Radeon RV840 smygfotat

Permalänk
Melding Plague

Radeon RV840 smygfotat

Ett suddigt foto från Computex visar AMD:s kommande grafikkort med stöd för DirectX 11.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas den äger!

Permalänk
Medlem

Nice, hoppas på runt 700kr i pris.

Permalänk
Medlem

Kylningen ser rätt fet ut, kommer säkert vara mycket prestanda!

Permalänk
Medlem

Meh. Varför måste sådana "smygfoton", eller vad man ska kalla dom, alltid vara i så dålig kvalité och dålig vinkel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Meh. Varför måste sådana "smygfoton", eller vad man ska kalla dom, alltid vara i så dålig kvalité och dålig vinkel?

Ja precis, dom ska ju skruva upp chassit på amd's hemliga dator och ta ut grafikortet innan dom tar kort på den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abbe_93
Nice, hoppas på runt 700kr i pris.

Drömma går ju...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

antar att det finns ett antal skylltar med en "fotografering förbjuden" logga på

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

dom har värdelösa mobiler helt enkelt låt dom ta kort med en Viewty tillexempel tsk tsk inte länge innan de blir release på de där kortet ändå skulle ja tro

Visa signatur

Särskrivningar & Felstavningar är min specialitet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Ja precis, dom ska ju skruva upp chassit på amd's hemliga dator och ta ut grafikortet innan dom tar kort på den.

Det är plexiglas chassi om du missade speglingen i glaset

Citat:

Ursprungligen inskrivet av McTw1st
dom har värdelösa mobiler helt enkelt låt dom ta kort med en Viewty tillexempel tsk tsk inte länge innan de blir release på de där kortet ändå skulle ja tro

då skulle dom ju inte kunna ta kortet i smyg. min KU990 tar ju en evighet att fokusera

Permalänk
Medlem
Citat:

Helst.

Annars kan det väl inte ha varit så svårt att ta ett kort så man får se hela grafikkortet, istället för att halva ska skymmas bakom något som sitter på chassits sida?

Permalänk
Avstängd

Dags att byta ut HD3650 =)?

Permalänk
Medlem

Det är säkert AMD själva som tagit fotot bara för att öka spänningen på HD5x serien!

(Långsökt jag vet men vem vet?)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Helst.

Annars kan det väl inte ha varit så svårt att ta ett kort så man får se hela grafikkortet, istället för att halva ska skymmas bakom något som sitter på chassits sida?

Be AMDs personal att flytta sej lite och även vrida chassiet så de kan smygfota? Skulle säkert bli succé!

Permalänk
Moderator
Testpilot

Mer ointressant än så här blir det inte va? Seriöst en suddig bild på något grafikkort i en dator och Se & Hör-spekulationerna är igång.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Undrar om Gigabyte kommer kunna slänga på passiv kylning på den också. Fast man sätter ju såklart fast 1-2x120mm fläktar med buntband @5v för att få lite ljudlös cirkulation

Visa signatur

Intel Core i5 760, Gigabyte P55A-UD4, 2x4gb 1333mhz, 120gb Intel 510 SSD + Hitachi 2TB 59xx rpm, Corsair HX650 nätagg, Fractal Design R4 White.

Permalänk
Medlem

Frågan är.. ska man köpa ett till HD4870 X2 att köra CF med, eller sälja mitt nuvarande X2 och köpa ett 5870 X2?

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Avstängd

dom här utvecklarna borde verkligen sattsa mer på säkerhet.
Inför varige relese så kommer det smygfoton. verkar vara många som vill komma åt denna topphemliga information.
Fast troligtvis räcker väll ingen säkerhet. finns säkert fullt med hemliga agentbyråer som försörjer sig på att sälja information till stora nyhetssajter. Dessa organisationer har teknologi vi inte kan drömma om och agenter som sam fisher. Deras högsta ledning är utomjordingar vars syfte är att alltid har total kännedom om alla teknologiska framsteg som gjörs, så att dom ska kunna hitta svagheter i dem och ta över våran värld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
dom här utvecklarna borde verkligen sattsa mer på säkerhet.
Inför varige relese så kommer det smygfoton. verkar vara många som vill komma åt denna topphemliga information.
Fast troligtvis räcker väll ingen säkerhet. finns säkert fullt med hemliga agentbyråer som försörjer sig på att sälja information till stora nyhetssajter. Dessa organisationer har teknologi vi inte kan drömma om och agenter som sam fisher. Deras högsta ledning är utomjordingar vars syfte är att alltid har total kännedom om alla teknologiska framsteg som gjörs, så att dom ska kunna hitta svagheter i dem och ta över våran värld.

