Permalänk
Medlem

Jag får bara fråga dig. Du säger att spelen är anpassade till konsol! Och att dom laggar röv.
Du kanske ska skaffa en ny dator. För SPEL kommer alltid att domieras av dator.
(Om dom inte börjar göra konsolerna mer liknande dator)
Och att dom laggar röv för dig är någ för du har en skit dator.

Annars om du står kvar vid din åsikt satsa på en PS3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FearKill
Jag får bara fråga dig. Du säger att spelen är anpassade till konsol! Och att dom laggar röv.
Du kanske ska skaffa en ny dator. För SPEL kommer alltid att domieras av dator.
(Om dom inte börjar göra konsolerna mer liknande dator)
Och att dom laggar röv för dig är någ för du har en skit dator.

Annars om du står kvar vid din åsikt satsa på en PS3.

Tyvärr så vill jag nästan påstå att det finns en gnutta sanning i hans påstående. Känns som om de flesta spel blir gjorda för konsol i första hand och portade till PC.

Det är dock sant att man kanske borde ha en bättre dator så hackar det inte men om man skall göra nått åt lagget så måste man nästan byta internet anslutning!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

Finns bara en konsoll. Det är 360n.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nätagg

Ofan? Det står en fin blanksvart konsoll bredvid mig nu. Den kallas Playstation 3. Den är jättebra. Nu vet du det med.

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Medlem

Blev en PS3'a för mig iaf. Helnöjd såhär långt!

Permalänk

Om de här med att 360 har mer titlar kan man ju förstå lite varför också, 360'n har ju nåt år mer på nacken är Ps3'an. tittar vi på PS2'an så görs spel fortfarande till det.

Sen om de där med handkontrollen om att 360'n kontrollen är skönare, Jag hatar verkligen den kontrollen. Tycker PS kontrollerna sitter perfekt i händerna, medans xbox känns så stor å klumpig, (Nej jag har inte små händer .)

Min röst går självklart åt PS3'an

Visa signatur

- jag är inte rädd, jag kan flyga!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrBoXon
Blev en PS3'a för mig iaf. Helnöjd såhär långt!

Härligt!

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

PS3 i alla lägen.

Jag förstår inte varför ni andra inte gillar handkontrollerna, jag älskar dem.
Men, som sagt, en smaksak.

Framtidssäker med Blu-Ray, knäpptyst, hur trevliga spel som helst. Inbyggd WiFi.

Hur kan Xbox360 tävla med det?

*Edit: Såg att du valde PS3. Bra gjort!

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk
Medlem

Bra val!

Ang. debatten och spel på konsoll vs PC; IMO så finns det vissa spel som är helt katastrofala på det ena men underbart på det andra (något överdrivet). Tex så tycker jag att NHL, FIFA osv endast hör hemma på konsol medan bla FPS-spel inte har något på en konsol att göra.

Permalänk

Jag har en konsoll för att spela på iaf... Behöver inte ha blu-ray. Har klarat mig utan det.

Permalänk
Medlem

jag trodde det var ute att ha film på skivor?
men bra val! finns ingen konsoll som är bättre eller sämre än den andra, allt handlar bara om vilka spel man vill spela samt vilken konsoll som dina vänner har.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrBoXon
Xbox 360

Håller med

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CusmaR
jag trodde det var ute att ha film på skivor?

Inte riktigt än va? Om vi inte pratar halvtaskiga dvd-rip offs eller DivX...

En bluray ligger och gosar runt 30GB? Med 1080p och DTS-HD Master Audio.
Det är väl inget man direkt vill sitta och tanka ner(OBS! Det är få som har snabbt fiber!), dessutom fylls disken upp rätt snabbt även om man nu har ett par TB och 100Mbit lina.

Och utbudet av strömmande film @1080p material är begränsat.

Synd att bluray filmer fortfarande är rätt dyrt, synd för jag tror det kan bli döden för formatet...

Permalänk
Medlem

Falcon..bara för att köra lite mer offtopic...när dvdn kom så kostade det lika mycket ett bra tag för filmerna..så att det blir döden för formatet tror jag inte..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Håller med

Yes 360 FTW Har en svart här!

PS3 behöver NTSF stöd och spela ISO och IMG. Då kanske jag säljer min tvix o köper en. 99% av spelandet blir ändå på 360 för där är spelen bättre.
Specielt dom som finns till båda konsolerna.
Men min sambo kan lira lite Buzz så blir hon nöjd.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andyah
Falcon..bara för att köra lite mer offtopic...när dvdn kom så kostade det lika mycket ett bra tag för filmerna..så att det blir döden för formatet tror jag inte..

Jag hoppas du har rätt. Me like bluray och PS3.

Permalänk
Medlem

ang. handkontrollerna till PS3an:

de har sett likadana ut sedan PS1 kom ut i december 1994, om de hade varit det sämsta sedan NES hade de väl bytts ut till PS2an?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Jag valde PS3 helt enkelt för att Sonys exklusiva titlar tilltalar mig mer. Ratchet & Clank, Little Big Planet, Uncharted 1 & 2 etc. Jag kan leva med att crossplattform-spelen oftast är något sämre på PS3. BD är en trevlig bonus.

Finns en hel del exklusiva titlar till 360 som jag också vill köra, många av dem på Live, så jag kanske skaffar en sån senare men just nu är det Ratchet & Clank som gäller.

Men om man främst är intresserad av de titlar som finns till bägge system skulle jag alla gånger valt 360.

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk

PS3 punkt slut.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Man köper inte en PS3:a för att kunna använda den som blurayspelare xD... men däremot för att kunna spela de exklusiva spelen till den. Som t.ex. kommande Gran Turismo 5. Yay!

360n har ju Forza 3 så ser ingen anledning till PS3 då. : )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nätagg

Finns bara en konsoll. Det är PS3an.

Permalänk
Medlem

För folk som endast ägt en av de båda konsolerna förstår att jag de givetvis blir fanboys av just den de äger. Men jag har haft båda två och mitt val faller på PS3. Blu-Ray säger man inte nej till, sen att det är gratis att spela online är en stor sak för mig, samt att spelen den har är roligare imo.

Jag tror du skulle bli nöjd med ett PS3.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Avstängd

Det enda personliga som jag tycker är bättre med 360 är att dom har mycket skönare kontroller.
Nog för att ps3s inte är osköna.

Visa signatur

i7 920 - EVGA X58 3XSLI - 5850 x 2 - Intel X25 160gb - Corsair HX 850W - 12gb Corsair Dominator