Nytt Miditower'chassi -blå/svart tema

Permalänk
Medlem

Nytt Miditower'chassi -blå/svart tema

Hallå!

Vi börjar med en underlättande överblick utav min "begärelse"
Exempel 1

Exempel 2

Detta är väl ungefär vad jag har tänkt mig, ett svart, väldigt stilrent miditower chassi som går i mestadels svart med små "neonblå/blå" detaljer.
Tänk på att insidan skall vara hel svart eller svart med små blå detaljer.

Mestadels för att alla mina komponenter går i antingen hel svart eller svart med små blåa detaljer på.

I värsta fall får jag väl beställa ett Fractal Design R2 och lackera om "satadisk" platserna från vitt till blå/svart. Och byta ut alla fläktar mot passande tema likaså!

Komponentlista(ifall det skulle vara kul att veta) :
Corsair 750W HX nätaggregat - hel svart med blå "detaljer"
Corsair Dominator minnen - hel svart med blå "detaljer"
Asus p7P55d-e pro moderkort - hel svart med blå "detaljer" dock även med små vita

Kanske bara jag som är smått fånig, men alltid kul att ha något slags tema

Ifall ni kan ge en god "recension" av Chieftex Aegis CH Svart så kanske det blir ett sådant istället, för den är ju sjukt läcker!
-Är chieftec'en svartlackerad invändigt?

Visa signatur

Argument bör ha en trovärdig källa

Permalänk
Hedersmedlem

En idé om du köper ett Fractal R2 är ju att sätta nån form av blåa dioder/lysrör bakom fontluckan så att ventilationshålen på sidorna lyser blått.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phukkitt
En idé om du köper ett Fractal R2 är ju att sätta nån forma av blåa dioder/lysrör bakom fontluckan så att ventilationshålen på sidorna lyser blått.

Jo, skulle nog kunna tänka mig något sådant, så länge jag håller det på en stilren nivå.
Hatar "tivoli teman" med alla starkt olika lysande färger!

Vill dock inte böka allt för mycket med sådant, men tack för tipset!

Visa signatur

Argument bör ha en trovärdig källa

Permalänk

Jag har en fractal med två röda katod innanför fronten. Lyser rött och fint ur sidorna. Tror blått kan bli ännu snyggare men man tar vad man har.

Kan varna för att det blir väldigt ljust på natten! Kan vara lite kinkigt att få dit dem men de ska få plats. Var bara rädd om fronten så du inte råkar bryta sönder den eller slita loss kablarna till frontpanelen.

Annars finns ju alltid CM 690 Pure som är helsvart redan från början med blåa ledfläktar om jag minns rätt. Inte så ljuddämpad dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LogicalShrapnel
Jag har en fractal med två röda katod innanför fronten. Lyser rött och fint ur sidorna. Tror blått kan bli ännu snyggare men man tar vad man har.

Kan varna för att det blir väldigt ljust på natten! Kan vara lite kinkigt att få dit dem men de ska få plats. Var bara rädd om fronten så du inte råkar bryta sönder den eller slita loss kablarna till frontpanelen.

Annars finns ju alltid CM 690 Pure som är helsvart redan från början med blåa ledfläktar om jag minns rätt. Inte så ljuddämpad dock.

Då får jag väl helt klart kolla upp det!

Tackar!

Visa signatur

Argument bör ha en trovärdig källa

Permalänk
Medlem

Ett Antec 902 passar nog perfekt. Helt svart med blå dioder i fläktarna.

Minus är att kabeldragningen är fail i det chassit.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Argument bör ha en trovärdig källa

Permalänk

Corsair 800D?
Har dock ett fönster men det är vad jag kan komma på nu.

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FearKill
Ett Antec 902 passar nog perfekt. Helt svart med blå dioder i fläktarna.
Minus är att kabeldragningen är fail i det chassit.

Måste säga att jag inte fann det så värst snyggt, tak delen såg grotesk ut och gallret var ingen pärla heller i mina ögon i alla fall. Dock är detta efter att ha små sneglat på några små bilder från Prisjakt

Visa signatur

Argument bör ha en trovärdig källa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RymdSegel
Corsair 800D?
Har dock ett fönster men det är vad jag kan komma på nu.

Det var ju riktigt snyggt måste jag säga!

Alltså, kan ni rekommendera ett fläkt märke som står sig mot Noctua, i ljud och prestandamässigt? För dom är ju skit fula!

