Dawn Of War 2 Multiplayer BETA ute!!!

Permalänk
Inaktiv

Inte säkert att dom fixar det med att det laggar för alla om någon klant kör för höga inställningar, så har det "alltid" varit i CoH...varför förstår jag inte..

hursomhelst så börjar jag gilla dow2 riktigt mycket, men har bara kört co-op och ensam mot datorn, alltså inte en enda match mot riktiga människor försökte i en timme igår men går aldrig att connecta riktigt..

skit samma det kräver en del träning och att köra mot datorn är perfekt, och riktigt kul!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aresz
[B]Inte säkert att dom fixar det med att det laggar för alla om någon klant kör för höga inställningar, så har det "alltid" varit i CoH...varför förstår jag inte..

Man undrar ju vad för nån hårdvara dom har egentligen... Mitt HD3870 typ maxade inställningarna automatiskt och ligger på max i performance blipparna. Och jag tycker det är så gammalt att jag vill byta ut det mot ett GTX280, lol.
Laggen är ruskigt irriterande ibland. Har fått vänta nästan 5 minuter vid kart laddningen ett flertal gånger.

Men jag tycker om spelet ändå, om det bara får mycket mer custom kartor. 3 för 3vs3 läget räcker bara inte, speciellt inte när dom är över på en kvart.

Om jag nu bara kunde vinna nån gång istället för att förlora 95% av alla runder

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birge
Du behöver ju inte köra auto-match, det finns ju också custom -> public där du väljer en server efter ditt tycke (som i dom flesta onlinespel)

Ah! Får testa ikväll! Men ändå...

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Man undrar ju vad för nån hårdvara dom har egentligen... Mitt HD3870 typ maxade inställningarna automatiskt och ligger på max i performance blipparna. Och jag tycker det är så gammalt att jag vill byta ut det mot ett GTX280, lol.
Laggen är ruskigt irriterande ibland. Har fått vänta nästan 5 minuter vid kart laddningen ett flertal gånger.

Men jag tycker om spelet ändå, om det bara får mycket mer custom kartor. 3 för 3vs3 läget räcker bara inte, speciellt inte när dom är över på en kvart.

Om jag nu bara kunde vinna nån gång istället för att förlora 95% av alla runder

Säger samma sak, folk måste ha värdelösa datorer, min kompis har en gammal dual core samt 8600gt, laggar aldrig när jag lirar med honom.

Permalänk
Medlem

Bara jag som har problem att hitta några custom games över huvudtaget idag? finns inte ett enda, och ingen joinar om man gör en egen :S

Btw, behöver man DX10 för att köra details på ultra? tycker det verkar lite underligt att jag inte kan ställa in dom då jag ändå har ett HD4870.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Vilka details menar du? Alla inställningar har inte ett ultra läge och några har bara high/low. För mig ligger textures i ultra läge (Vista x64), dom andra som kan välja ultra ligger på high.

Permalänk
Medlem

Ett tips är att inte köra för höga inställningar på sådant som kräver grafikkortsminne eller köra för hög upplösning, om ni har ett kort med inte alltför mycket minne. Det är det som får mitt 8800gts 320MB på knä, de andra inställningarna går att dra upp, precis som i CoH.

Visa signatur

Blessed is the mind too small for doubt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
Bara jag som har problem att hitta några custom games över huvudtaget idag? finns inte ett enda, och ingen joinar om man gör en egen :S

Btw, behöver man DX10 för att köra details på ultra? tycker det verkar lite underligt att jag inte kan ställa in dom då jag ändå har ett HD4870.

Det är någon bugg som göra att customgames inte kommer upp ibland, testa gå ut och in, hosta och gå tillbaka, bör dyka upp då.

Ultra-inställningen är "grayed-out" även för mig 0ch jag har en 280gtx, det kommer bli upplåst vid releasen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birge
Ultra-inställningen är "grayed-out" även för mig 0ch jag har en 280gtx, det kommer bli upplåst vid releasen.

Och du kör Vista?

För annars jag finner det högst underligt att mitt HD3870 kan köra ultra om det kommer att bli "upplåst vid releasen"...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Och du kör Vista?

För annars jag finner det högst underligt att mitt HD3870 kan köra ultra om det kommer att bli "upplåst vid releasen"...

Stämmer ju så klart... xD Tänkte inte alls att jag kör med xp och direct x 9

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birge
Det är som att säga Halo är mycket bättre än cs, Halo är fiktion och utspelar sig i framtiden med aliens etc. CS är nutid med moderna vapen osv.

CoH andra världskriget, DoW påhittad science fiction.

Så dålig poäng där.

CS nutid näää det är gammalt skitlir

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Måste säga att spelet sög rejält, DOW 1 regerade till skillnad från detta skitspel.

Kul att spara i 10 år för att kunna köpa 3 space marines. Alldeles för slött spel och för lite gubbar. Internet är en laggfest sofar. + för grafiken dock som var mycket fräsch.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke2k Kul att spara i 10 år för att kunna köpa 3 space marines.

Men det är meningen att du aldrig ska förlora dom... Blås till reträtt!

