Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka16605
Vilket västernduell läge grafikkortsmarknaden är i nu. Alla spelen kommer ju nu!

Jaja, jag väntar nog på fermi trots allt.

samma..

Visa signatur

Intel Q9550 @ 2,83 GHz | Asus Maximus II Formula | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4GB | Noctua NH-C12P | XFX Geforce GTX280 XXX | 2 x 250GB WD Caviar Blue RAID + 1 TB Hitachi Deskstar | Thermaltake 850W | LianLi PC-A17A | W7 64-bit

Permalänk
Medlem

2good4you
om du kollar mittinlägg så ser du att jag skrev fel, menade 5870 och skrev 5890, men fick svar på det jag undrade.

Jag sammanfattar det som så att gtx 285/295 räcker gott och väl och hänger dugligt med 58xx men nvidia är som vanligt 1k till 1,5k för dyra jämfört med ati

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
]Tja, de är ju förvisso ~8mån gamla, men så satans mkt har ju inte hänt på mindre än ett år, förutom ati's 5-serie.[/B]

Reviews är färskvara, och vad de som gjort reviewen tycker beror på vad korten(och konkurrerande kort) kostar vid tillfället, och konkurransen i prestanda. Flera månader senare så är inte "Bäst i test!" lika aktuell, då det har hänt massor. Konkurransen har uppenbarligen förändrats, både prismässigt och prestandamässigt.

Det har hänt en del på den tiden.

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Tänkte precis samma sak.
Bara inte Nvidias sölerier nu kommer att leda till att AMD skjuter upp lanseringen av 5970. Dessvärre är väl det inte helt omöjligt.
Varför komma ut med något nytt kort när 58xx serien säljer som smör ?
Orka, jag som har väntat på 5970 för att kunna bygga ihop mig en ny dator..

Skulle gissa att AMD lanserar 5970 någon gång innan jul, till överpris, för att sedan ge kortet en hyfsad prissänkning när nVidia så småningom kommer ut med sina kort.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Verkar som du lever i din drömvärld nu ju...Finns en anledning VF Nvidia ÄR VÄRLDSLEDARE inom denna kategori Dom är helt enkelt bättre än ATI thats it, nu har ATI varit som barnrumpor och spridit rykten om Nvidia och Hypat som in i helvete samt gjort en massa annat skit. Mycket moget av ATI Tummen upp för er asså =/

Men vf ta upp en sån här artikel som inte ens är sann? då kan jag ringa till swec å säga att Intel skall släppa en ny Plattform osv xD Lol

''Oberoende källa'' detta kommer jag att tugga på länge xD, nä inte bra alls..Källor skall vara säkra innan man slänger ut dom på en världswebb! Så här sprids rykten bäst

Nvidia har smutskastat ATI så det är inget argument.

Tja, det är rätt känt bland alla som försökt hålla sig uppdaterade.
Nvidia kommer inte få ut fermi innan året är slut.
Det är november nu. De har två månader på sig och ännu har inga bilder på kortet läckt ut. Inte ens under presskonferensen hade de ett riktigt kort att visa upp.

Visst kan du göra det men du skämmer ju bara ut dig. Vad har du för trovärdighet? Hade du jobbat för intel eller för ett moderkortsföretag så hade det varit annorlunda

Varför du hänger upp dig på att källan är anonym förstår jag inte.
De bästa källorna är anonyma, kan vara en anställd på Nvidia, kan vara en tillverkare till grafikkort m.m. Någon som riskerar att förlora något genom att hänga ut sig själv.
Nvidia kommer inte erkänna att kortet inte kommer i år förrän i december troligtvis.
Aktierna skulle sjunka som en sten och ATI-kort skulle börja säljas i en ännu högre takt.
Fermi kommer men inte förrän nästa år.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SoulShatter
Reviews är färskvara, och vad de som gjort reviewen tycker beror på vad korten(och konkurrerande kort) kostar vid tillfället, och konkurransen i prestanda. Flera månader senare så är inte "Bäst i test!" lika aktuell, då det har hänt massor. Konkurransen har uppenbarligen förändrats, både prismässigt och prestandamässigt.