Visa signatur

Argument bör ha en trovärdig källa

Permalänk
Medlem

Fractal design och nexus.

Permalänk
Citat:

Alltså, kan ni rekommendera ett fläkt märke som står sig mot Noctua, i ljud och prestandamässigt? För dom är ju skit fula!

Fractal Design och Scythe? (men scythe har jag ingen erfarenhet av)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lordh
Fractal design och nexus.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LogicalShrapnel
Fractal Design och Scythe? (men scythe har jag ingen erfarenhet av)

Får kolla upp dom lite mer noggrant, för vad jag läste på kommentarerna på prisjakt så skulle det vara en ordentligt skillnad på Nexus fläktarna mot Noctua "prestandamässigt". Men som sagt ska kolla upp mer trovärda källor.

Tackar för tipsen!

Visa signatur

Argument bör ha en trovärdig källa

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan ju spana in detta testet:
http://www.bit-tech.net/hardware/cooling/2009/09/28/what-s-th...

...och även detta, han har videos till många så man kan lyssna själv:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=223391
...som dessutom finns snyggare sammanställt här:
http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&number=1&artpage=...

Om man ska gå på det översta testet så tycker jag att Sharkoon, BeQuiet och GentleTyphoon imponerar mest.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phukkitt
Du kan ju spana in detta testet:
http://www.bit-tech.net/hardware/cooling/2009/09/28/what-s-th......och även detta, han har videos till många så man kan lyssna själv:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=223391
...som dessutom finns snyggare sammanställt här:
http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&number=1&artpage=...
Om man ska gå på det översta testet så tycker jag att Sharkoon, BeQuiet och GentleTyphoon imponerar mest.

Vet inte om man kunde fått bättre information!
Tror jag helt klart går på "GentleTyphoon"

Hittar dom inte på Prisjakt, eller är det dom från Scythe och att Nidec Servo(Som jag trodde märket hette) är underleverantörer till Scythe och därför går dom under märket Scythe istället?

Visa signatur

Argument bör ha en trovärdig källa

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Läckert!
Tackar för hjälpen, blir nog skit bra.

Visa signatur

Argument bör ha en trovärdig källa

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/artikel/6153-cm_storm_sniper

Kanske inte det mest stilrenaste chassit. Men själv tycker jag att den är riktigt snygg. Den är även helt svart med blåa fläktar. Chassit som Sweclockers recencerade i länken ovan är dock inte svart på insidan. Men det finns även en nyare uppdaterad "Black Edition" som är helsvart även på insidan. Det finns även att köpa med ett fönster istället för nätet. Det är ett riktigt bra chassi.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Silverstone KL01B är ett hyfsat stilrent "svartblått" chassialternativ:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=248577

Tyvärr inte svartlackat inuti, och väldigt konventionell "gammal" layout...
Inte så jättegott om plats heller, om man inte flyttar hårddiskvaggan.
Finurlig HD vagga och frontfläktmontering dock

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Tackar för all hjälp, och chassi tips!

Blir nog ett Fractal Define R2, med blåa katod vid fronten.
Får se om det blir att om lackera allt vitt på insidan till blått.
Sedan ett par "Gentle Typhoon" fläktar, va tror ni om att lackera om fläktbladen?

Visa signatur

Argument bör ha en trovärdig källa

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fnukk
Tackar för all hjälp, och chassi tips!

Blir nog ett Fractal Define R2, med blåa katod vid fronten.
Får se om det blir att om lackera allt vitt på insidan till blått.
Sedan ett par "Gentle Typhoon" fläktar, va tror ni om att lackera om fläktbladen?

Att lackera fläktbladen är inte alltid en lyckad idé.
Risken finns att du får olika tjockt lager med färg på olika blad, vilket kan göra fläkten instabil så den börjar vibrera, vilket leder till lägre fart och mer oljud.
Men du kan ju alltid pröva på en för att se om det blir ett bra eller dåligt resultat.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phukkitt
Att lackera fläktbladen är inte alltid en lyckad idé.
Risken finns att du får olika tjockt lager med färg på olika blad, vilket kan göra fläkten instabil så den börjar vibrera, vilket leder till lägre fart och mer oljud.
Men du kan ju alltid pröva på en för att se om det blir ett bra eller dåligt resultat.

Tackar för info
Måste säga att jag nästan anade det.
Orkar inte ens försöka ifall det försämrar effektiviteten på fläkten.

Visa signatur

Argument bör ha en trovärdig källa