Permalänk
Medlem

Installera ett Moderkort

Hej!

Jag håller på att installera/sätta i ett moderkort i mitt chassi, Men när jag ska sätta fast det där bak på chassit asså där som VGA:n USB; uttagen är så ska det ju först sitta en metall platta (I/O Shield?)

På metall plattan sitter massa små metall flikar som gör att det är väldigt svårt att få det rätt.

Hur ska jag göra? Får det inte att passa... (Jag använder den etall plattan som kom med moderkortet, Den passar på chassit att knäppa på!)

// Zentryck

EDIT: Jag behöver hjälp snart, har inte hur mycket tid som helst ikväll. Tack på förhand för dem som svarar!

Permalänk
Medlem

Metall-flikar?
Jag brukar sätta dit plåten på chassit. Sedan vinkla in moderkortet så kontakterna passar i plåten. Sedan ner med kortet och skruva fast.
Glöm inte distanserna på rätt platser!

EDIT: Du har ingen bild?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Gör bara som "SirMacke" sa så blir det bra

Visa signatur

xciso

Permalänk
Medlem

"Metall flikarna" ska vara mot kanten på kontakten så om det ser ut sånhär (de || är chassit och 00 är portarna, allt i genomskärning.
||
|L _ <-- På den kanten ska metall fliken ligga
Portar---> 00|
||'''''
||__ <--- Och på denna
000|
000|
Så ska flikarna ligga som på portarna i insidan av datorn.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem

Du menar I/O skölden? den ska sättas på inifrån chassit trycka dit den, och de sitter som små runt metall piggar på för att den ska sitta fast. Om de var det du menade?

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Det du kanske menar är att man måste vika upp metallflikarna på vissa ställen.
Det är bar att göra det, eller knips av dem.

Lycka till!

Visa signatur

- Why AMD?
- Why NOT?

Permalänk
Medlem

Vissa flikar ska helt enkelt fjädra emot moderkortet, så man får då ibland trycka fram moderkortet några millimeter när man skruvar fast det.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

exakt som tidigare skrev, vissa flikar ska fjädra mot mobot och andra ska vikas upp..

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |