Win7 och Media player classic problem

Permalänk
Medlem

Win7 och Media player classic problem

Tjena alla

varje gång jag startar media player classic så ändras färgschemat i win7..Väldigt störande tycker jag. Vet nån hur jag tar bort detta?

Gott nytt år på er alla!

Permalänk
Medlem

På vilket sätt ändras det?

Ta en printscreen ---------> klistra in i paint -------> spara-------> ladda upp på www.tintypic.com

Permalänk
Medlem

Förlåt för storleken! vet inte hur man förminskar dom

innan jag öppnar media player classic

och när jag har öppnat media player classic

Permalänk

Kör du "Media Player Classic" eller "Media Player Classic Home Cinema". För MPC är ganska gammalt nu och har nog inte stöd för Aero. Testa att köra med MPC - HC istället.

Permalänk
Medlem

tack så mycket nu funkar det fint:D

Permalänk
Medlem

Det går att ändra renderingsläge i inställningarna till MPC.

Vet inte vilken inställning det är som gäller men gör en sökning så borde du hitta fler som haft samma problem.

-edit- Det löste sig tydligen ändå men det är VMR9 renderless som funkar för mig.

Permalänk

Det brukar hända mig med att färgschemat ändrar , tror det beror på kompatibiliteten

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Se §7 i reglerna.

§ 7 - Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar med anknytning till piratkopierat material. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddat material.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner kring detta förbjudet. Den svenska och internationella lagstiftningen är svårtolkad och föränderlig. Moderatorerna är inte jurister som kan bedöma varje enskilt fall och avgöra om det är tillåtet eller inte. Av denna orsak är dessa diskussioner förbjudna.