Vilket av de här 4 headseten börjag köpa/är bäst?

Permalänk
Medlem

Vilket av de här 4 headseten börjag köpa/är bäst?

Hey!
Jag har ett headset som har börjat att glappa rejält!
Men jag fyller år om typ 1 vecka. Så jag ska bara hitta ett headset som jag vill ha så får jag det (typ)
Jag har kollat runt lite. Men får kosta typ max 500 eller ngt.
Har kollat på följande 4 headset:

PLANTRON Headset GameCom 367 -
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=1841

STEEL 3H GAMING HEADSET -
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=891

Creative Headset Fatality Game -
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=1078

SteelSeries SteelSound 4H -
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=892

Grejen är den är att jag är kass på vad ett headset bör ha och vad som gör ett headset bra. Hittills så har jag kört med uteslutningsmetoden. Har haft 6 st alternativ, och nu har jag 4. Jag kommer att använda headsetet mest till mitt cs-spelande med kompisar, men också kanske lite musik. Men prioriterar främst att det ska vara bra till cs
Så vilket av de här headseten skulle passa bäst till Counter - strike med kompisar?

Oerhört tacksam för svar och hjälp.
MVH
Stiven

Permalänk

Kör själv med Fatalitys och tycker det är helt underbart. surroundljudet är inte i stil med typ, siberia.. men det dög fint för mig då jag spelade cs som mest. micen är grym också..

Har en polare som kör med 3h och han verkar nöjd, själv tycker jag det sitter som skit på skallen men det beror ju på hur tjockskallad man är.

4h har två sladdar och det kan nog bli rätt jobbigt i vissa situationer, vet många gånger då jag själv hatar att bara ha en kabel på headsettet, ser tungt ut också.

Plantronics såg hemskt ut.

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Okej.
Men jag är rätt "tjockskallad" och har stora öron xD
Kommer mina öron passa bra till Fatilitys eftersom jag har rätt stora öron tror du? För att öronkuddarna ser rätt små ut där.
3h verkar sitta gött men vet inte...
Vad är det för fördelar/nackdelar att ha två sladdar?
Tkr faktiskt att Plantronics ser rätt gött ut

Permalänk

Jag har inte så stort huvud, och mellanstora öron men ändå tycker jag att kompisens fatal1ty sitter hårt. Han har också efter några veckors användande konstaterat detta. Tyvärr så verkar det vara svårt att veta om man gillar dem eller inte. De kan ju passa en person jätte bra medan de inte passar alls bra på en annan.

Jag har siberia och har testat 5h, båda riktigt sköna och bra ljud, tyvärr kostar siberia ~500kr utan frakt.. och 5h mer..

Visa signatur

|<Antec P182 + nexus>|<Corsair 750W>|<Gigabyte GA-X48-DS5>|<Corsair pc6400 XMS2 2x2GB>|<E8400 3.0 GHz + NH-U12P>|<WD 640 GB>|<Asus 4870>|<Zalman ZM-MFC1-Plus>|<Vista 64 bit>|<G15>|<Ikari optical>|<W2207H>|<Siberia>|

Permalänk
Medlem

Kan du länka de där "siberia" ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stiven
Kan du länka de där "siberia" ?

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=61

Visa signatur

Driver bloggen www.gamingdatorguiden.se där jag skriver och testar olika gamingprodukter

Permalänk
Medlem

hmm, de verkar ju bra.
Ser inte micen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stiven
hmm, de verkar ju bra.
Ser inte micen?

Den är lös, du kan alltså fästa den på valfri plats, som sladden, jag har den på skärmen..

Visa signatur

|<Antec P182 + nexus>|<Corsair 750W>|<Gigabyte GA-X48-DS5>|<Corsair pc6400 XMS2 2x2GB>|<E8400 3.0 GHz + NH-U12P>|<WD 640 GB>|<Asus 4870>|<Zalman ZM-MFC1-Plus>|<Vista 64 bit>|<G15>|<Ikari optical>|<W2207H>|<Siberia>|

Permalänk
Medlem

Funkar de bra då? alltså att ha de på skärmen?

