Byggde dator för 4-5 månader sedan, den suger HÅRT.

Permalänk

Byggde dator för 4-5 månader sedan, den suger HÅRT.

Hej, jag och farsan byggde min dator för 4-5 månader sedan, ända sen första gången jag satte på skiten har den sugit balle. Ibland startas den inte upp och man måste boota den 3-4 gånger, ibland får jag bluescreen vid uppstart, får felmeddelanden hela jävla tiden om att grejer inte funkar o blablabla. Och jag kan inte sätta den i vänteläge för då startas den upp igen, helt åt helvete. Kan inte stänga av skärmen för då sätts den inte på igen ohc jag måste starta om skiten. När jag stänger av datorn och ska sätta på den igen sätts den på automatiskt, jag behöver inte ens trycka in startknappen. ALLT ÄR ÅT HELVETE MED SKIT DATORN.

Vad fan ska man göra? Om jag behöver omformatera skiten så kan jag lika gärna lämna in den till några jävla datorexperter känns de som.

Tack för hjälpen.

Permalänk
Medlem

Det är mycket lättare för några j***a datorexperter här på Sweclockers att hjälpa dig om du skriver vilka grejer du har i datorn.

Visa signatur

janee

Permalänk

jag har corsair 2x2gb stickor (dominator) inkl fläkt. 520w nätagg, gigabyte ep45-ds3 moderkort, radeon 4870 1gb graffekort, 4kärnig processor. Det ska passa ihop, har gjort trådar här innan vi byggde datorn.

Har inte testat att ta ut/byta platts på stickorna och tror fan inte jag klarar av o pilla med det, kommer antagligen bara bli massa jävla fel =S

Permalänk
Medlem

Corsair rekommenderar 2.1 volt till dessa minnen.

Visa signatur

janee

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av janee
Corsair rekommenderar 2.1 volt till dessa minnen.

Och vad menar du med det om jag får fråga? Förklara lite bättre så är du snäll..

Permalänk
Medlem

Standard volt på DDR2 minnen är 1.8 volt, när man som du köper snabbare minnen så behöver man ofta höja volt för minnen i bios.

Jag kör själv en Dell så det är nog bättre om någon som har Gigabyte moderkort förklarar det hela.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

tror felet är sbs relaterat. eller sbt i detta fallet.

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk

Vad menar du med sbs och sbt?

Permalänk
Medlem

Antagligen Skit Bakom Skärmen, samt Skit Bakom Tangentbordet.

- Flasha BIOS
- Kör memtest86 över natten
- Se över inställningarna i BIOS
- Sluta svär så mycket och var mer tillmötesgående annars lär du knappast få någon hjälp

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Antagligen Skit Bakom Skärmen, samt Skit Bakom Tangentbordet.

- Flasha BIOS
- Kör memtest86 över natten
- Se över inställningarna i BIOS
- Sluta svär så mycket och var mer tillmötesgående annars lär du knappast få någon hjälp

//Gorian

Vad är "flasha BIOS" och hur gör man det? Och ursäkta för att jag svär men blir så trött på att det inte fungerar som det ska när man lagt ner mer än tio tusen på det..

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gettingreason // Jebb