Permalänk
Medlem

Pixmania 4890?

Hej, hittade ett grafikkort på pixmania, det var ju billigare än på de flesta andra ställen..
Men om det är pixmania som är tillverkaren? är det något bra då?:

http://www.pixmania.se/se/se/2719635/art/pixmania/radeon-hd4890-1-gb-ddr5-p.html?srcid=85&Partenaire=pricerunner&CodePromo=oui

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

har okså tänkt lite i dom banorna

Permalänk
Medlem

Pixmania skall undvikas som om det vore böldpest och hiv.

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?ftgid=374

Permalänk
Medlem

Henkka talar sanning.

Permalänk

Pixmaina är ett oseriöst och uselt företag som gör allt för att lura sina kunder, har aldrig hört att någon har haft bra affärer med dem.

Visa signatur

Game- & Workstation: Fractal Design Define R2 | ASRock X58 Extreme | Intel i7 920@2,67GHz | Corsair H50 | 3x2GB Corsair xms3 DDR3 RAM 1600MHz | PowerColor ATi Radeon HD5850 1GB | Corsair VX 550W | Western Digital Caviar Black 640GB 7200rpm | Samsung DVDRW | 4x Fractal Design-fläktar | Win 7 Pro | Xubuntu 9.10
Notebook: MacBook | C2D@2,1GHz | Mac OS X Snowleopard

Permalänk
Medlem

Köp inte av dem vad ni än gör! Håller med de tre som skrivit ovan. Min brorsa handlade därifrån och sammanfattningen är att det inte gick nåt vidare.
Svartlistade hos mig sen länge.

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem

ok, då vet jag det;)

men jag köpta min kamera där och det gick helt smärtfritt med ett par dagars leverans bara

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

Då hoppas vi för din skull att du inte behöver lämna in den för reparation ellr dylikt, lär inte vara roligt.

Läste förresten att du frågade om det var Pixmania som var tillverkaren, svaret är nej, de tillverkar inte grafikkort. Men som den bra butik de är så skriver de inte ut vilken tillverkare det är, förväntas det?:P
Jag är ironisk förstås, säkert inte kul, men jag är trött...

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem

Om jag inte är allt för trött så är det många butiker som ägs utav samma ägare, pixmania,webbhallen,netonnet osvosv det är samma kedja.

(ber om ursäkt om jag sa fel nu, orkar inte leta upp tråden här på sweC där alla butikerna angavs.)

Permalänk

?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av punchline82
jag har handlat ett grafikort på pixmania, just ett hd 4890 och har inget ont att seja om den butiken...snabb leverans och trevlig personal faktiskt...har ingen aning om varför de andra inte gillar butiken, men som sagt du kan handla där utan några som helst bekymmer...
desutom är dóm billigast vad gäller elektronik, hittar du ett billigare pris någon annanstands då står pixmania för mellanskilnaden..

Jag är också en som har vågat ta mod till mig och beställa ett Sapphire 4890 för 1389:- från Pixmania, helt smärtfritt och snabbt dessutom!
Valde naturligtvis faktura som betalningsmetod då det innebär att de dansar efter min pipa om något går fel med leveransen etc.

Enda problemet var att PCB:n var byggt från en s.k vapour-X-modell och ej har samma utformning som referens-PCB (vet ej om detta gäller Pixmanias egna 4890´s ) samt att den har analoga VRM´s vilket är väldigt synd då man såvitt jag vet inte kan styra spänningen eller logga VRM-temperaturer.

Men med tanke på priset och att allt gick rätt så smärtfritt är jag ändå nöjd.

Mindre coil-whine än mitt ASUS 4890 också

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har aldrig haft några problem med Pixmania. Ibland nära, eller under halva priset jämfört med "svenska" sajter. Detta gäller dock inte datorprylar, utan annat.

Smutskastningen av Pixmania är direkt löjligt och inte trovärdig längre. Överdrifterna står i kö. Alla företag kan göra fel. Vill ni betala dubbla priset för att gynna företag i ankdammen Sverige, så varsågod!

Köpt många julklappar från Pixmania till helt oslagbara priser.

Edit: Däremot älskar dem att spamma med reklammail från minst tre olika avsändare. Jag får väl kanske en 20-30 i veckan. En lätt börda att bära med tanke på det jag sparat ekonomiskt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Du har ju annars http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=480660 som du kan få från ett "seriöst" företag som Alina för nästan samma pris.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Har handlat en gång från Pixmania då funkade det utan problem. Som vilken nätbutik som helst men gör som Walp och köp via faktura så slipper man ha betalt utan att få varan. Jag brukar använda faktura där det går och framför allt på små och nya butiker. Om just det kortet vet jag inte om det är bra men modellen är det.

Visa signatur

Only a fool can ask more questions than a wise man can answer.