Permalänk

I början hördes det väldigt dåligt var man än hade den förutom några centimeter från munnen. Men för ett tag sen blev det mkt bättre helt plötsligt, utan att ha ändrat inställningar. Nu kan jag lätt ha den på skärmen och det hörs bra. Jag kan tom vara några meter ifrån och andra hör mig.

Sökte lite om problemet och det var fler som hade det. Men det var inte alls många så det är väl inget att haka upp sig på.

Just nu är jag en nöjd ägare till siberia.

Visa signatur

|<Antec P182 + nexus>|<Corsair 750W>|<Gigabyte GA-X48-DS5>|<Corsair pc6400 XMS2 2x2GB>|<E8400 3.0 GHz + NH-U12P>|<WD 640 GB>|<Asus 4870>|<Zalman ZM-MFC1-Plus>|<Vista 64 bit>|<G15>|<Ikari optical>|<W2207H>|<Siberia>|

Permalänk
Medlem

Mjo de verkar vara jätte bra och så. Det enda jag oroar mig över är om de passa mig och mitt huvud. För jag har rätt stora öron... Annars så skulle jag redan ha skickat iväg ordern! Behöver bara veta ungefär "storleken på öronkuddarna".

Men har de dess?: http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=61
Exakt de?
För om du har dem så kan du kanske mäta hur stort utrymme det är för öronen? asså inte själva storleken utan "hålet i mitten" där man har öronen i.
Vore jätteschysst då!
Har just nu ca 6-6.5cm långt "hål i mitten" för öronen. Och det är perfekt! Dock mörkte jag nyss att jag har 7.5cm långa öron
Men behöver som sagt bara få redan på hur långt de är på den längsta sidan på öronkuddarna. Sen tar jag mitt beslut

Permalänk

Japp, exakt dem har jag, i svart med;)

Från inne sida - inne sida är det lite mer än 6cm ungefär mätt.

Mätte även mina öron på längden och de var ca 7cm långa. Men jag stöter inte emot headsetet med öronen i vilket fall.

Om du har väldigt utstickande öron kanske du nuddar "mitten" i luren då den lutar inåt där fram och blir djupare längre bak. Men om inte så är fallet att du har väldigt utstickande öron, så tror jag inte du kommer nudda alls.

Om du vill vara på den jättesäkra sidan så finns ju då 5h som är väldigt djupa i hela, men som kostar väldigt mkt med. Tror dock att diametern är mindre, kommer inte ihåg riktigt. Kanske bara såg ut så...

Jag tycker du ska sattsa på siberia! Lycka till med valet!

Visa signatur

|<Antec P182 + nexus>|<Corsair 750W>|<Gigabyte GA-X48-DS5>|<Corsair pc6400 XMS2 2x2GB>|<E8400 3.0 GHz + NH-U12P>|<WD 640 GB>|<Asus 4870>|<Zalman ZM-MFC1-Plus>|<Vista 64 bit>|<G15>|<Ikari optical>|<W2207H>|<Siberia>|

Permalänk
Medlem

Jag tycker du absolut skall undvika dem, om du nu vill ha en bra mic. Den är ett skämt. Likaså är hela headsetet som är löjligt plastigt och känns som det ska gå sönder direkt.

Tycker du skall satsa på något med lite mer kvalité. Sennheiser och Plantronics är båda kände för god kvalité.
De här verkar vettiga tycker jag.
Plantronics GameCom 377

Annars har du ju Creative HS-900 som har blivit väldigt omtyckta i recensioner och användar omdömen. Riktigt billiga också.

Permalänk
Medlem

Funderade ju mellan Plantronics GameCom 377 och några andra innan.
Men nu blev det väldigt svårt när jag fick två olika åsikter "/

Permalänk

Konstigt att ingen annan skriver om siberia då väldigt många här har dem. Kolla i denna tråden då:

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=81547...

EDIT: Liten recension: http://www.sweclockers.com/artikel/606-icemat_siberia_headset .. det är samma headset som steelseries siberia som säljs nu.

