Jobtips! dansk/norksk talande sthlm

Permalänk
Medlem

Jobtips! dansk/norksk talande sthlm

Vill absolut inte göra reklam för något företag eller dylikt. Ville bara tipsa om jobb då jag själv har varit arbetslös och precis blivit anställd.

I alla fall så söker jobbet jag precis börja på mer personal inom support inom "äpplet". Dom sa till oss att vi gärna fick tipsa folk om detta och att dom då fick förtur till intervju. Man ska kunna prata danska ELLER norska flytande och ha lite kunskap inom Mac.

Utbildning i 1 mån ger dom (jag kör denna nu). Denna är även betald om man jobbar mer en 6 mån.

PM.a mig om ni vill ha info.

Och forummods, om detta bryter mot reglar ta bort denna tråd. Ville bara tipsa för att vara snäll.

Permalänk
Medlem

Om man jag bara kunde norska och mer om Mac så hade detta vart perfekt för mig. Morfar kom från Norge så jag borde kunna något tycker jag.

Permalänk
Medlem

kan man flytande så är det inge problem.

Permalänk
Medlem

men jag kan ju knappt ingen norska. Jag kanske förstår lite granna talad men mest skriven norska men då är det mest såna lätta ord och meningar som vem som helst hade kunnat förstå.

Permalänk
Medlem

Då är det kört

Permalänk

generellt sett har jag inga problem med att förstå norskar i østlandet, men bergensare börjar bli besvärligt, och nordnorskar går väll an om man har tur.... de som talar nynorska tänker jag inte ens ta upp

Bra att veta för er som söker, det är inte bara bara med norska

Edit: Oslo-norska är ju praktiskt taget svenska ;D

Permalänk

nyfiken bara, är det TP som söker personal?