Permalänk
Medlem

Bärbar 10k maxprestanda

Hej! Jag behöver köpråd för en bärbardator. Den får kosta max 11k och ska ha så hög prestanda som möjligt. Jag ska använda den till bla virtuella servrar mm.

Krav: Minst 4 gig ram.

TACK!

Permalänk
Medlem

DevilTech.de eller Notebookguru.de har de absolut bästa bärbara när det gäller prestanda per pris.

Har precis beställt min Guru-laptop, och väntar med spänning!
Har inte hört något dåligt om dem, har iofs inte hört mycket positivt heller - har inte brett ut sig så mycket i Sverige ännu verkar det som.

Permalänk
Medlem

är mkt skeptisk till att beställa från utomlands. + att jag har bråttom. vill ha från svenska butiker.

Permalänk
Medlem

Edit: Tog bort inlägget då jag läste dina behov lite slarvigt. Sorry.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexx
Here you go;
https://www.inet.se/datorer/baerbara/acer-aspire-5739g-vista-...

Det var den jag länkade men tog bort när jag såg att den skulle gå som virtuell server.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Det var den jag länkade men tog bort när jag såg att den skulle gå som virtuell server.

varför skulle inte den funka som virtuel server?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noak
varför skulle inte den funka som virtuel server?

Kanske den gör, ingen aning. Eftersom jag inte hade en aning tänkte jag att det var dumt att uttala sig så jag tog bort mitt inlägg.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Kanske den gör, ingen aning. Eftersom jag inte hade en aning tänkte jag att det var dumt att uttala sig så jag tog bort mitt inlägg.

ok men maxad prestanda på cpu å ram för 10k är det som gäller. sen vill jag såklart ha bra batteritid och sånt också. men prestandan är det som jag fokuserar på mest.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noak
ok men maxad prestanda på cpu å ram för 10k är det som gäller. sen vill jag såklart ha bra batteritid och sånt också. men prestandan är det som jag fokuserar på mest.

Det var det jag anade. Och det jag gick på var max grafik för 10k. Därav editen.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Det var det jag anade. Och det jag gick på var max grafik för 10k. Därav editen.

yes men den datorn ligger endå bäst till för det är typ den bästa CPUn man kan få för 10k. + att det e 4gb ddr3