9800 GTX+ äringet skräp !

Permalänk
Medlem

9800 GTX+ äringet skräp !

Läste ett tidigare nr av Pc gamer från förra året då dom klankar ner på Gforce 9800 GTX + korten !

Vill bara tala om för alla som prisar ATI och som inte ser vad nvidia har att erbjuda.
Kortet presterar grymt i min dator och fattar inte varför alla är så heta på 4870 eller 4850 korten. Vill du ha ett kort som duger mer en väl att lira med så köp detta Gigabyte 9800gtx+ 1 gddr 3 drar inte lika mycket ström och är mindre en ordinarie korten. Läste resention på kortet hos komplett där man klagade på att kortet låter fruktansvärt med zalmanfläkten sägert bara rent skitsnack ! Klarar man inte av ljud kan man lika gärna köpa ett lågbudjet kort som dessutom är utan fläkt kylning !

Jag sviker i alla fall inte nvidia utan håller fanan högt.
Har bara haft kort av dom som fungerat grymt bra utan krångel.
Ati... ja det är en annan historia det..

Permalänk
Entusiast

Anledningen är att det presterar som ett 4850 men kostar ett par hundra till. Samma prestanda till högre pris låter inte som ett jättebra köp i mina öron om man inte redan har en SLI-bräda eller ska folda.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd

Re: 9800 GTX+ äringet skräp !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samsound

Jag sviker i alla fall inte nvidia utan håller fanan högt.

Okej, och poängen med tråden var?

Permalänk
Medlem

Re: 9800 GTX+ äringet skräp !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Samsound
Läste ett tidigare nr av Pc gamer från förra året då dom klankar ner på Gforce 9800 GTX + korten !

Vill bara tala om för alla som prisar ATI och som inte ser vad nvidia har att erbjuda.
Kortet presterar grymt i min dator och fattar inte varför alla är så heta på 4870 eller 4850 korten. Vill du ha ett kort som duger mer en väl att lira med så köp detta Gigabyte 9800gtx+ 1 gddr 3 drar inte lika mycket ström och är mindre en ordinarie korten. Läste resention på kortet hos komplett där man klagade på att kortet låter fruktansvärt med zalmanfläkten sägert bara rent skitsnack ! Klarar man inte av ljud kan man lika gärna köpa ett lågbudjet kort som dessutom är utan fläkt kylning !

Jag sviker i alla fall inte nvidia utan håller fanan högt.
Har bara haft kort av dom som fungerat grymt bra utan krångel.
Ati... ja det är en annan historia det..

GRATTIS du kunde ha fått samma prestande för ett par 100-lappar mindre .. men men GRATTIS!
Roligt att du försvarar ljudnivån med "får väl klara sig med budgetkort om man inte klarar det" haha dagens!

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk

Ja du vad ska man säga? Fanboy! 4850 presterar i princip likadant, old news alla vet att de presterar likvärdigt

Permalänk
Hedersmedlem

Det var ju roligt att du är nöjd med ditt nya kort, men jag ser inte heller poängen med tråden

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Hedersmedlem

Noll diskussionsvärde!

*Låst*

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.