Permalänk
Medlem

Dubbla skärmar

Tja.

Jag sitter nu och funderar på om man skall införskaffa sig en till skärm
Jag har denna nu
https://www.inet.se/bildskaermar/22-/lg-22--w2252s-pf-wide--s...
och kommer köpa en till likadan.

min fråga är dock hur/om det går det att programmera så att skärm 1 visar spelet medans skärm 2 visar skrivbord/msn/internet.
Har också sett folk som har kopplat in en mus och ett tagentbort till den 2ndra skärmen, någon som vet hur jag skall göra och kanske har något tips på program eller om man ställer in sånt i bios kanske?

God helg på er.
Tack på förhand

MVH Loffe

Permalänk

Det är bara att koppla in skärmen och välja utökat skrivbord i inställningar för bildskärmen.

Du kan utan problem spela ett spel på en skärmen och ha annat på den andra. Men du måste fortfarande "tabba" för att gå ifrån spelet. Du kan inte bara dra över musen från spelen.

Ingen använder olika musar/tangentbord till varje skärm, du blandar ihop det med folk som har två datorer (2 skärmar) på skrivbordet.

Inget behövs ändras i bios, bara att koppla in skärmen.

(tänk på att dubbla skärmar är ganska beroendeframkallande...)

Program för att få ut mer av dubbla skärmar: Ultramon

Permalänk
Medlem

Ok.
Tackar tackar.
använder du ultramon? funderar på om det kanske går att få till en knapp som fungerar som en switch mellan den aktiva skärmen.
alltså pausa spelet på 1a skärmen tryck t.ex. F4 för att förflytta hela användandet till 2dra skärmen utan att behöva tabba 1a skärmen?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Igelkotten Igge
Det är bara att koppla in skärmen och välja utökat skrivbord i inställningar för bildskärmen.

Du kan utan problem spela ett spel på en skärmen och ha annat på den andra. Men du måste fortfarande "tabba" för att gå ifrån spelet. Du kan inte bara dra över musen från spelen.

Ingen använder olika musar/tangentbord till varje skärm, du blandar ihop det med folk som har två datorer (2 skärmar) på skrivbordet.

Inget behövs ändras i bios, bara att koppla in skärmen.

(tänk på att dubbla skärmar är ganska beroendeframkallande...)

Program för att få ut mer av dubbla skärmar: Ultramon

Permalänk

Re: Dubbla skärmar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mathza
Tja.

Jag sitter nu och funderar på om man skall införskaffa sig en till skärm
Jag har denna nu
https://www.inet.se/bildskaermar/22-/lg-22--w2252s-pf-wide--s...
och kommer köpa en till likadan.

min fråga är dock hur/om det går det att programmera så att skärm 1 visar spelet medans skärm 2 visar skrivbord/msn/internet.
Har också sett folk som har kopplat in en mus och ett tagentbort till den 2ndra skärmen, någon som vet hur jag skall göra och kanske har något tips på program eller om man ställer in sånt i bios kanske?

God helg på er.
Tack på förhand

MVH Loffe

Har också funderat på denna funktion men hittar inget bra program som tillåter att man kan byta skärm utan nertabbning...

Permalänk

Tänk på att det är VGA på skärmen så om du har en DVI och en VGA på grafikkortet så får du fixa en adapter.. Gäller att du har två utgångar på grafikkortet.

Visa signatur

Bärbar:  Macbook Pro TB 13 - i5 2.9 GHz - 8 GB RAM - 256 GB SSD
NAS: Synology DS1819+ - 60 TB | NAS: Synology DS1815+ - 9 TB
ESXi-1: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD - 1 TB SSHD
ESXi-2: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD
RDP: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 8 GB RAM - 120 GB mSSD - 250 GB SSD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smekt-Burkmat^
Tänk på att det är VGA på skärmen så om du har en DVI och en VGA på grafikkortet så får du fixa en adapter.. Gäller att du har två utgångar på grafikkortet.

jag har 2 DVI utgångar, 2st skärmar, och såklart 2st adaptrar.
Fattas bara ett program...

Permalänk
Medlem

Varför inte köpa en skärm med dvi? Bara undrar av ren nyfikenhet...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Constant
Varför inte köpa en skärm med dvi? Bara undrar av ren nyfikenhet...

Skitsamma vill bara få det att funka. Jag har 2st skärmar liggandes så det är därför...

Permalänk

Men kom inte och tipsa om Ultramon eller vad det nu heter för det suger ju fetballe

jag ska kunna ösa ett spel på ena och tex ventrilo på andra, genom ett knapptryck så förflyttar jag musen till ventrilo utan att tabba ner...

Permalänk
Hedersmedlem

Det är faktiskt beroendeframkallande

Brukar ibland lägga upp saker på andra skärmen så jag kan hålla koll på dem medan jag spelar. Men det som brukar hända är att upplösningen förändras när jag startar spelet, så saker flyttar på sig på den andra skärmen.

Permalänk
Medlem

Matte90-Antec

Håller helt med dig, det hade varit supert att kunna göra så.
Dock tog Shimonu upp en ny grej, efter som att spelen ibland har annan upplösning än vad man har på skrivbordet, men det är inte jätte viktigt tycker jag. Men ett program som klarar att byta aktiv skärm hade vart riktigt fint.

Hare gött
Loffe