela tiden.

Det ligger något i det du säger

Permalänk
Medlem

Underhållande. Marchello är så korkad att han tar upp saker vi behandlat i denna tråd. Som med f-skattesedeln. Vem fan visar upp den på det sättet? Du hade haft en chans om du inte varit så förbannat puckad och att du gör om dina misstag. Du verkar inte lära dig. Ta ett vanlig arbete och jobba av din skulder istället.

Visa signatur

Pentium D 2.66 @ 3.9 Ghz, Voltmoddat 7900 GT

Permalänk
Medlem

Så jävla svårt är det inte att ta ett kasst skitjobb och jobba sig fri. Speciellt inte i GBG där det finns en mängd bra betalda lågutbildningsjobb. Har själv jobbat av över 80k i skulder som jag hade hos kronolle på 1 år och hade endå råd att dricka bärs med polarna och göra lite annat skoj. Visst, man är inte fri och man arbetare med skit som är otroligt ostimulerande men fan va mycket nytt och roligt folk man springer på endå

Så lägg ner egenföretagargrejjen pronto. Skaffa dej ett välbetalt skitjobb och betala av dina skulder. När skulderna är betalda så arbetar du även ihop ett startkapital om du då fortfarande vill bli egenföretagare. Hur mycket skulder kan du ha? 500k? 1 mille? Går rätt så snabbt endå - åren flyger förbi oavsett om man har tråkigt eller kul men det bästa är endå när man är klar med sina skulder - fy fan vilken feeeeeet känsla!

Kom med i matchen igen! Det gör du inte genom att fortsätta med den verksamhet du har nu - den kommer bara leda dig till ännu mer sorger och ett mycket djupare hål som du måste ta dig upp igenom. Arbeta bort skulderna genom att ta nattskift på SKF, hos någon av de stora bagerierna i stan eller vilket annat skitjobb som helst som ger bra betalt. Det är den ENDA vägen ut för dig - trust me on that!

Permalänk
Medlem

Samma gammla marchello som du var för 15 år sedan i högstadiet, Hålabäck. Minns rösterna i högtalarsystemet, - Marchello till rektorsexpeditionen, NU!!
Många verkar ha skärpt sig från den tiden men du verkar jobba på i den gamla andan. Lycka till i fortsättningen.

Permalänk
Medlem

Missnöjd kund

Jag köpte ett Xbox360 av dig när du drev Gamecom.
Det fick senare "Ring of Death" och jag lämnade in den för reparation via Chipper i Örebro.
Problemet var att "din" xbox du sålde var egentligen två. Det fanns två
serienummer på konsolen. Ett i USB-luckan och ett bak på maskinen. Och
gissa vad? Det var inte mitt namn som var registrerat hos Microsoft. (I
detta läge visste de inte ens att konsolen var modifierad.) Detta orsakade
att Chipper inte kunde genomföra reparationen och skickade tillbaka
Xboxen. Kontentan av ditt lilla jox med serienummer är att jag blev av med i runda slängar 4000 spänn plus två ledsna pojkar. Gött jobbat.

Det verkar nu som att du vill kompensera oss kunder som känner oss lurade, så min fråga är: vad händer nu?

Du hittar mitt riktiga namn i det mail jag skickade idag på
info@markosgames.se

Permalänk

Det här ska bli intressant...

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Njae, så intressant blir det väl inte. Vi vet ju vad som kommer att hända (dvs nada ).

Visa signatur

People are spending dollars on water tapped in fancy bottles. And don't you agree? The gesture is not so much an act of stupidity. It 's just a sign of our destructive mentality. - Raised Fist [Slipping into coma]

Permalänk
Avstängd

Re: Missnöjd kund

Jag undar hur du tolkar ordet lurad? hade jag lurat dig så hade du väl inte fått en fungerande vara vid leverans. Snarare en tegelsten Att den sedan gick sönder vart ju något som du kunde göra något åt. Du har ju min adress och den står nog klart och tydligt på ditt kvitto.

Sen att det vart olika serie nr så har inte det med en ring of death att göra. Varför Mr payam inte kunde laga den har jag inte något svar på.

Att du fick ett annat serie nr på konsolen och ett annat på Chassi måste ha vart ett misstag från min tekniker.

Hur somhelst så finns du i Borås. och då ber jag dig att komma in till oss efter den 7:e September. Oavsett så kommer jag att få igång din konsol. Och det har du mitt ord på.

Om du behöver få kontakt med mig direkt så kan du slå en pling på 0736-935674

Som ni alla se här så är denna man en riktig MAN och inte bakom ett futtigt litet alias. Kom fram med era garanti ärenden oavsett om det gäller Multimediashopen eller Gamecom. Jag står för dem!!

Detta är inget nytt som vi erbjuder. Kolla här >> http://www.markosgames.se/news.php?ID=17

Permalänk
Medlem

Butiker ska inte laga konsoler, ska något göras ska den bytas ut direkt...

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Avstängd

Om konsolen skulle gått sönder inom 1-3 veckor ja. Men efter det så försöker man laga i första hand och denna fråga kan du ställa till vilken butik du vill som säljer chippade enheter. Skulle dem inte erkänna det så vill dem bara visa ett Ess ut till kund.

Permalänk
Medlem

Hur i sjutton kan man ha två olika serienummer på en en vara som ska vara ny? Eller såldes den chippad?

Sedan ett litet tips. Fixa all stavfel och särskrivningar på sidan. Det ser hemskt ut. Såg också din annons på blocket om ps3. Den är ju tokigt särskriven. T ex. Fri låne konsolvid reparation. Lägger du ner pengar på hemsida och annonser kan du ju gå igenom dem lite mer noga. Så att det ser lite mer proffsigt ut.

Oscar

Visa signatur

Pentium D 2.66 @ 3.9 Ghz, Voltmoddat 7900 GT

Permalänk

Nåväl.. visst verkar det tokigt att serienumren inte matchade men om Marchello faktiskt fixar konsollen nu så är det i sig något positivt trots allt elände.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1