Permalänk
Medlem

Q-tec's nätaggregat -buffel eller båg?

Som alla säkert sett har komplett.se billiga nätaggregat, 450w och 550w Q-tec. Det känns lite för bra för att vara sant...
Ni som redan köpt sådana kanske vet om de är stabila?

Ni kan väl skriva vad ni har för spänningar i full load (typ. MBM och Prime95 eller så), både på +3,3 +5v och +12v. Skriv vad ni har för hårdvara är ni snälla också!

Visa signatur

9700Pro rockar fett i 3dsmax och spel

Permalänk
Medlem

Re: Q-tec's nätaggregat -buffel eller båg?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rex
Som alla säkert sett har komplett.se billiga nätaggregat, 450w och 550w Q-tec. Det känns lite för bra för att vara sant...
Ni som redan köpt sådana kanske vet om de är stabila?

Ni kan väl skriva vad ni har för spänningar i full load (typ. MBM och Prime95 eller så), både på +3,3 +5v och +12v. Skriv vad ni har för hårdvara är ni snälla också!

+12: 12,62v FULLOAD
+5 : 4,87v FULLOAD

krämade i 15minuter
annars har de stabila värden.

den andra minns ja inte..

nätagget duger alldeles utmärkt till min burk iaf.

Visa signatur

| FD ARC - med FD Noise absorber kit | Corsair 850w TX | Asus P8P67 PRO | i5 2500k @5,006ghz | Corsair H100 | Corsair Vengeance 16gb 1600mhz | Asus Nvidia GTX580 DCII | Asus Xonar Essence STX + AKG Q701 | Corsair Force GT 120 gb | Kingston SSDNow v300 120GB |

Permalänk
Hedersmedlem

wtf?! 550W, 700 spänn. skumt.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

btw.. denna fråga var uppe tidigare.. då var det någon som lade en länk till ett test där det slog enermax´s nätagg på mer en ett par punkter. dessutyom äre snygga genomskinliga fläktar i de :OP

Visa signatur

| FD ARC - med FD Noise absorber kit | Corsair 850w TX | Asus P8P67 PRO | i5 2500k @5,006ghz | Corsair H100 | Corsair Vengeance 16gb 1600mhz | Asus Nvidia GTX580 DCII | Asus Xonar Essence STX + AKG Q701 | Corsair Force GT 120 gb | Kingston SSDNow v300 120GB |

Permalänk
Medlem

Du Insigma, vad kör du för vcore?
Vmem?

Visa signatur

9700Pro rockar fett i 3dsmax och spel

Permalänk
Medlem

Tack för bra svar förresten!

Visa signatur

9700Pro rockar fett i 3dsmax och spel

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Avstängd

Fan då blir det den man köper nästa gång man ska på shopping runda

Visa signatur

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insigma
btw.. denna fråga var uppe tidigare.. då var det någon som lade en länk till ett test där det slog enermax´s nätagg på mer en ett par punkter. dessutyom äre snygga genomskinliga fläktar i de :OP

Enermax agg suger iofs på flera punkter. Mycket dålig +5v-rail bl.a. Jag bytte från ett Enermax 350W till mitt Antec på grund av detta.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk

har köpt ett sånt 450 w

+5 4,91 V
+12 12,46 V

Permalänk

Låter dom mycket?

Visa signatur

i7 860

Permalänk
Medlem

Vilket tror ni på Antec 400w eller Q-tec 550?
Specsen ser ganska lika ut, jag vill mest ha en stabil +5v..
Vi snackar fullload på en XP1500+@1770Mhz vid 2,14v vcore och 3,2v vmem i 177Mhz buss. Ska skaffa ett Nytt graffe som också ska klockas fett.. Det går åt en del kräm..

Visa signatur

9700Pro rockar fett i 3dsmax och spel

Permalänk
Medlem

Jag kommer/gör samma sak som diger, Rex, Nu vill Vi ha lite svar people!!!

Visa signatur

Intel Core i5 3570k @ 4.2 / ASRock Z77E-ITX / Sapphire 7950 OC @ 1150/6200 / A-Data 8GB 1600MHz / Kingston V300 120GB + WD 3 TB / Noctua NH-L12 / Bitfenix Prodigy / bq! E9-CM 480W / LG IPS236V / Ett fan av tysta datorer.

