League of Legends, LoL - Inspirerat av DotA

Permalänk
Medlem

Helt otroligt hur dåliga folk är i LoL
Folk verkar ju inte förstå sig på grundläggande M.O.B.A. taktiker.

Inte förväntat då de är "nerdummat" dota/hon. Verkar som de som inte klarar av att spela dessa går till LoL istället för dess noobvänlighet...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Har också märkt av detta, men det kan inte bero på att spelet är en nyhet och lockar till sig folk som aldrig spelat DotA innan? För HoN ser ju inte lika inbjudande ut till nya spelare imo.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Avstängd

Spelet blir bara bättre och bättre, gillar den nya shopen.

Tristana är min favorit champion - rocket jump ftw \o/

^^

Permalänk
Medlem

Har inte låst upp så många hjältar än och det lär väl dröja med tanke på priset på runor så Katarina får jag väll räkna som dagens favorit.

Körde en del Malphite innan dem tog bort/låste hjältar.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crase
VA? Menar du!? Måste genast anteckna detta.

*Saaade har aldrig läst Bamse, han tycker bara det är dåligt. Han läste Fantomen istället och åt skumbananer.*

ahahha <:

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

Rätt intressant, om man jämför aktiviteten i dom två trådarna jag starta, dvs HoN och LoL. Nästan ingen har brytt sig om LoL medans HoN e oerhört populär, med disskusioner o spam om invites.

OT: Lira lite LoL jag med, men sluta rätt snabbt. Tradigt, noobifierat och inte vad jag lärt att älska från dota/HoN.

Det ända bra med LoL, det e funktioner jag vill se i HoN, men gameplayet är dåligt.

Visa signatur

okej

Permalänk
Medlem

LoL är väldigt långsamt jämfört med både Hon och Dota, heroes rör sig långsamt, animationerna är långsamma och alla händelser känns väldigt fördröjda. Hon är något bättre men ännu allt för kladdigt...

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att eftersom HoN var en dota copy, men som nu börjar gå sin egna lilla väg, så fick de många spelare. Vem säger inte nej till samma spelsystem,bättre grafik och mera mörkt.
Kanske därför LoL inte fått samma slagkraft, för det är ljusare, mera färgrikt, dvs tecknatisch.

Visa signatur

PowerPC-base Core @3.2GHz ,7 x SPE @3.2GHz ,RSX @550MHz,Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, * 256MB XDR Main RAM @3.2GHz
* 256MB GDDR3 VRAM @700MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Har också märkt av detta, men det kan inte bero på att spelet är en nyhet och lockar till sig folk som aldrig spelat DotA innan? För HoN ser ju inte lika inbjudande ut till nya spelare imo.

Hehe måste vara så, för här kommer en fps spelare till denna värld!
Så man blir väl kickad å kallad noob ett antal ggr inna man förstår nåt!

Men ska försöka ge det ett antal timmar i försök iaf.

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Avstängd

Tror HoN helt enkelt är populärare för det är så "hypat".
Att få tag på en HoN nyckel är väldigt enkelt, men det blir endå, ohoo jag får vara med i closed beta x]

Har polare som lirar canter-strajk men spelar nu främst HoN.
Dom fick t ex invite till "closed-beta" på dreamhack av en kompis.
Frågar man sen om dom spelat LoL, vet dom inte vad det är och dom tror dom har hört talas om DotA, du vet basshunter

LoL däremot är Open-beta men har såklart ochså varit closed-beta, men då fick man inte nycklar som man kunde skicka till folk.
Har aldrig mött en svensk spelare på LoL, mest folk från Usa och Canada. Kanske är mer populärt där?

Undrar hur det blir när Hon släpps och betan stängs och man måste köpa det. LoL är gratis, undantag för att man i shoppen kan köpa skins till heroes för billig peng. ^^

Permalänk
Medlem

Har nu en lvl 26 summoner i LoL. Jag har spelat på både LoL, Dota och Hon.

Fördelar:

*Masteries och Runer

*Grafiken på högsta nivå är riktigt riktigt nice, länge sen jag såg ett rps spel så snyggt.

*Allt som jag hatade med Dota är borta, dvs dom har tagit Dota konceptet och gjort det roligt för casual(dumma, icke elit gamers) som jag.