EDIT 2: Och visst de kan kännas som de är väldigt plastig kvalité men om man är rädd om dem så är det ingen risk att de går sönder. Jag har iaf inte lyckas ta sönder dem nu på ett halvt år..:D

Visa signatur

|<Antec P182 + nexus>|<Corsair 750W>|<Gigabyte GA-X48-DS5>|<Corsair pc6400 XMS2 2x2GB>|<E8400 3.0 GHz + NH-U12P>|<WD 640 GB>|<Asus 4870>|<Zalman ZM-MFC1-Plus>|<Vista 64 bit>|<G15>|<Ikari optical>|<W2207H>|<Siberia>|

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kan varmt rekommendera Sibera. Visst är dom lite plastiga, men jag har haft mina i tre år nu, funkar fortfarande bra! Micen är bra, men tyvärr tar den upp för mycket ljud. Det bästa med Sibera är helt klart komforten!

Permalänk
Medlem

Tack fredde.best för de länkarna!
Nu är jag ännu närmre att beställa dem!
Fick dessutom ett mejl idag från dem som säljer hörlurarna att jag kan testa hur de sitter och ev. skicka tillbaka dem om jag inte vill ha dem. Men jag känner mig nu ändå ganska övertygad om att de kommer passa bra
En fråga till bara!
Ska på ett skid-läger och tänker kanske ta med mig hörlurarna för att lyssna på musik på den 7 timmars bussresan upp. Funkar hörlurarna bra till musik?
Såg att en nackdel på hörlurarna var lågt djupt i basen. Men är det något man tänker på?

Permalänk

Märkte också att de skrivit det, men jag tycker att de har rätt bra bas för att vara ett headset i denna prisklass. Tycker att det blir bra ljud när man lyssnar på musik, rätt detaljrikt och rent, men det beror ju på hur kräsen man är. Jag tror du blir nöjd!

Du kan ju kolla lite omdömen på prisjakt:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=26068

Visa signatur

|<Antec P182 + nexus>|<Corsair 750W>|<Gigabyte GA-X48-DS5>|<Corsair pc6400 XMS2 2x2GB>|<E8400 3.0 GHz + NH-U12P>|<WD 640 GB>|<Asus 4870>|<Zalman ZM-MFC1-Plus>|<Vista 64 bit>|<G15>|<Ikari optical>|<W2207H>|<Siberia>|

Permalänk
Medlem

Tror inte jag är så kräsen (:
Men jag beställde dem nyss så de kmr på fredag eller på måndag
Hoppas bara att de passar så kommer jag vara glad ända till nyår!

Permalänk

Ja, hoppas att du blir nöjd!

Visa signatur

|<Antec P182 + nexus>|<Corsair 750W>|<Gigabyte GA-X48-DS5>|<Corsair pc6400 XMS2 2x2GB>|<E8400 3.0 GHz + NH-U12P>|<WD 640 GB>|<Asus 4870>|<Zalman ZM-MFC1-Plus>|<Vista 64 bit>|<G15>|<Ikari optical>|<W2207H>|<Siberia>|

Permalänk
Medlem

har fått hem dem.
Men micen är ass låg "/
Hur gjorde du för att få den att bli högre?

Permalänk
Medlem

Jag (fredde.best), byte konto för namnet.. Jag har faktiskt inte en aning om hur jag fixade det.. Tror att jag råkade tappa den i golvet några gånger. Dock tror jag inte det var det som löste det, inget tips att tappa micen för den delen heller...

Hoppas någon annan kan hjälpa dig, ha det!

Visa signatur

>> Asus P8P67 Pro • Intel i5 2500K • Noctua NH-D14 • Gigabyte GTX 570 • Corsair 8gb XMS3 1600Mhz • Corsair 120 Force Series + Samsung F3 1TB + Western Digital 2TB • Fractal Design XL • Corsair AX850 • Zalman ZM-MFC1-Plus • LG W2600HP • Qpad 5K + Steelseries 4HD • Qpad QH-85
>> Asus UX303LN

Permalänk
Medlem

För om man bara kan sätta den på skärmen så är de ju gött. Men om man behöver sätta på den på t-shirten och ta av sig den varje gång. Så blir det jobbigt "/

Permalänk
Medlem

Det var när jag satte den på tröjan som jag glömde ta bort den.. detta ledde till att den for i golvet:D

Och ja det är riktigt gutt nu när jag kan ha den på skärmen, om jag vill prata med någon eller så behöver jag ju inte ha på mig headsetet.

Tråkigt att det inte verkar finnas någon som vet vad det är för problem. Det måste ju finnas en lösning!