Permalänk
Medlem

OK folk!
Uppdatering.. Köpte ett 550w Q-tec..
Blev positivt överraskad..
Ligger på som lägst 4,92v i prime i 1666Mhz på 1,92vcore.
Idle ger 5,03v.
Det högsta/lägsta jag sett på +5volten 5,16v/4,92v (1GHz Idle/1666MHz Prime)

Schysst!

Visa signatur

9700Pro rockar fett i 3dsmax och spel

Permalänk
Medlem

hmm kanske ska fixa ett... när cpun fulloadar så hör man det på fläktarna på mitt nuvarande aopen 300w agg... =/

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

Det var samma för mig på mitt Codegen 300w.
Q-tecen håller samma varvtal på fläktarna..

Visa signatur

9700Pro rockar fett i 3dsmax och spel

Permalänk
Medlem

HM, rex? vad säger Du om ljudnivån då, är det lågkvalitétsfläktar eller?
Satsar på en tyst dator, vill inte ha fläktar på 36DB

Visa signatur

Intel Core i5 3570k @ 4.2 / ASRock Z77E-ITX / Sapphire 7950 OC @ 1150/6200 / A-Data 8GB 1600MHz / Kingston V300 120GB + WD 3 TB / Noctua NH-L12 / Bitfenix Prodigy / bq! E9-CM 480W / LG IPS236V / Ett fan av tysta datorer.

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett Q-tec 550watt samtidigt som min xp prolle.
Klockrent agg säger jag bara.
Mycket prisvärt. Har ännu inget att klaga på.
Dessutom sänkte det tempen i lådan lite grann.
Du hittar inte ett bättre agg för 700kr någonstans i sverige iaf.
inte med lika mycke Power iaf =P

Visa signatur

Winchester 3500+, Sapphire X850XT,2x512 Kingston hyperX,2x200Gb Diamondmax10,DFI Lanparty Nf4-sli dr
(23:42:26) <@Garland|Greene> peGGy: du är inget annat än en attentionwhore, så dig skiter jag fullkomlit i

Permalänk
Medlem

Den låter mer än mitt gamla codegen 300w. Inget extremt, men jag kan inte säga att den är tyst..

Visa signatur

9700Pro rockar fett i 3dsmax och spel

Permalänk
Medlem

Är det någon som skulle vara så vänlig och väga sitt Q-tech nätaggregat?
Skulle gärna vilja jämföra det med mitt Chieftec-agg (gjort av Antec tror jag).

Jag är anhängare av teorin tyngre nätagg -> bättre kvalitet.
Se artikel på Toms Hardware om ni undrar.

Visa signatur

"To invent, you need a good imagination and a pile of junk" -- Thomas Alva Edison (1847-1931)

Permalänk
Medlem

Hej,

Har här några tester på denna nätdel.

http://www.bit-tech.net/review/123/
http://www.casefreakz.net/modules.php?op=modload&name=Reviews...

Devlin, som svar på din fråga på vikten så ska denna nätdel väga knappt 1,6kg.

/Saint25

Permalänk
Medlem

Denna tråd var verkligen bra....det blir ett sånt till mig å min eltörstiga dator nu

Visa signatur

Intel Core i5 3570k @ 4.2 / ASRock Z77E-ITX / Sapphire 7950 OC @ 1150/6200 / A-Data 8GB 1600MHz / Kingston V300 120GB + WD 3 TB / Noctua NH-L12 / Bitfenix Prodigy / bq! E9-CM 480W / LG IPS236V / Ett fan av tysta datorer.

Permalänk
Medlem

Måste nog modda mina kablar som dom gjort på bit-tech.
Såg mycke stabilt ut.

Visa signatur

Winchester 3500+, Sapphire X850XT,2x512 Kingston hyperX,2x200Gb Diamondmax10,DFI Lanparty Nf4-sli dr
(23:42:26) <@Garland|Greene> peGGy: du är inget annat än en attentionwhore, så dig skiter jag fullkomlit i

Permalänk
Medlem

MOdda så att du får en on-off knapp eller? Hm, min farsa har varit elektriker isåfall, kanske skall be han

Visa signatur

Intel Core i5 3570k @ 4.2 / ASRock Z77E-ITX / Sapphire 7950 OC @ 1150/6200 / A-Data 8GB 1600MHz / Kingston V300 120GB + WD 3 TB / Noctua NH-L12 / Bitfenix Prodigy / bq! E9-CM 480W / LG IPS236V / Ett fan av tysta datorer.

