Permalänk
Medlem

Gigabyte - GA-956P-DS3 "drivrutiner"

Tjo!

Söker drivrutiner till GA-956P-DS3 kortet.

Nämligen så att nätverkskortet är inbyggt i moderkortet, och dessa drivrutiner behövs. Antar att det är drivisar till hela moderkortet?

Hoppas att någon kan hjälpa mej! Behöver dessa rätt snabbt..

Permalänk
Medlem

gigabytes hemsida ?

Hmm hittade inget om det.. Säker på att den inte heter 965 ? hehe

Visa signatur

If the milk turns out to be sour, I ain't the kinda pussy to drink it.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem

Hur ska detta installeras? Ska det bootas på en floppy eller cd exempelvis? Hade problem med det nu när jag testade..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arkearke
Hur ska detta installeras? Ska det bootas på en floppy eller cd exempelvis? Hade problem med det nu när jag testade..

Vad hade du för problem?

T.ex. drivrutiner till ditt nätverkskort ska du bara installera i windows rakt av.

Visa signatur

CPU: Intel Xeon E5-2620v3 (6x2.4 GHz) RAM: 16GB (4x4GB) 2133 MHz DDR4 ECC
GPU: EVGA GeForce GTX 970 4GB Chassi: Dell Precision Tower 7910, 1300W (v2)

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte ut på internet efter en ominstallering av datorn..
När jag sedan kollar enhetshanteraren så är "ethernet" enheten i ett frågetecken.

Jag börjar genast leta drivrutiner till nätverkskortet då jag inser att det är påbyggt på moderkortet.. Har inget speciellt märke då antar jag, så det måste vara moderkortsdrivrutiner jag ska ha då eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arkearke
Jag kommer inte ut på internet efter en ominstallering av datorn..
När jag sedan kollar enhetshanteraren så är "ethernet" enheten i ett frågetecken.

Jag börjar genast leta drivrutiner till nätverkskortet då jag inser att det är påbyggt på moderkortet.. Har inget speciellt märke då antar jag, så det måste vara moderkortsdrivrutiner jag ska ha då eller?

Det finns på gigabytes hemsida som tidigare postare hänvisade till. Ta hjälp av ett usbminne eller bränn dem på en cd-rom för att få dem till din datorn som saknar internet anslutning.

Visa signatur

i7 3770K | Asus 77-pro | 16GB Corsair | Gigabyte 290X | Corsair Force 120GB SSD |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joltic
Det finns på gigabytes hemsida som tidigare postare hänvisade till. Ta hjälp av ett usbminne eller bränn dem på en cd-rom för att få dem till din datorn som saknar internet anslutning.

Har gjort detta, men förstår inte hur dessa ska installeras?
Jag har packat upp filerna, dock så finns ingen .exe fil...

Permalänk
Medlem

Du får gå in i enhetshanteraren och markera den enhet som har ett frågetecken som symbol och heter nåt med "ethernet". Välj uppdatera drivrutin och välj den mappen som du har filerna du har zippat upp som mål för sökningen. Du ska alltså välja att söka efter drivrutinen manuellt.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem

Japp exakt så.

Visa signatur

i7 3770K | Asus 77-pro | 16GB Corsair | Gigabyte 290X | Corsair Force 120GB SSD |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomjut
Du får gå in i enhetshanteraren och markera den enhet som har ett frågetecken som symbol och heter nåt med "ethernet". Välj uppdatera drivrutin och välj den mappen som du har filerna du har zippat upp som mål för sökningen. Du ska alltså välja att söka efter drivrutinen manuellt.

Testade det, men verkar inte fungera... Väldigt konstigt - Vad kan detta bero på?

Permalänk
Medlem

och du har laddat ner rätt drivrutin? Marvell Lan Driver på http://www.gigabyte.eu/Support/Motherboard/Driver_Model.aspx?... ?

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tomjut
och du har laddat ner rätt drivrutin? Marvell Lan Driver på http://www.gigabyte.eu/Support/Motherboard/Driver_Model.aspx?... ?

Hade gjort det tidigare, men jag testade igen. Visade sig att jag inte fått ned hela filen av någon konstig anledning.

I vilket fall som helst så gjorde jag om detta, och nu fungerar det fint!

Tackar!