Det har hänt en del på den tiden.

De jämförde med 4870, är väl ganska aktuellt? Priserna ligger på ungefär samma proportioner, kanske att 4870 gått ner mer än GTX 260.
Men visst hade det varit bättre om det varit färska reviews med 5770 och så som jämförelser, utgången hade dock varit den samma.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Blir det samma med "HD5890" eller s.k "Hemlock"?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Verkar som du lever i din drömvärld nu ju...Finns en anledning VF Nvidia ÄR VÄRLDSLEDARE inom denna kategori Dom är helt enkelt bättre än ATI thats it, nu har ATI varit som barnrumpor och spridit rykten om Nvidia och Hypat som in i helvete samt gjort en massa annat skit. Mycket moget av ATI Tummen upp för er asså =/

Men vf ta upp en sån här artikel som inte ens är sann? då kan jag ringa till swec å säga att Intel skall släppa en ny Plattform osv xD Lol

''Oberoende källa'' detta kommer jag att tugga på länge xD, nä inte bra alls..Källor skall vara säkra innan man slänger ut dom på en världswebb! Så här sprids rykten bäst

Vet du vad oberoende betyder? Du verkar använda det i motsats till 'säker'...vilket inte har någon som helst anknytning med varandra.

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
[B]Skitsnack. Ge oss en källa (vilket du inte kan)

Sen är du trams och inte Eyefinity. Eyefinity är en imponerande teknik, och skärmarna med mindre kanter eller inga alls kommer om du hade läst på lite. Bl.a så gör Samsung specialskärmar just för Eyefinity just nu. Eyefinity är inte bara en teknologi framtagen för 13 åriga datorspelare som klagar på kanter, utan för industriella ändamål och inom sjukvård. och en nVidia fanboy.

HD5850 presterar rätt bra över GTX285, och kommande HD5890 kommer krossa GTX295 totalt. Ett styck HD5870 har inga problem att gå om GTX295 där det kan användas fullt ut. Dock så ligger det generellt efter med dagens drivrutiner, men det kommer ändras inom en snar framtid.

I grundskolan fick man lära sig vad procent innebär. Det är för att se andelen av något när man inte kan jämföra antal. Precis som siffrorna som var från RMA'er var procentsatser där nVidia hade mest problem.

[B]

Och du skulle i detta fallet vara "helheten"? nVidia leder som sagt andelen RMA'er.

Oäkta källa? Du kan fråga vem som helst som är lite insatt och inte är en hysterisk fanboy, att Fermi lanseras som tidigast Q1 2009. Det är vad jag har skrivit hela tiden länge nu på forumet. Att folk har så dålig koll att dom inte kan tolka teknisk information och ha lite koll på datorindustrin är skrämmande.

I skolan får man oxå lära sig en massa skit ;)...Vill ha en källa på att Nvidia hade fler reklamationer än ATI med samma sälj statistik! 50 kort VS 50 annars köper jag det inte!

Och jag vet var Oberoende betyder

http://sv.wikipedia.org/wiki/Oberoende

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

I skolan får man oxå lära sig en massa skit ;)...Vill ha en källa på att Nvidia hade fler reklamationer än ATI med samma sälj statistik! 50 kort VS 50 annars köper jag det inte!

Här har du en bra källa: http://www.sweclockers.com/forum/regler.php

Lägg ner trollandet eller bli avstängd.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Moderator
Testpilot

Vilken skräll. Jag är helt tagen på sängen. NOT!

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Detta kanske är en "bättre" källa även om detta är ytterst tråkig nyhet.

Citat:

Unnamed Nvidia partners, which are cited in media reports from DriverHeaven and HardOCP web-sites, claim that the graphics chip designer is doing its best to have working samples of flagship graphics card based on the Fermi-G300 (NV60, GT300, etc) graphics processing unit (GPU) at the Consumer Electronics Show, which takes place in Las Vegas, Nevada, from the 7th till the 10th January, 2010.

Obviously, if the first public demonstration of top-of-the-range Fermi will only take place on the second week of January, commercial availability of the novelty should be expected sometime in February at the earliest.

http://www.xbitlabs.com/news/video/display/20091102224952_Nvi...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
Detta kanske är en "bättre" källa även om detta är ytterst tråkig nyhet.

http://www.xbitlabs.com/news/video/display/20091102224952_Nvi...