Permalänk
Medlem

mjo både on off knapp och trim pot till fläktar. Samt flätor till kablarna.

Visa signatur

Winchester 3500+, Sapphire X850XT,2x512 Kingston hyperX,2x200Gb Diamondmax10,DFI Lanparty Nf4-sli dr
(23:42:26) <@Garland|Greene> peGGy: du är inget annat än en attentionwhore, så dig skiter jag fullkomlit i

Permalänk
Medlem

Hej på er alla,

Jag har nu ett förslag till som ni kan fundera på och som inte kostar så mycket mer än vad Q-tecen koster och den ger mer "kräm" till en hungrig dator.

Vad sägs om den här nätdelen från TOPOWER på 470W som kostar 1.095kr på Kylning.com med den här länken: http://kylning.com/product_info.php?products_id=300

Titta på den fina specen från tillverkaren på den här länken: http://www.topower.com.tw/home/atx12v_470p4.htm

På +3,3V peakar den 28A och på +5,0V peakar den hela 54A. Smaka på detta, hela 54 ampere på +5,0V värre har jag inte sett ännu på ett 470W nätdel. Deras 520 wattare är ännu värre, den peakar hela 58 ampere på +5,0V. Mer om den godsaken finner du på den här länken: http://www.topower.com.tw/home/atx12v_520p4.htm

Så jag undrar varför betala ca 700kr när du kan få vad jag kan se på pappret en ännu bättre nätdel för ca 300kr extra, något att fundera på tror jag. Jag skulle då titta närmare på någon av TOPOWER nätdelar...ja det har fler modeller i tillverkningen plus andra saker. Jag kan inte än annat än tacka Kylning.com på förhand för att de har vågat ta in till Sverige ett nytt märke på nätdeln. Kanske det skulle vara något för Sweclockers testpatrull att testa denna nätdel -vad säger moderatorerna m.fl. på detta forum?

/Saint25

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saint25
Hej på er alla,

Jag har nu ett förslag till som ni kan fundera på och som inte kostar så mycket mer än vad Q-tecen koster och den ger mer "kräm" till en hungrig dator.

Vad sägs om den här nätdelen från TOPOWER på 470W som kostar 1.095kr på Kylning.com med den här länken: http://kylning.com/product_info.php?products_id=300

Titta på den fina specen från tillverkaren på den här länken: http://www.topower.com.tw/home/atx12v_470p4.htm

På +3,3V peakar den 28A och på +5,0V peakar den hela 54A. Smaka på detta, hela 54 ampere på +5,0V värre har jag inte sett ännu på ett 470W nätdel. Deras 520 wattare är ännu värre, den peakar hela 58 ampere på +5,0V. Mer om den godsaken finner du på den här länken: http://www.topower.com.tw/home/atx12v_520p4.htm

Så jag undrar varför betala ca 700kr när du kan få vad jag kan se på pappret en ännu bättre nätdel för ca 300kr extra, något att fundera på tror jag. Jag skulle då titta närmare på någon av TOPOWER nätdelar...ja det har fler modeller i tillverkningen plus andra saker. Jag kan inte än annat än tacka Kylning.com på förhand för att de har vågat ta in till Sverige ett nytt märke på nätdeln. Kanske det skulle vara något för Sweclockers testpatrull att testa denna nätdel -vad säger moderatorerna m.fl. på detta forum?

/Saint25

Har sett Topowers också och siktar på att köpa en när jag får råd. de ser fina ut till ett rimligt pris, inte för lågt och itne för högt

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Hej CCWarlock,

Kul att du har sett dem du också. Jag har skrivit ett mail till nyhets redaktionen på Swec och frågar dem om det kunde vara något för testpatrullen att testa detta nätaggregat från TOPOWER.

Jag sitter nu med en Enermax 350W modell "Ä" som jag inte gillar och ska jag byta ut mitt grafikkort , t ex från ett GF2 till till ett GF4, plus överklocka min dator en del när jag har fått in min vattenkylning behöver jag då mer mer kräm som levereras mer stablilt. När man ser detta nätaggregat till ett mer vettigt pris än Enermax eller Antecs stora aggregat kostar blir man natuligtvis nyfiken på detta märke.

/Saint25

Permalänk
Medlem

Finns en bra test på ToPowers 470W nätagg här:

http://www.dansdata.com/top420p4.htm