Vad ska dom göra, förbjuda folk i närheten att bära mobiler? Kameror finns överallt idag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naton
Det är plexiglas chassi om du missade speglingen i glaset

då skulle dom ju inte kunna ta kortet i smyg. min KU990 tar ju en evighet att fokusera

hehe går rätt fort på min så länge man har den rätt inställd e ju bara o vinkla fram den lite försiktigt o klicka till 2 sekunder max tar de ju

Visa signatur

Särskrivningar & Felstavningar är min specialitet

Permalänk
Medlem
Citat:

Oj så arg man kan vara

Permalänk

hmm.. om dem inte vill att man fotar deras graffen, varför har dem då plexi sida??...., konstigt.....

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne-Mohammed
hmm.. om dem inte vill att man fotar deras graffen, varför har dem då plexi sida??...., konstigt.....

Kan ju vara för att visa upp det men de vill inte att folk ska fota.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zhrooms
Frågan är.. ska man köpa ett till HD4870 X2 att köra CF med, eller sälja mitt nuvarande X2 och köpa ett 5870 X2?

Frågan är.. Ska du flasha mer E-peen eller kanske gå hela vägen och köra helikoptern med den?

Visa signatur

Minns ljudet av 3.5"

Permalänk

Frågan är... Hur fasen ser de att det är en 6-pinnare??

Jaja, tycker inte de här bilderna sa alltför mycket...

Visa signatur

Chassi: Dark Base 900|CPU: i7 6800k|Moderkort: Gigabyte X99P|Grafikkort: Gigabyte RTX 3080 Gaming|Minne: Corsair Vengeance 32BG|Nätagg: beQuiet! Dark Power 850W|OS: Windows 10 64-bit

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostmork
Frågan är... Hur fasen ser de att det är en 6-pinnare??

Jaja, tycker inte de här bilderna sa alltför mycket...

Klicka på bilden så ser du tre gula ledare överst.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Såg en bild i denna annonsen:
http://computersweden.idg.se/2.2683/1.233133/99-procent-billi...
Undrar om han håller i en av AMDs nya kort, eller om det är typ ett HD4850 med ovanlig färg på referens-kylaren?

Såg nåra fler bilder i den riktiga tidningen, där ser det delvis grönt ut har jag för mig (har inte tidningen tillgänglig längre).

Ser ju inte så grönt ut på den här bilden men tänker att färgen har bleknat av kamerablixten eller nåt.

I annat fall är den väl svart, och det är ju inte den vanliga referens-kylaren på HD4850? Den var ju röd:
http://tech2.in.com/media/images/2008/Jun/img_70981_ati-radeo...

Det står ju inget märke på kortet heller (förutom AMD) så därför tänker jag att eftersom det har referenskylaren kan det vara ett nytt kort?

Dessutom står det ju BARA AMD på kortet, inte ATi, vilket för tankarna mer till att det kan vara ett nytt kort - tack vare denna nyhet

Vad tror ni?

edit: ursäkta om det är lite offtopic, men tycker det har viss relatering till ämnet och det är ju en rätt spännande grej

edit2: om man kollar noga på bilden där han håller i kortet ser det ut som det bara har en DVI kontakt, inget annat tycker jag.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warfaren
...

Jag tror det är ett FireGL från typ en Dell-burk, brukar vara lite udda kylare i dem.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

okej läs mitt uppdaterade inlägg iaf..

ska söka på google bilder å se om jag ser nåt liknande dock

edit: gick igenom ett par sidor och alla verkar vara 2-slot kort eller ser ut som 1950 serien typ

tänker att detta kanske kan vara 5850, då det ser ut som 4850 (som i sin tur ser ut i stort sett som 3850)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h3b0
Frågan är.. Ska du flasha mer E-peen eller kanske gå hela vägen och köra helikoptern med den?

ahaha skön kommentar

OnT:
Shit oktober, e ju ett bra tag kvar =(
Visste inte att det var så pass långt kvar, tråkigt att vänta.

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W