Permalänk
Medlem

Uppgraderings dax?

Hej!

Jag sitter och funderar på ett "uppgraderings paket" nu till våren, har tänkt mig en Phenom 2 (AM2+ version) och något av dom nya nvidia korten som kommer till våren... Men är inte riktigt säker om det kommer att ge mig någon extrem prestanda boost =/ df undrar jag om det är värt egentligen?!

Mina nuvarande delar:

*8800GTS 640

*AMD 6000+

*M2N32-SLI Deluxe moderkort

Det mest krävande spelet jag har är Crysis vilket jag kör på High (utom a-filtrering och geometri som är på medium) i 1680x1050px , 0AA med typ 25-30 fps. (Detta duger för mig iaf xD)

Är det värt att uppgradera? Tror ni att mitt moderkort kommer klara av de nya grafikkorten med 100% överföringshastigheter osv? (vet inte nått om sånt men läste i någon tråd att ett moderkort vart för dåligt)

(oj, fel forum x( flytta tråd tack xD)

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Medlem

fattar inte, om du säger att det mest krävande spelet duger i fpsen för dig, så ser inte varför du ska uppdatera..

tycker du ska vänta tills nya amd radeon

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oZein
fattar inte, om du säger att det mest krävande spelet duger i fpsen för dig, så ser inte varför du ska uppdatera..

Jo men jag menar, kommer jag märka stora skillnader? Mot dt jag har nu? Kommer detta klara spelen som kmr nu i år? På samma höga inställningar, vill vara beredd för spelåret 2009 lixom x) darför funderar jag, men om jag tex kommer kunna spela fallout 3 och kommande spel med denna FPS?

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Medlem

det vet ju ingen.. men om du inte har behovt nu så köp när spelen kräver mera...
men jag skulle behålla ett tag till...
jag kör själv på en e4500@3,4 samt ett 8800gts 320mb, och det duger... men om jag köper ngt blir det grafikkort:P

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem

okok^^ men har läst mkt om er, "flaskhalsning" , ett processorbyte blir väll ett måste vid nyare grafikkort?

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk

eeh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Napster91
okok^^ men har läst mkt om er, "flaskhalsning" , ett processorbyte blir väll ett måste vid nyare grafikkort?

ja om du ska utnyttja all kapacitet. plus mer och snabbare minne och ett nytt moderkort! alltså en helt ny dator.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50