Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Det förstår du i det helt fantastiska avslutet.

jepp, halva grejen me slutet är alla squadmedlemar:)

De är en fördel att inte enbart köra mainstory märker ja i andra spelomgången. Blir mycket mer variation att köra lite sidouppdrag me, och prata me folk i städerna. Blir riktigt härlig stämning. Tycker de e kul att varva ner krigandet o bara gå runt o handla

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r:Grid
jepp, halva grejen me slutet är alla squadmedlemar:)

De är en fördel att inte enbart köra mainstory märker ja i andra spelomgången. Blir mycket mer variation att köra lite sidouppdrag me, och prata me folk i städerna. Blir riktigt härlig stämning. Tycker de e kul att varva ner krigandet o bara gå runt o handla

Det är ju det som är meningen! Hur kul är det att bara springa igenom mainstoryn?

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Det är ju det som är meningen! Hur kul är det att bara springa igenom mainstoryn?

erm.. att rekrytera folk är mainstoryn.

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Ja, och?

Hammerhead släpps i slutet på Mars!
http://www.masseffect.com/info/cerberus/

Citat:

Download the Firewalker pack and gain access to 5 new missions featuring the Hammerhead. The Hammerhead is a heavy assault vehicle that hovers over the battlefield at up to 120 kilometers per hour and features a guided missile system ensuring accuracy even during aggressive maneuvering. Coming late March, free to all Cerberus Network members!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
det enda jag gör är att åka runt och rekryterar folk >_>

Citat:

Citat:

erm.. att rekrytera folk är mainstoryn.

Citat:

Ja, och?

:S

------------

Jag spelade nyss ut ME2, det tog ~24 timmar. Det är inte ett dåligt spel men samtidigt så kände jag mig aldrig involverad i spelet som i ettan.

I slutet tänkte jag ungefär "jahopp...".

Slutet var inte alls fantastiskt, alla överlevde och det hela kändes antiklimaktiskt (stavning?)

Dold text
Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Mitt inlägg var inte ett svar på ditt! Har ändrar inlägget.

Blev lite förvirrat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Slutet var inte alls fantastiskt, alla överlevde och det hela kändes antiklimaktiskt (stavning?)

Dold text

Jag blev mest förvirrad när jag hörde att en massa folk tyckte avslutet var svårt!?
Var väll ganska glasklart vad man skulle ha gjort fram till dit och vilka som skulle göra vad... Alla levde på första genomspelningen, inga problem alls.

Permalänk
Medlem

Går ju att få en romans med Kelly. Hon dyker upp i en läcker utstyrsel och kör en riktigt het dans.

Sen var det kul med reaktionerna på Migrant Fleet när man dyker upp med Legion.

Visa signatur

Permalänk

Vad händer när jag börjar om?

Hej!

Jag har klarat av spelet Mass effect 2 med soldier på regular nivå. Jag skulle vilja starta om spelet som sentinel på veteran nivå. Får jag någon bonus för att jag klarat av spelet en gång, eller får man bara bonus när man väljer att importera samma karaktär man redan klarat av spelet med?

/Henrik

Permalänk

varför dog jack?

Hej!

När jag klarade av spelet som var det en karaktär som inte överlevde. nämligen Jack, min favorit. Varför överlevde hon inte tror ni? Var det för att hon inte var lojal eller beror det på någonting annat? Prisjägaren var inte heller lojal men han överlevde. Alla andra var lojala och överlevde, bara jack som dog. Hade jag kunnat göra något för att förhindra det?

/Henrik

Permalänk
Medlem

Re: varför dog jack?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HenrikBergander
Hej!

När jag klarade av spelet som var det en karaktär som inte överlevde. nämligen Jack, min favorit. Varför överlevde hon inte tror ni? Var det för att hon inte var lojal eller beror det på någonting annat? Prisjägaren var inte heller lojal men han överlevde. Alla andra var lojala och överlevde, bara jack som dog. Hade jag kunnat göra något för att förhindra det?

