Permalänk
Medlem

haha. Min mx 510 piper väldigt svagt. har aldrig hört det innan, jag måste sätta örat mot musen.

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

G7:an piper på undersidan, konstigt nog. Inte på ovansidan vid scrollen som mx518 och 600. Mysteriet tätnar

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

För er info: det är sensorn för scrollhjulet som låter. Detta har jag kommit fram till efter egen felsökning, och hittat den definitiva orsaken. Dessvärre är det svårt att göra något åt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
G5 är en lasermus, och piper inte.

Jag hör min pipa om jag håller baksidan av musen intill örat.

Tycker ni att jag ska försöka snacka me logitech om det?

Måste man skicka in musen då?

Permalänk
Avstängd

OMG det gör min också :P, aldrig tänkt på det, men när jag lägger örat mot den så hörs det xD

Visa signatur

Rigg

Intel Core i7 2600K | Asus Maximus IV | Gigabyte GTX 480 SLI med Koolance NX-480 Block | Corsair HX1000W | Corsair Dominator GT 2000MHz 2x2GB | Corsair Obsidian 800D | HP TFT ZR24W 24" | Logitech Z-5500 | Koolance CPU-370 | Koolance RP-450x2 | XSPC RX360 | Laing D5 Vario |

Permalänk
Medlem

Har haft min mx518 i typ 4-5 år nu men jag har aldrig hört något tjutande. Men så sitter jag ju inte så ofta med musen vid örat Får gå och checka läget snart då!

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk

ARGH varför hittade jag den här forumtråden!!!

Nu hör jag min mus konstant och det är irriterande!

Läst på http://jdc.parodius.com/logitech/ om problemet men det verkar inte finnas något man kan göra, förutom att koppla lös sensorn för scrollknappen. Men den använder jag hela tiden och kan inte vara utan scrollen.

Någon som testat "workaround" 1 som han skrivit på sin sida? Alltså att försöka stabilisera scrollsensorn i musen med lim?

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem

Lyssnar på min Mionix Naos och den är tyst som en mus !

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem

min mx518 piper visst också, väldigt låg, hör det inte i ett tyst rum, men det roliga är att när jag la den mot örat och kom åt musknappen så slutade den xD

Permalänk

Min G5 piper

Permalänk

om du endast hör det när du har örat mot scrollen tycker jag det värkar riktigt konstigt att du stör dig. Jag brukar då inte scrolla med örat.

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem

Haha, jag hatar dig TS

mx510 här... now aware of the tjut! fuuuuu....!

Permalänk
Medlem

Låter ingenting, däremot om man sätter musens undersida direkt mot örat så hör man ett svagt tjutande.

Visa signatur

[Chassi: Lancool PC-K62] - [PSU: Xilence 600W] - [MoBo: Asus P5KPL-C] - [CPU - Q6600 @ 2.40 GHz med stockkylare] - [GPU: Nvidia 8800GT] - [Minne: Apacer 2x2GB av okänd frekvens] - [HDD 1: Seagate 250GB] - [HDD 2: WD 500GB] - [Ljud: X-fi Fatal1ty Champion + Z-5500] - [Fläktkontroller: Zalman ZM-MFC 1 Plus] - [Skärm: Samsung SyncMaster 226BW] - [Tangentbord: Razer Tarantula] - [Mus: Logitech MX518] - [Musmatta: Steelseries av okänd modell] - [Headset: Razer Carcharias] - [OS: Windows 7]

Permalänk
Medlem

Min nya Microsoft SideWinder X8 piper också litegrann!

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit