Stänga ner F-secure så att det felaktigt slutar varna om virus?

Permalänk

Stänga ner F-secure så att det felaktigt slutar varna om virus?

Halloj!

Försöker installera spotify men mitt virusprogram, F-secure BackWeb, hindrar mig, den anser att "pecompact" som kommer med är ett virus vilket inte stämmer.

Hur stänger man egentligen ner F-secure Backweb? När jag avslutar programmet startar det ändå upp när jag försöker installera spotify. Måste ju gå att stänga ner helt och hållet eller?

Permalänk
Medlem

Kolla inställlningar i F-secure .. det var 100 år sedan jag använde F-secure så jag är lite osäker .. visst kunde man välja om man ville ha med det när man installerade ?

Sedan så gav en SÖKNING på Google detta:

"PECompact is an executable compressor that reduces file size of programs"

http://getsatisfaction.com/spotify/topics/spotify_reported_as...

Visa signatur

* Lär dig använda SÖK funktionen först!
* Det heter verkar INTE värkar och rosa INTE råsa FFS.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D-Frag
Kolla inställlningar i F-secure .. det var 100 år sedan jag använde F-secure så jag är lite osäker .. visst kunde man välja om man ville ha med det när man installerade ?

Sedan så gav en SÖKNING på Google detta:

"PECompact is an executable compressor that reduces file size of programs"

http://getsatisfaction.com/spotify/topics/spotify_reported_as...

Jo, har gått igenom inställningarna men kan inte hitta någon sådan funktion. Kanske har dom lämnat ute en sådan fukntion av säkerhetsskäl? Precis, det är inget virus så det känns dumt att den ska avbryta installationen p.g.a. det.. =/

Permalänk
Medlem

Det går inte att stänga av F-Secure, nej.

Om du vill slippa all skit den håller på med, är det bara o avinstallera programmet. Din dator får samtidigt en rejäl boost Norton är också ett bra exempel på ett säkerhets-program som man inte kan stänga av.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Om du högerklickar på lilla FS-triangeln nere höger och väljer frigör/frigör och tillåt all nätverkstrafik får FS anses vara helt avstängt och du kan göra vad du vill utan FS-inblandning.

Elementary my dear Watson!

Visa signatur

Words, words, words !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vadå cpu?
Halloj!

Försöker installera spotify men mitt virusprogram, F-secure BackWeb, hindrar mig, den anser att "pecompact" som kommer med är ett virus vilket inte stämmer.

Är du säker på att det är backweb som hindrar? den enda funktion den har är att uppdatera f-sec av.
Spotify innerhåller tyvärr en liten ful trojan som håller koll på dina surfvanor som företaget säljer vidare. precis som Googles Chrome.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Det går inte att stänga av F-Secure, nej.

Jo, det går jättebra att stänga av F-secure, gör som sabeltand skriver.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JenzA
Jo, det går jättebra att stänga av F-secure, gör som sabeltand skriver.

Ja, jo, jag tänkte inte så långt bara.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Vila i frid

Idag körde jag "f-secure UninstallationTool.exe" på två vänners datorer och installerade Avast istället. Har blivit tiotalet den senaste månaden. Nöjda vänner när deras datorer helt plötsligt beter sig normalt igen - och snabbare.