Permalänk
Medlem

jaha ok...har inte vågat o öppna förpackningen bara för att bli säker på det

Är lite osäker nu när jag har läst den sista sidan av forumet...vet att det ska komma en ny mac för ung.9000 kronor om nåra dagar.
Får väl se kanske köpa en sån istället

Permalänk
Medlem

Tror ni den klarar av att spela Spore på lägsta grafik och Wc3 Dota på högsta grafik Allt jag behöver veta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nizzekines
Fick hem min idag. Har aldrig gillat Vista så jag tänkte installera Xp på den istället, men av någon anledning så får jag det inte att fungera. Någon annan som har samma problem?

nizzekines har du lyckats få någon ordning på grejerna?

Visa signatur

"Ingen kommer ihåg en fegis"

Permalänk

Har inte lyckats få in Xp på den. Har läst om det som en galning, men det verkar som att väldigt många har problem med att byta ut Vista mot Xp.

Många har gjort så att de har installerat Xp på en annan partition bara, men inte ens det fungerar för mig.

Permalänk

Performacemode

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emaku
Skulle du vilja göra ett test åt mig?
Starta en ny version av ubuntu typ 8.04. Kör lsmod och försäkra dig om att thermal och processor modulerna är laddade. Kör sen följande kommando i en terminal: while true; do cat /proc/acpi/thermal_zone/TZ00/*; cat /proc/acpi/processor/CPU0/throttling ; echo -e \\n; sleep 1;done
Den kommer börja printa massa info.
I en annan terminal skriver du sen while true;do true;done & while true;do true;done vilket kommer köra oändliga loopar som äter upp all cpu. Håll sedan koll på den första terminalen. Temperaturen kommer öka och status ok kommer snart bli status passive. Kolla då på T staten som kommer öka och minska beroende på värmen. Förr eller senare kommer den troligen nå högsta T-staten och då borde systemet bli instabilt eller helt hänga sig. Händer det för dig?
Det vore också bra om du kunde berätta vilken performance mode du kör i bios (silent, normal eller performance).

Jag kor performancemode 'NORMAL'

/axeburken

Permalänk
Medlem

Klarar den av warcraft 3 dota med full grafik? I så fall, köper jag den imorgon

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saddot
Klarar den av warcraft 3 dota med full grafik? I så fall, köper jag den imorgon

ja spelar ju knappt men vill kunna köra wow på den, funkar det med låga eller medium settings?

Permalänk
Medlem

Farsan har ett problem med sin si2636 och det är att den slår av helt efter en stunds standby, går ej att slå på igen förrän man dragit ut nätadaptern och satt i igen... dags att börja felsöka.

Här finns lite info om XP på si2636:
http://www.amilo-forum.de/topic,20876,45,-Amilo-Si-2636-XP-In...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gnarlyhead
ja spelar ju knappt men vill kunna köra wow på den, funkar det med låga eller medium settings?

Alltså det fungerar att spela dota på den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keitaro

Här finns lite info om XP på si2636:
http://www.amilo-forum.de/topic,20876,45,-Amilo-Si-2636-XP-In... [/B]

Finns det inget för oss som inte är så haj på tyska ?

Visa signatur

"Ingen kommer ihåg en fegis"

Permalänk
Medlem

Många verkar ha problem med värmeutvecklingen. Min dator är från MediaMarkt och har T-8100 processorn. Jag har testat ett par program som belastar processorn till 100% och mätt temperauren med Core Temp 0.99.3. Datorn står på ett skrivbord och temperaturen blir som mest 67 respektive 62 gradet på vardera kärnan. Sitter jag med datorn i knäet och ordbehandlar eller surfar så blir den ljummen men inte så att det stör. Jag vet inte om det kan vara den andra processorvarianten som har problem med värme.

Permalänk
Medlem

Men 67 och 62 grader är inte speciellt mycket om processorn är belastad till fullo. Kan jämföra det med när jag spelar på min laptop då temperaturen ofta är uppe kring 75 grader och har som mest varit uppe och tallat på drygta 80 grader vad jag har sett. Har dock inte blåst den ren på damm på ett tag, men jag vet att när den var ny och jag körde 3D Mark så låg den på dryga 70 grader.

//R

Permalänk

Halloj!

Jag har en fråga ang. HDMI-utgången på si2636an. Min roomie köpte en förra veckan men han får inte ut ngt ljud via HDMI-utången, bara bild. På min Dell M1330 kan man ju gå in i ljudinställningar och sätta HDMI som standard, men på Amilon hittar jag bara "högtalare" och "SPDIF". Hur har ni fått ut ljud via HDMI:n på era Amilos?

Tacksam för all hjälp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Downhill585
Halloj!

Jag har en fråga ang. HDMI-utgången på si2636an. Min roomie köpte en förra veckan men han får inte ut ngt ljud via HDMI-utången, bara bild. På min Dell M1330 kan man ju gå in i ljudinställningar och sätta HDMI som standard, men på Amilon hittar jag bara "högtalare" och "SPDIF". Hur har ni fått ut ljud via HDMI:n på era Amilos?

