Permalänk
Medlem

Slocknad bärbar

Idag skulle syrran använda sin bärbara och efter att den varit lite seg i uppstarten så ska den funkat fram tills att skärmen blev svart men muspekarn var fortfarande där att röra runt med. Jag prova att trycka på power knappen och några sånna försök så slockna den bara helt och vägrade starta.

Jag drog ur batteriet och satt it igen men ingen skillnad, en lampa främst på datorn lyser fortfarande dock vilket det inkopplade 3g modemet också gör. Nu drog jag ur strömsladden och låter den ladda ur helt och sen köra igång för att se om det fixar nått.

Min riktiga fråga är, datorn har varit på över natten nåra dar i veckorna eller så och tänkte fråga om det är det som skadat den eller så, jag drog bara logiken att nu när tekniken har kommit så långt borde bärbara kunna göra allt en stationär kan men kan det varit nätterna den vart på som gjort den så här möjligtvis?

Tack i förhand.

Permalänk
Medlem

testa starta med en annan skärm! det kan vara någon inställning som e fel. det kan också vara så att skärmen har lagt av och hon får köra på en enskild skärm eller köpa en ny!

kan vara detta!

MVH:
Primary

Permalänk
Medlem

Re: Slocknad bärbar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eandia
Min riktiga fråga är, datorn har varit på över natten nåra dar i veckorna eller så och tänkte fråga om det är det som skadat den eller så, jag drog bara logiken att nu när tekniken har kommit så långt borde bärbara kunna göra allt en stationär kan men kan det varit nätterna den vart på som gjort den så här möjligtvis?

Nej, det är inte skadligare att låta den stå över natten än övrig drift. Dessutom lär den ju mest stått idle den tiden.

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)