*Turnerningarna och communityn.

HoN är för den som älskade Dota.
LoL är för den som inte tyckte Dota var det bästa som hänt sedan skivat bröd.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke2k
Har nu en lvl 26 summoner i LoL. Jag har spelat på både LoL, Dota och Hon.

Fördelar:

*Masteries och Runer

*Grafiken på högsta nivå är riktigt riktigt nice, länge sen jag såg ett rps spel så snyggt.

*Allt som jag hatade med Dota är borta, dvs dom har tagit Dota konceptet och gjort det roligt för casual(dumma, icke elit gamers) som jag.

*Turnerningarna och communityn.

HoN är för den som älskade Dota.
LoL är för den som inte tyckte Dota var det bästa som hänt sedan skivat bröd.

Schhh !! Du får LoL att låta för bra, DotA spelare kanske börjar:/ Vi behöver inte några som kör flame war i chatten

Själv är min summoner profil lvl 14

Permalänk
Medlem

Ni som gillar HoN bättre, kul för er. Håll er till erat spel också, istället för att klanka ner i LoL-trådar. Ett fenomen jag märkt på fler ställen.

Min summoner är inte mycket mer än level 18. De gubbar jag låst upp som jag spelat bäst med är katarina, evelynn och veigar. Men nu senast tänkte jag prova på fiddle, och han visade sig vara riktigt grym. En av de bättre ultis i spelet. Och folk är inte lika vana med att möta honom heller, så oftast kan man ha rena gankfestivalen. Är lite lurigt innan man får grepp om fågelskrämman dock, men sen så.. action!

Dock försöker jag skrapa ihop mina poäng till en shaco nu, det verkar vara en champ i min smak.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ni som gillar HoN bättre, kul för er. Håll er till erat spel också, istället för att klanka ner i LoL-trådar. Ett fenomen jag märkt på fler ställen.

Min summoner är inte mycket mer än level 18. De gubbar jag låst upp som jag spelat bäst med är katarina, evelynn och veigar. Men nu senast tänkte jag prova på fiddle, och han visade sig vara riktigt grym. En av de bättre ultis i spelet. Och folk är inte lika vana med att möta honom heller, så oftast kan man ha rena gankfestivalen. Är lite lurigt innan man får grepp om fågelskrämman dock, men sen så.. action!

Dock försöker jag skrapa ihop mina poäng till en shaco nu, det verkar vara en champ i min smak.

Haha, Katarina och Evelynn är grymma.

Jag har dock fastnat för Tristana, rocket jump!<3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av infocus
Hehe måste vara så, för här kommer en fps spelare till denna värld!
Så man blir väl kickad å kallad noob ett antal ggr inna man förstår nåt!

Men ska försöka ge det ett antal timmar i försök iaf.

Förresten, för att svara på detta. Välkommen! Ett tips är först att ta dig igenom tutorial för att lära dig grundläggande. Sedan kan du skapa en egen server och spela mot bots, eller hoppa in i någon server där folk bara söker efter nybörjare.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Vad nickar ni på LoL?

Jag nickar som sagt, r3mpuh.

Permalänk
Medlem

Som gammal DotA-spelare så fick jag tipset om LoL av en vän. Dock såg jag inte speciellt många likheter med DotA vad gäller gameplayet. Visst man styr sin karaktär, lvlar, det springer mobs etc.

Får känslan över att spelet är anpassat för mer casual-gaming på något sätt, det känns som att spela -em istället för DotA. Att spelet dessutom är gjort så att man får mindre pengar per creep kill men utan några problem att last hitta eftersom att ingen kan denya.

Sedan gör den ökade hero-bountyn att en feeder verkligen förstör ett game otroligt fort. I mitt första game feedade 2 av 5 i mitt lag och vi blev krossade på säkert 20-30min.

Nej detta var ingen DotA-klon som jag hoppats, jag hade helt enkelt fel förväntningar på det här spelet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3mpuh
Vad nickar ni på LoL?

Jag nickar som sagt, r3mpuh.

Jag heter, Memon och spelar på US.

Kan väl vara bra att säga om man spelar på EU eller US med.