Tacksam för all hjälp!

jag fick automatisk ljud genom att bara koppla hdmi kabel mellan bärbara och tv-skärmen

Visa signatur

Q6600 2.4 MHz | Gigabyte DS4 rev 1.2 | 4 x 2 GB OCZ Reaper (CL4-4-4-15) | GeCube XHD3850 512 MB | Seagate Barracuda 7200.11 1000 GB + 500GB 32MB + 2 st HD| Corsair 550W VX | Antec P182 + Sony W4000 40 tums Full HD + Logitech EX110

Permalänk
Medlem

Tjoho!

Jag funderar också på att köpa en amilo si2636.

Visst har den HDMI utgång? Och fungerar den bra i så fall?

Ljudkortet; är det okej ljud?

Permalänk
Medlem

HDMI-utgången fungerar på bildfronten men precis som någon skrev tidigare i tråden så har jag också problem att få ut ljudet via HDMI. Någon som har en lösning på problemet?

Permalänk
Medlem

Köpte denna dator förra veckan och för mig så hackar 1080p som fan och ljudet synkar inte, nåt man måste ställa in? Någon som kan ge lite tips.

Permalänk
Medlem

En fråga om hdmi-utgången.

Går det att välja att ljudet kommer ut genom hörlursutgången istället för genom hdmi, vid koppling till hemmabioreciever?

Vill alltså endast skicka bild med hdmi, går det?

Permalänk

Funderar också starkt på att köpa denna dator men undrar om den klarar av fifa 09 först, väldigt, väldigt viktigt för mig Alltså sportspel i allmänhet, kanske "enkla" strategispel (red alert 3)...

Permalänk
Medlem

jag har testat cs och lite andra spel och i cs har jag typ 60-70 i fps så den suger till att spela på och den klarar inte av 1080p flytande så jag är missnöjd på så vis. Även dåligt att det inte följer med backup/vistaskivor.

Permalänk
Medlem

Stör ni, som har denna, er inte på att man inte kan scrolla med touchpaden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mefi
Stör ni, som har denna, er inte på att man inte kan scrolla med touchpaden?

japp, det störs lite, min med piltangenterna funkar bra.

Kanske många 13,3 tums bärbar har inte scrollfunktionen

Visa signatur

Q6600 2.4 MHz | Gigabyte DS4 rev 1.2 | 4 x 2 GB OCZ Reaper (CL4-4-4-15) | GeCube XHD3850 512 MB | Seagate Barracuda 7200.11 1000 GB + 500GB 32MB + 2 st HD| Corsair 550W VX | Antec P182 + Sony W4000 40 tums Full HD + Logitech EX110

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av porja25
japp, det störs lite, min med piltangenterna funkar bra.

Kanske många 13,3 tums bärbar har inte scrollfunktionen

jo kanske så.. nej men jag pillade lite på en idag i Media Markt, insåg att den lilla petitessen skulle störa mig rejält

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arremannen
Funderar också starkt på att köpa denna dator men undrar om den klarar av fifa 09 först, väldigt, väldigt viktigt för mig Alltså sportspel i allmänhet, kanske "enkla" strategispel (red alert 3)...

Jag har samma fråga. Någon som har testat och kan svara?

Permalänk
Medlem

Äntligen! Min lilla kompis har anlänt till Webhallen i GBG. Ska hämta ut den direkt efter arbetet och återkommer med mina tankar och funderingar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mefi
Stör ni, som har denna, er inte på att man inte kan scrolla med touchpaden?

Går att ställa in så man kan scrolla.... kolla upp touchpad-inställningarna.

Permalänk
Medlem

Som jag sa.. Aldrig mer FS i mitt hem. Har 2st. och det är rena skräpet. Chassin är sorliga på dom. Värsta Pet flaskor har smälts och satt ihop en FS Amilo serie.
Dom har ju alltid varit sån och så kommer det att förbli.

Permalänk
Medlem

När det händer sådan här grej http://uk.youtube.com/watch?v=GM2EEDItu1Y då vågar man inte köpa FS.

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av capefear
När det händer sådan här grej http://uk.youtube.com/watch?v=GM2EEDItu1Y då vågar man inte köpa FS.

det där var väl ett gammal fel i ett gammal serie.

Visa signatur

Q6600 2.4 MHz | Gigabyte DS4 rev 1.2 | 4 x 2 GB OCZ Reaper (CL4-4-4-15) | GeCube XHD3850 512 MB | Seagate Barracuda 7200.11 1000 GB + 500GB 32MB + 2 st HD| Corsair 550W VX | Antec P182 + Sony W4000 40 tums Full HD + Logitech EX110

Permalänk
Medlem

Hej, nån som har testat spel? Skulle gärna vilja veta eftersom det hänger på det om det blir köp eller inte. Jag har förstått att det inte är någon "speldator" men fungerar tex fifa09? Tacksam för svar.