Visa signatur

>> Asus P8P67 Pro • Intel i5 2500K • Noctua NH-D14 • Gigabyte GTX 570 • Corsair 8gb XMS3 1600Mhz • Corsair 120 Force Series + Samsung F3 1TB + Western Digital 2TB • Fractal Design XL • Corsair AX850 • Zalman ZM-MFC1-Plus • LG W2600HP • Qpad 5K + Steelseries 4HD • Qpad QH-85
>> Asus UX303LN

Permalänk
Medlem

Tjo tjo , om du inte testat att boosta micen i msn messenger så kan du göra det

( Visa meny ( om du inte redan har den frame i fönstret? ) / Verktyg / Konfigurera ljud & video ) bara klicka dig fram där .

Om inte så kan du köra en micboost ganska lätt i vista om du nu använder det
( Kontrollpanelen / Ljud / Inspelning / Microphone / Anpassad , klicka i microphone +20dB Boost där . kan även höja i "Nivåer" som är precis brevid fliken "Anpassad" ) .

Minns tyvär inte Xp men det är nåt liknande iaf

Hoppas det hjälper

Visa signatur

AMDX2 Dual-Core 6000+ 3.0GHz(AM2) / Asus M2R32-MVP Xpress 3200/580X CrossFire / Radeon HD 4870x2 2gb / OCZ ATI CrossFire XTC DDR2 PC2-6400 800MHz (2x1024MB) / APX 630W

Permalänk
Medlem

Detta använde jag också innan det fixade sig. Dock tycker jag inte det "löser" problemet då det bruasar något och enligt de jag pratat med så hackar ljudet något.. +10 boost hackar å brusar inte så mkt, men hjälper knappt heller.

Hoppas någon vet problemet:D

Visa signatur

>> Asus P8P67 Pro • Intel i5 2500K • Noctua NH-D14 • Gigabyte GTX 570 • Corsair 8gb XMS3 1600Mhz • Corsair 120 Force Series + Samsung F3 1TB + Western Digital 2TB • Fractal Design XL • Corsair AX850 • Zalman ZM-MFC1-Plus • LG W2600HP • Qpad 5K + Steelseries 4HD • Qpad QH-85
>> Asus UX303LN

Permalänk
Medlem

Om jag mic.boostar så brusar det svin mkt. så de är inte så bra "/
Mailade där jag köpte dem ifrån (www.maxfps.se) men de visste inget heller. :S
De sade att jag skulle boosta micen också. Men de bara brusar då som sagt.

Permalänk
Medlem

Tycker att du ska satsa på Plantronics eller sennheiser.
Har själv haft ett par Plantronics i 4 år nu och har fått väldigta många kommentarer om att min mic inte busar som många andras, t.ex några polare till mig som köpte nå steelseries.

Det är bättre kvalitet, MYCKET skönare att ha på sig och bättre mic, men det kostar ju lite mer. MEN det är värt det!

//Marmeladen

Visa signatur

E8300 4,1 GHZ 24/7 - Antec Sonata III - 8800GT 700 / 1750 / 920 - 4GB Corsair PC6400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marmelad
Tycker att du ska satsa på Plantronics eller sennheiser.
Har själv haft ett par Plantronics i 4 år nu och har fått väldigta många kommentarer om att min mic inte busar som många andras, t.ex några polare till mig som köpte nå steelseries.

Det är bättre kvalitet, MYCKET skönare att ha på sig och bättre mic, men det kostar ju lite mer. MEN det är värt det!

//Marmeladen

Jag håller inte med. Det jag däremot håller med om är att plantronics hade bra hörlurar för ett par år sedan. Med deras nya sortiment tycker jag det bara blivit sämre. Har precis köpt 2st nya hörlurar av olika modeller och är ändå inte nöjd.
Däremot är mitt gamla plantronics audio 90 gudomligt men sladden har börjat glappa.

Sennheiser är gudomligt headset det med. Otroligt sköna att ha på sig och ljudet är riktigt bra. Jag äger hd555 och kan rekomendera de skarpt, det är väl bara mic som kanske skulle vara av problem. Kan inte utala mig då mitt par saknar mic.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Har ju redan köpt ett par steelseries. Måste ju bara få micen att funka Det är problemet nu. Eller micen funkar ju men inte så bra "/