Ärligt talat så älskar jag spelstilen efter att ha kört ett tag och har till och med lärt mig hantera dom dyra Space Marines, haha. Visst det är få enheter... Men å andra sidan har man full kontrol över dom och förlorar man en enda enhet så kan det vara katastrofalt.

Sättet som striderna går fram och tillbaka är mycket bättre istället för att bara rusha fram tanks eller slå ner fiendens bas i ett kaotiskt svep

Laggen är dock väldigt irriterande. Jag förstår inte varför alla ska lagga bara för att nåns dator suger. Om det hände i spel skulle ju tex CS aldrig funka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke2k
Måste säga att spelet sög rejält, DOW 1 regerade till skillnad från detta skitspel.

Kul att spara i 10 år för att kunna köpa 3 space marines. Alldeles för slött spel och för lite gubbar. Internet är en laggfest sofar. + för grafiken dock som var mycket fräsch.

av att döma på folks reaktioner så verkar det vara så att man antingen älskar spelet eller hatar det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Men det är meningen att du aldrig ska förlora dom... Blås till reträtt!

Ärligt talat så älskar jag spelstilen efter att ha kört ett tag och har till och med lärt mig hantera dom dyra Space Marines, haha. Visst det är få enheter... Men å andra sidan har man full kontrol över dom och förlorar man en enda enhet så kan det vara katastrofalt.

Sättet som striderna går fram och tillbaka är mycket bättre istället för att bara rusha fram tanks eller slå ner fiendens bas i ett kaotiskt svep

Laggen är dock väldigt irriterande. Jag förstår inte varför alla ska lagga bara för att nåns dator suger. Om det hände i spel skulle ju tex CS aldrig funka!

Jo, men det blir ju inge röj! Dessutom rör sig de flesta enheter väldigt långsamt. Spelet blir segt. Fast jag gillar det fortfarande lite, troligen för att det inte finns nått annat bra (relativt nytt) RTS ute just nu. Får se hur länge jag står ut, hehe.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Jo, men det blir ju inge röj!

Det beror väl på hur man menar röj... Jag tycker det är röj nog bara ett par enheter drabbar samman pga av dom ypperliga animationerna/effekterna.

Personligen så tror jag det beror på hur man ser traditionella RTS. Jag hatar dom. Spelar dom inte i multiplayer för att alla andra bara överöser en med enheter eftersom dom är mycket snabbare än min sega hjärna. Zooma runt på kartan och hantera ett dussin positioner samtidigt gör mig illamående. Välja 100 enheter som bara örlar runt på skärmen med noll intelligens och dålig respons... Urk.

Permalänk
Avstängd

kan man på något sätt skippa intro?! blir helt stållig varjegång jag startar spelet och måste se samma om om om igen

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nOOb91
kan man på något sätt skippa intro?! blir helt stållig varjegång jag startar spelet och måste se samma om om om igen

hört att esc funkar alldeles utmärkt

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
hört att esc funkar alldeles utmärkt

Jo, brukar ju göra det

Men hände faktiskt mig att esc inte funkade för mig några gånger i DoW 2, testade att dra ut och stoppa in tangentbordet igen och då fungerade det.

Så mitt tips, plugga ut och plugga in tangentbordet

Permalänk
Avstängd

kan man på något sätt skippa intro?! blir helt stållig varjegång jag startar spelet och måste se samma om om om igen

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nOOb91
kan man på något sätt skippa intro?! blir helt stållig varjegång jag startar spelet och måste se samma om om om igen

Sluta barn

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Avstängd

hmm varför pluppade upp ett till likadant inlägg?

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nOOb91
hmm varför pluppade upp ett till likadant inlägg?

du kanske glömde trycka esc?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Jo, men det blir ju inge röj! Dessutom rör sig de flesta enheter väldigt långsamt. Spelet blir segt. Fast jag gillar det fortfarande lite, troligen för att det inte finns nått annat bra (relativt nytt) RTS ute just nu. Får se hur länge jag står ut, hehe.

Blir det inge röj.. Näää du måste faktiskt tänka här Inte använda en build chart å sedan mass spamma units .P

Skämt o sido, ge det några matcher å du får in tatcticen blir det riktigt skoj faktiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nOOb91
kan man på något sätt skippa intro?! blir helt stållig varjegång jag startar spelet och måste se samma om om om igen

Lägg till '-nomovies' under properties för shortcuten på skrivbordet, dvs om du har en shortcut för DoW 2 där.

Så det står '\Steam.exe -applaunch 15660 -nomovies'

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Lägg till '-nomovies' under properties för shortcuten på skrivbordet, dvs om du har en shortcut för DoW 2 där.

Så det står '\Steam.exe -applaunch 15660 -nomovies'

tack änteligen ett seriöst svar!

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nOOb91
tack änteligen ett seriöst svar!

För vadå, att trycka escapce för att hoppa över filmerna var inte ett seriöst svar?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Avstängd

då det inte funkade en endagång så nej trycka esc var inte tillnågon hjälp

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem

89 % :D!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

någon mera än jag som får "du måste vara ansluten till steamservern för att spela online" när du försöker köra online?...

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P