Är du helt oberoende på det?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Citat:

Om du vill ha en källa så är det bara att bläddra igenom lite äldre nyheter från sweC
har varit många artiklar om Nvidias reklamationer etc.

Duger inte det som källa, vad gör du då här...

Nog dags att lägga ner fjanterierna, dra säcken från huvudet och öppna ögonen för Fermi kommer inte detta år.
Inget som tyder på det, tyvärr jag är ledsen!

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Väldigt synd.
AMD får fortsätta driva monopol på DX11 och inget priskrig bryter ut innan jul. Bromsar ju allt... Inte nog med att det minskar antalet sålda grafikkort så kan det ju även leda till en bromsning av utvecklingen av DX11 spel eftersom inte tillräckligt många har grafikkort som stödjer det (för dyrt och / eller i väntan på Fermi).

Hade hoppats på lite prissänkningar innan jul så man med gott samvete kunde uppgradera sig men det verkar ju inte bli av.

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Jag hejar oftare på röda laget, men detta är riktigt skit! AMD kan du göra vad som helst med priserna på produkter nu, de har monopol i den övre grafikkortsmarknaden.

Permalänk
Medlem

Har sett "HD5890" två gånger nu. Blir en jäkla förvirring. Skriv HD5870 och HD5970, eller vad ni nu kan mena.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weyzer
Jag hejar oftare på röda laget, men detta är riktigt skit! AMD kan du göra vad som helst med priserna på produkter nu, de har monopol i den övre grafikkortsmarknaden.

Nja, monopol har dom inte. Dom ligger lite före men det kan knappast räknas som monopl. Sen ligger dom inte före när det gäller ren prestanda på ett singelkort heller även om de har den bästa singelgpun.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weyzer

Det är snarare riktigt bra!
Amd får in mer pengar och kan på så sätt driva sin utveckling framåt både på gpu och cpu sidan.
Så länge Fermi inte floppar så är det bara bra

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

hmmm
detta är ju ganska bra för ATI. som kanske äntligen kan sänka sina skulder lite.

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black

Permalänk
Avstängd

NEEEEJ! Ati får inte ha övertaget fiifan, de är ju bättre men hittils har vi lyckats kamoflera oss i propagandan, hoppas sanningen aldrig kommer fram!

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Här har du en bra källa: http://www.sweclockers.com/forum/regler.php

Lägg ner trollandet eller bli avstängd.

Hehe xphase är i farten. Kom och tänka på det, din samlingstråd om FAQ's, lägg gärna in mina FAQ's jag gjort (Phenom II FAQ och en samlingstråd, samt RV870 FAQ). Kanske kommer en Fermi FAQ också, får se hur mycket jag hinner...

Visa signatur

[ AMD 9800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Linux EndeavourOS ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av guos89
Troligen var det därför ati höjde priserna igår, då de säkerligen fick reda på detta någon dag före oss konsumenter...

Jag tror båda företagen har stenkoll på varandra, mycket bättre koll än vad vi vet, eller ens vill veta...

Vi "konsumenter" har dock redan vetat om det här i flera veckor redan.
Bland annat Anandtech presenterade väldigt trovärdiga källor som sade att egentlig tillgänglighet för Fermi var en omöjlighet innan Q1 2010 för några veckor sedan, det som är nytt är att Sweclockers har bekräftat det hela.

Jag tror AMDs höjning mest beror på att dom tyckte 5850 åt upp för mycket av försäljningen av 5870 faktiskt.
5850 var för prisvärd i jämförelse.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
Så för att två "oberoende" person säjer detta så är det sant?

Vi vet ju inget om dessa källor, dom skulle kunna vara vem som helst. Det skulle möjligtvis stämma eller inte men detta sätt som swec publicerar det på verkar ytterst suspekt.

Vet du hur journalistik fungerar?

