Permalänk

Toshiba Qosmio F50

Har tittat på nya datorer i 15"-storleken och hittat en rätt intressant: Toshiba Qosmio F50.
http://nordic.computers.toshiba-europe.com/cgi-bin/ToshibaCSG...

innehåller bland annat:
Intel Core 2 Duo P8400 / 2.26 GHz
4 GB RAM
320 GB Hårddisk
WXGA 1,280 x 800
NVIDIA GeForce 9600M GT 512 MB
Digital och analog TV (DVB-T)
HDMI & S/PDIF
Fjärrkontroll
8-Cells batteri
3 USB + 1 lagring/höghastighets-USB - Hi-Speed USB / eSATA
Harman Kardon-ljudsystem

10.995:-

Finns lite småkul grejer som följer med, bland annat ansiktsigenkänning och Gesture Control. Säljs av inWarehouse, men har inte kommit in än och det står 2008-08-16 (Preliminärt). Datorn verkar inte ha släppts nån annanstans heller, är rätt svårt att hitta recensioner och utlåtanden.

Av de bilder som finns så ser den rätt fräck ut, men skulle vara kul med lite förstahands-info.

Vad tror ni, nått att ha?

Permalänk
Medlem

Re: Toshiba Qosmio F50

Citat:

Ursprungligen inskrivet av klas kalas
Har tittat på nya datorer i 15"-storleken och hittat en rätt intressant: Toshiba Qosmio F50.
http://nordic.computers.toshiba-europe.com/cgi-bin/ToshibaCSG...

innehåller bland annat:
Intel Core 2 Duo P8400 / 2.26 GHz
4 GB RAM
320 GB Hårddisk
WXGA 1,280 x 800
NVIDIA GeForce 9600M GT 512 MB
Digital och analog TV (DVB-T)
HDMI & S/PDIF
Fjärrkontroll
8-Cells batteri
3 USB + 1 lagring/höghastighets-USB - Hi-Speed USB / eSATA
Harman Kardon-ljudsystem

10.995:-

Finns lite småkul grejer som följer med, bland annat ansiktsigenkänning och Gesture Control. Säljs av inWarehouse, men har inte kommit in än och det står 2008-08-16 (Preliminärt). Datorn verkar inte ha släppts nån annanstans heller, är rätt svårt att hitta recensioner och utlåtanden.

Av de bilder som finns så ser den rätt fräck ut, men skulle vara kul med lite förstahands-info.

Vad tror ni, nått att ha?

Den verkar ok ... är lite sugen på denna oxå,,,, verkar dåligt med bilder på den ...... den verkar ha DDR2 minne på grafiken å de är lite sämre än DDR3 tydlingen fast den verkar annars vara fin av sig ...........

Hoppas någon kan utveckla om priset är ok för denna maskin

Micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk

Hum... såg en annan Toshiba som såg ungefär likadan ut, och ytan var full med fingeravtryck och fettfläckar. Nån som vet (kan spekulera?) om Qosmio:n kommer bli likadan? Är det något som är vanligt hos Toshiba? Annars känns det som om det blir ett köp snart...

Permalänk
Medlem

Ja köpte en HP-DV5-1095 men vart besviken på skärmen skickade tillbaka den i veckan och beställde en Qosmio F50 hoppas denna är bättre ,,,,svårt att hitta vad andra tycker om den på nätet .. supporten pratade om att denna skärm var upplyst med 2 lampor istället för 1 .. om de nu är bättre ..
någon som svara på det,,,,,

När ja g beställde fanns de 3 i lager och senare på kväller var dom slut undra om de är någon mer än jag på sweclockers som beställt

Mikael

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk

Jag var in på Best Buy för nån dag sen och kollade på Qosmio F55 och blev rätt avskräckt! Den såg väldigt plastig ut, tangenterna var lackade och högtalarna såg ut som om dom satt på en 100 kr stereoanläggning man kan hitta på Lidl. Dessutom var det massvis med fettfläckar på den - visst, det var en visningsdator och man kan nog hålla efter sin egen lite bättre, men jag kommer inte att skaffa en iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klas kalas
Jag var in på Best Buy för nån dag sen och kollade på Qosmio F55 och blev rätt avskräckt! Den såg väldigt plastig ut, tangenterna var lackade och högtalarna såg ut som om dom satt på en 100 kr stereoanläggning man kan hitta på Lidl. Dessutom var det massvis med fettfläckar på den - visst, det var en visningsdator och man kan nog hålla efter sin egen lite bättre, men jag kommer inte att skaffa en iaf.

Jag köpte en sådan och är mer än nöjd... några fettfäckar finns en så länge inte på min vad ja kan se efter en vecka ... läs gärna mer i min rencesion om denna

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=859...

Micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s