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rexic
Skitsnack

Jag skrev sjukt lång inlägg och lyckades klicka på krysset man stänger fliken med, när jag skulle byta flik...

http://www.leagueoflegends.com/articles/dota_and_lol - läs och begrunda

Det är inte en Dota Klon, som tur är.
Gå och spela HoN med dig.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Memon
Jag heter, Memon och spelar på US.

Kan väl vara bra att säga om man spelar på EU eller US med.

Det finns bara 1 server? ^^

Permalänk
Medlem

klart som fan att det är en "dota-klon"intala dig vad du vill, men om det är något så e det en dota-klon, det finns så mkt som är inspirerat eller helt taget från dota. LoL har och försöker skappa/ändra saker inom spel mekaniken så det inte är dota, men är det ändå.

Men jag skulle kunna jämföra HoN o LoL så är LoL mkt mindre likt dota än vad tex HoN är.

HoN har som mål att ha samma spel mekanik, det har inte LoL, men LoL har samma upplägg, vad gäller heroes, items, maps(sry för engelskan=P).(men som sagt dom har lagt till runes, summoners m.m)

Men att säga att det inte är en dota-klon är att inbilla sig mkt.

Visa signatur

okej

Permalänk
Medlem
Citat:

Det finns bara 1 server? ^^

Nope League of legends US och League of legends EU de kör helt olika versioner och servrar.

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stanco
klart som fan att det är en "dota-klon"intala dig vad du vill, men om det är något så e det en dota-klon, det finns så mkt som är inspirerat eller helt taget från dota. LoL har och försöker skappa/ändra saker inom spel mekaniken så det inte är dota, men är det ändå.

Men jag skulle kunna jämföra HoN o LoL så är LoL mkt mindre likt dota än vad tex HoN är.

HoN har som mål att ha samma spel mekanik, det har inte LoL, men LoL har samma upplägg, vad gäller heroes, items, maps(sry för engelskan=P).(men som sagt dom har lagt till runes, summoners m.m)

Men att säga att det inte är en dota-klon är att inbilla sig mkt.

"As you may already know, the League of Legends development team includes Steve “Guinsoo” Feak, the original creator of DotA Allstars, and Steve “Pendragon” Mescon who started DotA-Allstars.com, and has worked closely with the DotA community for the past five years."

Han som skapade DotA Allstar är med och gör spelet, kanske inte konstigt att spelet är lite liknande?

Källa: http://www.leagueoflegends.com/articles/dota_and_lol

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Memon
Nope League of legends US och League of legends EU de kör helt olika versioner och servrar.

Meh, vafalls!
Varför kör vi på US? :S

Borde vi inte ha lägre ping på Europe?
Bah, visste inte ens att det fanns en Europe server, ingen har berättat och det står inte någonstans? lol

Permalänk
Avstängd

Nickar iaf r3mpuh på båda, dock lirar jag på Europe just nu, på grund av lägre ping.

Permalänk
Medlem

Skulle gissa att en del kör us pga att europa servrarna inte var igång när dem började ge ut beta nycklar och att de spelarna inte orkade byta sen.

Kör i varjefall själv på europa servrarna nu.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem

Testa det lite igår, vet inte vad jag tycker..... var bara fult.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberz
Testa det lite igår, vet inte vad jag tycker..... var bara fult.

Nja, grafiken på very high är jävligt nice!
Själv kör man på high

Permalänk
Medlem

Gillar dota men har aldrig riktigt blivit bra så det känns bra att köra något liknande som är relativt nytt; känns som det finns fler som inte är så himla bra då

Visa signatur

q6600 @ 2,4GHz | 9800gtx+ Sli | 4096MB ddr2 | 2 x 500 Gb Samsung HDD | StealthXstream 600w | P182

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twinkie
Gillar dota men har aldrig riktigt blivit bra så det känns bra att köra något liknande som är relativt nytt; känns som det finns fler som inte är så himla bra då

'

Skriv vad du nickar då! ^^

Det var bättre att köra på Europe, man hadde lägre ping.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3mpuh
Nja, grafiken på very high är jävligt nice!
Själv kör man på high

Man kan inte ha mera high än jag har.
Men kul att du tycker det är fint.

Visa signatur

^^^
@¿@
o