iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem

Hade Push på innan jag jailbrekade, så nope. Märkte ingen märkvärdig skillnad i batteritid heller när jag började använda det.

Ungefär samma som dig, några % på 8-10h. Nu drar den 20-30% på samma tid.

Permalänk
Medlem

Hmmm min 3g som är drygt ett år nu har baksidan fått sig en rejäl spricka på runt 1.5cm längs mitten och uppåt på telefonen.

Tror ni det finns någon garanti som täcker det?
Rädd att telefonjäveln ska dela på sig

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Märkte att när man har Push på (Mail) så går det inte att stänga av processen via SBSettings, så jag stängde av Push och stängde av Mail processen innan jag gick och sov med fullt laddat batteri, 98% batteri efter 9 timmar.

Permalänk
Medlem

Argh! Är det bara jag som missat nåt eller kan man inte justera volymen med en BT HF som inte har volymkontroll?

Jag testade mitt SE DS200 och den hittar det alldeles utmärkt, men när jag kör tex youtube appen så har volymkontrollen byts ut mot namnet på handsfreen

Permalänk

Pappa känner en kille som säljer en 3GS 32gb för 4000, så blev lite sugen på en. Dock är den låst till 3 och jag hade tänkt använda tele2. Någon som har provat denna guide och vet att den fungerar? http://iphone24.se/las-upp-iphone-3gs-till-tele2/

Permalänk

Tack Pulver för svar!

Då är det nog ngt fel på min mobil då... Har provat allt, men den hittar inte ngt BT headset.. Har som sagt en SE och när jag sätter den på sökning och Iphone på sökning så är det ingen av dom som hittar varann.. Har även en Samsung BT, lika med den... Vilket skit.. Har verkligen ingen som helst lust att lämna in den.. Kan inte vara utan den då jag har den i jobbet...
Tack snälla alla för svar!!!

Sen är det det där med uppdatering till 3.1 ska man göra det eller är det bättre att behålla 3.0????

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Är det någon av er som vet om det finns någon systemfil i telefonen man kan editera för att ändra på det svenska tidsformatet som operativsystemet använder sig av?

Jag har aldrig sett timmarna och minuterna separeras med en punkt, som de gör i iphonen, rätt störande att klockslaget ser ut som ett decimaltal. Känns som att denna information borde ligga i någon plist som ju är enkla att editera.

Jag har systemspråket inställt på engelska, så har provat sätta "region format" till UK, vilket fungerar bra (och man slipper de svenska veckodagnamnen som blandas med engelskan i övrigt), men då tappar man istället formateringen av telefonnummer. Så gick det att kombinera UK och Svenska här så vore det toppen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om du har SBSettings så kan du ändra till / istället för ., iirc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Om du har SBSettings så kan du ändra till / istället för ., iirc.

Man kan ändra "/" till ".", och det gäller bara datum.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Man kan ändra "/" till ".", och det gäller bara datum.

Aha, så var det ja.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TurboLasse
Pappa känner en kille som säljer en 3GS 32gb för 4000, så blev lite sugen på en. Dock är den låst till 3 och jag hade tänkt använda tele2. Någon som har provat denna guide och vet att den fungerar? http://iphone24.se/las-upp-iphone-3gs-till-tele2/

Bump.

Skulle vara bra att veta, för han har en annan eventuell köpare.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Citat:

Bump.

Skulle vara bra att veta, för han har en annan eventuell köpare.

Tack på förhand.

Det beror på om han uppdaterat telefonen till 3.1 via apple - då försvinner nämligen möjligheten att själv låsa upp telefonen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Det beror på om han uppdaterat telefonen till 3.1 via apple - då försvinner nämligen möjligheten att själv låsa upp telefonen.

Går det inte att köra en fabriksåterställning eller dylikt då? Så uppdateringarna försvinner dvs.

Annars undrar jag om någon vet om denna funkar med 3GS: http://www.tradera.com/Mobil-upplasning-med-Ismart-Sim-2009-u...

Permalänk
Medlem
Citat:

Går det inte att köra en fabriksåterställning eller dylikt då? Så uppdateringarna försvinner dvs.

Nej, det sk basebandet är alltid uppdaterat och går inte att återställa.

Permalänk

Standardklant som jag är så råkade jag uppdatera min sprillans nya iphone 3gs till senaste programvaran så nu kan jag inte låsa upp skiten. Ska jag försöka sälja den i panik eller är det någon som vågar sig på en gissning om det kommer vara möjligt att låsa upp senaste versionen? Hur lång tid tror ni då att det kan gå? Låter ju nästan som att det eventuellt aldrig kommer gå att göra? :S

Permalänk
Medlem

1. Nån som vet vad det kostar och köpa en Iphone 3GS om man redan har ett ab hos Telia?

2. Hur långa kötider är det hos Telia nuförtiden?

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

Hur många här inne väntar på en unlock till senaste basebandet? 05.11.07

Jag är INTE en av de klantiga som uppdaterade till 3.1, utan jag hade en jävla otur, köpte en Japansk telefon, visste att den va låst, men va 99% på att den hade 3.0 för 3.1 hade släppts dagarna innan han skickade den. Självklart hade den 3.1 när jag fick den. Och här sitter man med en iPhone som bara går att använda med en japansk operatör

Håller tummarna på att MuscleNerd/Dev-Team fixar detta, tydligen så är det ingen självklarhet, utan det kan dröja ett jävla tag eller inte hända över huvud taget. Ingen exploit funnen än så länge. Time will tell!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoQ
Och här sitter man med en iPhone som bara går att använda med en japansk operatör

Går det inte att använda sådana där "fysiska lösningar" (minns inte vad de heter), alltså små chip som man sätter mellan simkortet och läsaren? Dessa fungerar väl oavsett telefon, och användes flitigt innan det fanns mjukvaruupplåsning till iphone.

Edit: Testade idag Beejive med med Push notifications, och det hela fungerar faktiskt över förväntan. Beejive startar så snabbt att det nästan inte märks att programmet faktiskt måste startas upp igen när du får ett meddelande och vill svara. Är positivt överraskad!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Går det inte att använda sådana där "fysiska lösningar" (minns inte vad de heter), alltså små chip som man sätter mellan simkortet och läsaren? Dessa fungerar väl oavsett telefon, och användes flitigt innan det fanns mjukvaruupplåsning till iphone.

Nope, det finns inga "turbo-sim" till 3.0 och uppåt. Så är helt fast!

Permalänk

Halloj!!

Nu frågar jag igen ang det här med uppdatering till 3.1 ska man göra det eller är det bättre att behålla 3.0???

Och sen så skulle jag vara såååå tacksam för hjälp med inställningar till mailen... Jag har försökt ställa in den.. Vill ha samma mail som jag har i datorn.. Så jag har alla uppgifter, men får det inte att funka.. Har ngn lust att tala om hur man ska fylla i alla fält??? Har pratat med min nya operatör till telefon och dom säger bara till mig att kolla med operatören som jag har på datorn så jag har rätt uppgifter därifrån... Och nu har jag beställt ett papper från dom så jag har alla uppgifter och har fyllt i fälten men får det inte att funka..?
Jag kan surfa i övrigt på mobilen, men får inte igång mailen...??? Och Bluetooth...
Är det ngn som har lust och kan hjääälpa MIG???? Snääälla!!!

Tack på förhand!

Permalänk

nu ska det enligt min kontakt gå att låsa upp senaste mjukvaran. Han sa att de tar 1300 kronor för permanent upplåsning. En revolutionerande världsnyhet. Kan dock inte se att det står någonstans. Det var idag det fastställdes, några "elitupplåsare" som löst det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emilio123
nu ska det enligt min kontakt gå att låsa upp senaste mjukvaran. Han sa att de tar 1300 kronor för permanent upplåsning. En revolutionerande världsnyhet. Kan dock inte se att det står någonstans. Det var idag det fastställdes, några "elitupplåsare" som löst det.

Skulle väldigt gärna få mer info, då bloggar/nyhetssiter/twittrar jag följer inte rapporterat något?
Vem är denna kontakt, och kan du ta reda på mer info, samt källa.

Tack!
Och varför skulle de kosta 1300kr?

Permalänk

sweden_gsm@hotmail.com. Vet dock inte hur man kan lita på honom nu i efterhand. Du för dömma själv.

Permalänk
Medlem

Är de någon som vet va Apple har för död pixel garanti när de gäller iphonen? Lite tråkigt o ha en död pixel på en så dyr telefon.

Permalänk
Medlem

Måste flika in en fråga här med. Är troligen på väg att köpa en iPhone, är uppsat på kö i alla fall. Har velat länge mellan en sådan och en HTC Hero, men tror valet faller på äpplet.
Men hur är det med multitasking? Har hört att det ska vara dåligt på iPhone, men hur dåligt? Kommer jag kunna köra t.ex Nike+ programmet samtidigt som jag kör ett gps-program för löpning, liknande RunKeeper eller nåt, plus ha igång iTunes i bakgrunden ? Är ju skapligt värdelöst om inte detta går
Vore bra att veta innan jag bestämmer mig, så jag kan nypa en Hero ist.

Permalänk
Medlem

Ipodden kan du alltid köra i bakgrunden.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
Måste flika in en fråga här med. Är troligen på väg att köpa en iPhone, är uppsat på kö i alla fall. Har velat länge mellan en sådan och en HTC Hero, men tror valet faller på äpplet.
Men hur är det med multitasking? Har hört att det ska vara dåligt på iPhone, men hur dåligt? Kommer jag kunna köra t.ex Nike+ programmet samtidigt som jag kör ett gps-program för löpning, liknande RunKeeper eller nåt, plus ha igång iTunes i bakgrunden ? Är ju skapligt värdelöst om inte detta går
Vore bra att veta innan jag bestämmer mig, så jag kan nypa en Hero ist.

OM du jailbreakar iphonen så kan du köra vilket program som du vill i bakgrunden

Permalänk
Medlem

Ok, men innebär det alltså att iPod går att köra i bakgrunden men Nike+ och annat gps-program kommer inte gå?
Inte jättesugen på jailbreak pga garantin som jag gissar går förlorad.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
Ok, men innebär det alltså att iPod går att köra i bakgrunden men Nike+ och annat gps-program kommer inte gå?
Inte jättesugen på jailbreak pga garantin som jag gissar går förlorad.

Du behöver inte oroa dig för att din garanti ska påverkas om du jailbreakar. Det enda du behöver göra innan du eventuellt lämnar in den på garanti är att nollställa telefonen. Jailbreak är enbart en mjukvarumoddning.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Du behöver inte oroa dig för att din garanti ska påverkas om du jailbreakar. Det enda du behöver göra innan du eventuellt lämnar in den på garanti är att nollställa telefonen. Jailbreak är enbart en mjukvarumoddning.

Aha, tackar...det låter fint. Har inte kollat upp jailbreak tidigare just pga att jag trott garantin förbrukas. Kollat lite nu och det verkar ju vara riktigt nice med 3e-partsprogram och emulatorer osv. Blir nog säkert ett äpple nu
Hoppas tröga Apple kan sparka fram lite lurar nu.

Edit:
Hur är förresten batteritiden? Satt och pillade med min svärmors iPhone igår, den var iofs redan nere på 15% men bara av att surfa lite och kolla appstore i kanske 10 min så sjönk den till 10%...suger det så mycket ström eller går det fortare i slutet så att säga?