Permalänk

Datorn dör vid Orthos minnestest.

Hej min dator dör som sagt när jag kör Orthos minnestest. men när jag sedan drar igång memtest86 så hittar den inga som helst fel på minnet? och kan påpeka att det är bara när minnet används som datorn dör inte vid cpu testet... verkar bara vara när minnet belastas iaf... har Kingston HyperX 6400 @800mhz 5-5-5-15 så som de är speccade... har testat från 1.8V till 2.2V... vad ska jag göra??

kan tilläggas att jag testade 3dmark06 en snabbis o då dog den på firefly forest...

Kör 400*9 1.25v på prollen o det har jag kört med tidiagare utan problem...

Permalänk
Medlem

Prova mer spänning på processorn! Är klocken som är instabil, även fast det funkat för så kan de visa sig vara instabilt senare.

Prova även att köra allt i orginal frekvens för att se så det funkar då, funkar det inte ens då, så är något mest troligen trasigt.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Prova mer spänning på processorn! Är klocken som är instabil, även fast det funkat för så kan de visa sig vara instabilt senare.

Prova även att köra allt i orginal frekvens för att se så det funkar då, funkar det inte ens då, så är något mest troligen trasigt.

Jo jag testade just med att höja volten på prollen o då strular det inte^^ men det roliga var ju att den dog ju liksom inte när jag körde CPU stressen i orthos utan bara vid minnestestet... =/ men den fungerar iaf nu

BTW så skrev jag fel volt först^^ den låg på typ 1.22-1.23 i windows men nu ligger den på 1.25 nästan exakt...

Permalänk
Medlem

Jo men det är vanligt fenomen att den dör med minnestestet i orthos ändå när klocken inte är helt stabil. Minnestestet behöver inte nödvändigtvis betyda att det har med minnena att göra, brukar oftast vara processorn konstigt nog som är problemet när det gäller ett överklockat system och den failar på det.

Som du nu även märkte(upplevde) nu när du testade öka spänningen på processorn

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Jo men det är vanligt fenomen att den dör med minnestestet i orthos ändå när klocken inte är helt stabil. Minnestestet behöver inte nödvändigtvis betyda att det har med minnena att göra, brukar oftast vara processorn konstigt nog som är problemet när det gäller ett överklockat system och den failar på det.

Som du nu även märkte(upplevde) nu när du testade öka spänningen på processorn

jo

Permalänk
Avstängd

du skrev att den tidigare fungerade i det volt antal du skrev i ,vist kan det stämma. Men min E84 ändrade sig hela tiden, testade min prolle i en vcore o körde den orthos stabil i 24 timmar. Och månaden efter så funka det inte alls att prima den i den vcoren. Så jag säger det igen aldrig mera wolfdale...

Nog om mig nu jag säger som alla andra höj vcoren o minnerna , samt att du kan testa med ultimate bootcd oköra memtest för dos ,får du minnesfel där då är det minnerna som är stora boven i dramat

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
du skrev att den tidigare fungerade i det volt antal du skrev i ,vist kan det stämma men min E84 ändrade sig hela tiden testade min prolle i en vcore o körde den orthos stabil i 24 timmar månaden efter så funka det inte alls att prima den i den vcoren så jag säger det igen aldrig mera wolfdale...

Nog om mig nu jag säger som alla andra höj vcoren o minnerna , samt att du kan testa med ultimate bootcd oköra memtest för dos ,får du minnesfel där då är det minnerna som är stora boven i dramat

det är redan löst...