Ett sätt det fungerar på är att man får reda på information som man sedan försöker bekräfta.
Sweclockers har nu lyckats bekräfta just den här saken med två av varandra oberoende och pålitliga källor.
Om du inte litar på sweclockers så okej, men det sättet som swec har publicerat det hela på ligger helt i linje med grundläggande journalistik.

Ska du klaga på metoder så skaffa den en uppfattning om hur saker och ting går till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mintboll
5770 spöar ju 260gtx på alla punkter så.

Verkligen?

Tom's Hardware - Benchmark The Last Remnant

Permalänk
Medlem
Citat:

Sen är du trams och inte Eyefinity. Eyefinity är en imponerande teknik, och skärmarna med mindre kanter eller inga alls kommer om du hade läst på lite. Bl.a så gör Samsung specialskärmar just för Eyefinity just nu. Eyefinity är inte bara en teknologi framtagen för 13 åriga datorspelare som klagar på kanter, utan för industriella ändamål och inom sjukvård. och en nVidia fanboy.

Men om man inte vill ha fler skärmar är Eyefinity ingenting. Bara för att det är en imponerande och smart teknik betyder det inte att den är bra för ens egna behov.
Och ditt raljerande om saker som är på väg är ju helt idiotiskt, då kan ju nvidia fanboys lika gärna säga att Fermi är påväg och kommer snart.

Citat:

HD5850 presterar rätt bra över GTX285, och kommande HD5890 kommer krossa GTX295 totalt. Ett styck HD5870 har inga problem att gå om GTX295 där det kan användas fullt ut. Dock så ligger det generellt efter med dagens drivrutiner, men det kommer ändras inom en snar framtid.

Du använder egna spekulationer som faktiska argument i diskussionen?
Det är som ett Fanboy skämt.

"If you use numbers and statistics that arent even available yet, you might be an annoying fanboy."

Citat:

Oäkta källa? Du kan fråga vem som helst som är lite insatt och inte är en hysterisk fanboy, att Fermi lanseras som tidigast Q1 2009. Det är vad jag har skrivit hela tiden länge nu på forumet. Att folk har så dålig koll att dom inte kan tolka teknisk information och ha lite koll på datorindustrin är skrämmande.

Q1 2010...
Du må ha rätt i din sista poäng, men hysterisk fanboy verkar du vara själv.

Permalänk
Medlem

Kilroy, skärp dig, en quad-post enbart på att skälla på olika fanboys känns ju inte som någon ädel sak att göra.

Sedan tycker jag det är lustigt när folk målar upp AMD för att bedriva någon form av monopol när allt dem gör är att vara snabbare ut med DX11-stöd. Det är väl lite som när Nvidias 8-serie lanserades och dem var ensamma med DX10-stöd en ungefär lika lång stund som AMD kommer vara ensamma med DX11-stöd, varav både är lika värdelösa tekniker just nu ändå och stöds bara av ett-två program i vilket fall.

Permalänk
Medlem

HD5850 spöar inte gtx 285, det är i samma liga.
Och HD 5870 spöar inte GTX 295
http://www.guru3d.com/article/inno3d-geforce-gtx295-ichill-li...

När ska ni fatta. Det som är den stora grejen är DX11 (som man ändå inte riktigt kan utnyttja idag) samt pris/prestanda.

Men att hålla på som en idiot och påstå att den nya ATi generationen presterar som inget annat stämmer inte, eller jo rent teoretiskt stämmer det väl då det är det snabbaste singel kortet på marknaden men RÅ prestanda är det inget nytt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

*Tar fram sista påsen med popcorn*

Tur att popcorn är billigt, annars hade forumbevakandet på sweclockers varit en hög utgiftspost varje månad.

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk

Utan att bli anklagaf för att vara Fan-Boy (Är för gammal för det)
Men är det inte så att ATI har haft en del problem med Instabila drivrutiner? Finns ju en hel del trådar om det här på Swec när det gäller 4XXX- serien.

Hittar inte lika mycket trådar på strulandes Nvidia Drivisar..

Jag har alltid fått för mig att Nvidias drivisar är bättre för gaming pga att det helt enkelt mutar sig in hos speltillverkarna "The Way Its meant to be played"

Men jag ändrar mig gärna om någon kan lägga fram bevis på motsatsen

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]