Värde av dator, ska säljas på blocket!

Permalänk
Medlem

Värde av dator, ska säljas på blocket!

Tja !

Har tröttnat på att gejma, så börjar bli dags att sälja/byta datorn mot en bärbar.

Undrar nu hur mycket jag skulle kunna få för den på blocket, så här kommer listan på alla delar som sitter i.

Processor: AMD Athlon64 X2 6000+ 3.0 Ghz
Processorkylare: Orginal
Moderkort: Gigabyte M57-SLI-S4
Minne: 2x 1024MB Corsair PC6400
Grafikkort: Gainward Geforce 8800 GT 512 mb
Hårddisk: 1x seagate baracuda 7200.11 32mb 500gb
Nätaggregat: Fsp 400w
Operativsystem: Windows Vista Home Premium x64 Sp1 OEM
Skärm: Samsung Syncmaster 931Bf 19" 2ms

tror ni man kan få den såld för 8k på blocket med allt komplett?

Väldigt tacksam för svar:)

Krille

Visa signatur

Acer 6920G

Permalänk
Medlem

Delarna du har betingar idag ett nypris på ca 5kkr, exkl skärm, men jag antar att även optisk läsare och chassi ingår!? Isf skulle jag säga att du nog kan få 4.5-5.5kkr för rubbet, då det är begagnat. Med lite tur ngn femhundring mer på blocket då folk där ofta inte är så insatta.

/PeCe

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

klart dvd och chassi ingår:) men tycker ändå jag borde få lite mer, skärmen är ju värd 2500:- enligt prisjakt.

Visa signatur

Acer 6920G

Permalänk
Medlem

Tror tyvärr inte den är värd så mycket. Idag får du en ny 22", kanske t o m en 24" för 2.5kkr. Anledningen till det priset är troligtvis att det är en utgången modell. De få butiker som har den i lager har troligtvis något överblivet exemplar, och då överblivna lagerexemplar inte längre ingår i deras ordinarie sortiment så har de inte justerat priset på dem sedan den tiden då skärmen var en höjdare.

http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=579&page=6 visar att priset var ca 3.5kkr i Augusti 2006, och med tanke på hur priserna på datorprodukter rasar med tiden...

Skulle kanske kunna få 6kkr, då skärmen, trots att modellen är över 2 år gammal, med största sannolikhet är bättre än de av dagens 19" som ligger runt en tusing nya.

Om du har möjlighet så fixa 2GB RAM till och stoppa i. 4GB gör att datorn låter "häftigare" än vad den är, och kan eventuellt dra upp försäljningspriset med mer än vad dessa 2GB extra kostar.

/PeCe

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

Okej man tackar mannen !

Visa signatur

Acer 6920G

Permalänk
Avstängd

Ja köper moderkortet, cpun o grafiken ifall du säljer de löst.

Permalänk
Medlem

gör jag ej tyvärr, har behov av pengar till en bärbar.

Visa signatur

Acer 6920G

Permalänk
Medlem

Runt 5k med runda slängar