Antagningsbesked Högskolan 2009!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

q6600 @ 2,4GHz | 9800gtx+ Sli | 4096MB ddr2 | 2 x 500 Gb Samsung HDD | StealthXstream 600w | P182

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaite
2:an eller 3:an blir det.

Kul att se att iallafall någon har sökt till F (och dessutom LTH ).

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr.zojjz
http://pici.se/pictures/znRYmOVUt.png
Jag satte visst lägsta nivån i min urvalsgrupp, fasen på gränsen att jag kom in ^^

Du snodde min plats >:(

Hamnade som reserv 1 på högskoleprovet och reserv 2 på betyget, så än finns det hopp antar jag...

För övrigt kom jag in på Teknisk fysik och elektroteknik, utan några internationella inriktningar.

Permalänk
Medlem

Måste skaffa lägenhet O_o

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tmi
Kul att se att iallafall någon har sökt till F (och dessutom LTH ).

Mjo. Nice höjning i poäng också, 1.0 - 1.3. Det var ju nästan läskigt..? D:

Permalänk
Medlem

Ska plugga på distans samtidigt som jag jobbar:

Visa signatur

Computers make it easier to do a lot of things, but most of the things they make it easier to do don't need to be done. -Andy Rooney

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snytbaggen
Du snodde min plats >:(

Hamnade som reserv 1 på högskoleprovet och reserv 2 på betyget, så än finns det hopp antar jag...

För övrigt kom jag in på Teknisk fysik och elektroteknik, utan några internationella inriktningar.

Oh, hoppas att du kommer in ändå isf. Annars får jag leva med att vara "sämst" på programmet

Visa signatur

Bleak

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr.zojjz
Oh, hoppas att du kommer in ändå isf. Annars får jag leva med att vara "sämst" på programmet

Förra året så sjönk betyget från typ 18.1 till 17.2, så jag hoppas nåt liknande händer i år också. Vi ses där i så fall

Permalänk
Medlem

Någon som ska börja plugga till jurist i Göteborg?

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

Känner mig dock över kvalificerad >.<

ingen annan som kom in på elekro på chalmers? :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaxc
http://i58.photobucket.com/albums/g241/JaxcI/Hgskola.jpg

Känner mig dock över kvalificerad >.<

ingen annan som kom in på elekro på chalmers? :/

Om du inte ens kan stava till överkvalificerad så är du nog inte det

Sen är väl elektroteknik en jävligt tuff linje! Näst efter teknisk fysik/matematik kan jag tänka mig..

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaxc
http://i58.photobucket.com/albums/g241/JaxcI/Hgskola.jpg

Känner mig dock över kvalificerad >.<

ingen annan som kom in på elekro på chalmers? :/

Jag kom också in på elektroteknik på chalmers, mitt tredje val. Mitt förstaval var väg och vatten, reserv 50. Så om inte 50 st hoppar av den kommer jag ha elektroteknik.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Avstängd

Matte i höst alltså.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaxc
http://i58.photobucket.com/albums/g241/JaxcI/Hgskola.jpg

Känner mig dock över kvalificerad >.<

ingen annan som kom in på elekro på chalmers? :/

Är andra reserv så jag räknar med att vi syns till höst...

Nu ska jag fortsätta med att läsa sommarmatte.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Vi kommer att träffas en del

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Vi kommer att träffas en del

Låter bra det! Kul att träffa en framtida klasskamrat här på forumet!

Visa signatur

q6600 @ 2,4GHz | 9800gtx+ Sli | 4096MB ddr2 | 2 x 500 Gb Samsung HDD | StealthXstream 600w | P182

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
Om du inte ens kan stava till överkvalificerad så är du nog inte det

Sen är väl elektroteknik en jävligt tuff linje! Näst efter teknisk fysik/matematik kan jag tänka mig..

verkar inte bättre, men va fan, det blir nog bra ändå

Permalänk
Hedersmedlem

Nu har jag även fått ett korridorrum i Ryd, Linköping! Nu blev det ett möblerat, men tror inte jag vill använda alla möbler utan byter ut lite till mitt eget.

Permalänk

Speldesign och grafik
180hp, Dagtid, Helfart (100%)
Utbildningsprogram
Normal undervisning
Högskolan på Gotland,
Gotland
Grundnivå

Visa signatur

Får jag lov eller skall vi dansa först? http://www.rpgsource.net/gallery/chinko_eng.swf kekekek

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Nu har jag även fått ett korridorrum i Ryd, Linköping! Nu blev det ett möblerat, men tror inte jag vill använda alla möbler utan byter ut lite till mitt eget.

Kul. Ryd är helt ok att bo i som student.
Möblerna brukar vara helt okej faktiskt, brukar vara en säng, skrivbord, lådor + bokhylla, 2 olika sorters stolar och fotpall.

Om du har tänkt dra dit egna möbler ta inte för mycket bara. Lätt att det blir trångt på 20m2

Synes på nolle-p i augusti

Permalänk
Medlem

Själv blir det magister i två år på halvtid... ska bli intressant att se hur jag klarar av att jobba och plugga samtidigt

Permalänk
Medlem

Själv kom man in på Linuxsystem på nackademin, och som reserv på nätsystem.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HalllÅ
Kul. Ryd är helt ok att bo i som student.
Möblerna brukar vara helt okej faktiskt, brukar vara en säng, skrivbord, lådor + bokhylla, 2 olika sorters stolar och fotpall.

Om du har tänkt dra dit egna möbler ta inte för mycket bara. Lätt att det blir trångt på 20m2

Synes på nolle-p i augusti

Lite tråkigt att lämna sitt relativt nya skrivbord och en ganska ny säng hemma. Vet inte hur stort skrivbordet är där heller. Jag har två skärmar och högtalare som ska få plats

Ses där!

Permalänk
Medlem

Vad betyder siffran under "Ant i UG" ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cluny
Vad betyder siffran under "Ant i UG" ?

Antal som antas i den specifika urvalsgruppen.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

så på min står det 78, betyder det att de kom in 78st personer på gymnasiebetyget, eftersom de var så ja kom in?. låter lite konstigt har för mig att de bara skulle va 60 platser på mitt program

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cluny
så på min står det 78, betyder det att de kom in 78st personer på gymnasiebetyget, eftersom de var så ja kom in?. låter lite konstigt har för mig att de bara skulle va 60 platser på mitt program

Överintag är vanligt i alla fall på civilingenjörsprogram och liknande.

Permalänk
Medlem

Får man inte visa mastersprogrammen?

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk

hej alla nöjda, har en liten fråga ang. studiemedel som ja sitter o ansöker till.. ska läsa ett femårigt program men kan bara ansöka för 2 terminer (ett år)? är detta normalt eller ska ja kontakta någon? Eller är det så att man uppdaterar sin csn sida varje år/sommar?

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Hedersmedlem

uhm.. jag bockade i att jag ville ha papper för att ansöka om studiemedel samtidigt som jag sökte mina program. När kommer dom blanketterna? Jag har ju kommit in.