/Henrik

*SPOILER!*
Det är lite slumpmässigt vad jag förstår det som.. men lojaliteten och uppgraderingarna för varje karaktär är en viktig faktor, utan lojalitet är sannolikheten att karaktären dör mycket större. Även vem du väljer till vad i slutet är viktigt. Det finns vissa kombinationer som är mer lyckade än andra.

Permalänk
Medlem

Som sagt är det viktigt vilka karaktärer man väljer till de olika situationerna som dyker upp under sista uppdraget.

Klarade det själv igår och alla överlevde t o m. Kelly. Tog 51h att spela ut det.

Visa signatur

Permalänk

Själv klara man spelet på 18 timmar och lyckades ha ihjäl alla utom 2 inte illa för mitt första RPG spel

Visa signatur

MSI GT70

Permalänk
Medlem

Mer DLC på väg 6 April.

More Mass Effect 2 Content on the Way
http://xbox360.ign.com/articles/107/1076888p1.html

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Låter ju som man får pröjsa för det trots att man har Ciyberus network (stavning). Visst jag fick med min kod med xbox360 varianten men man betalar ju delvis för den då den versionen vid intro kostade ca 150Kr mer första veckan. Lite som limited edition av många spel. Och har man inte det så kostar ju det väl en 1600 MS poäng eller nästan 200Kr och hitils fins det väl typ ett extra mission plus karackär med extra mission. Ska man nu helt plötslig punga ut mer cash? Borde ju ingå lite mer i Cyberius Network.

Aja ger la sig vad det kostar om nåt.

Permalänk
Medlem

DLC'n med fordonet Hammerhead samt fem uppdrag som kommer snart släpps ju gratis via Cerberus Network även ett nytt vapen släpptes ju nyligen gratis. Man kan ju inte förvänta sig att allt släpps gratis.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Körde just klart min första omgång, med min "gode" shepard från ME1. Blev strax över 50 timmar för mig, var väldigt noga och undersökte allt och alla.

Fan jag är redan nu helt övertygad om att det här kommer toppa min lista över årets spel! Känns verkligen som Bioware tog åt sig av kritiken från ettan. Personligen hade jag inte så mycket emot sidouppdragen i ME1 i sig men det trista var att miljöerna var i princip de samma varje gång. Det problemet är helt borta, alla platser man besöker känns genomtänkta och unika.

Striderna var också mycket mer underhållande, att köra som vanguard med charge var jäkligt skoj

Har inget emot att det plockade bort inventory delen för den fungerade ändå så dåligt i ME1. Det nya systemet fungerade bra och tror inte att det skulle gett spelet något extra att införa ett traditionellt RPG inventory.

Bäst är ju dock ändå personerna i spelet. Tycker verkligen det lyckats få till intressanta karaktärer och världar. Och jäkligt imponerad av röstskådespeleriet.

Var lite orolig för vad jag skulle tycka om ME2, fastnade inte för Biowares Dragon Age, vilket var trist då jag anser Baldurs Gate 2 är ett av det bästa spelen genom tiderna (så hade kanske för höga förhoppningar) men som tur var så gjorde de inte mig besviken med ME2!

Nu blir det att börja om med min inte så trevlige shepard från ME1

Förresten, har de uppdatering man gör på exempelvis Normandy (så som sköd och vapen) någon betydelse för sista uppdraget? Läser här att man kan förlora sin teammedlemar men hur sker det? Inga dog i min spelomgång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z

Förresten, har de uppdatering man gör på exempelvis Normandy (så som sköd och vapen) någon betydelse för sista uppdraget? Läser här att man kan förlora sin teammedlemar men hur sker det? Inga dog i min spelomgång.

Det är en VÄLDIGT bra ide att uppgradera Normandy... Annars går det så här: SPOILER!!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Hammerhead DLC kommer på tisdag!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

har precis lyckats få thane och min besättning dödad... professorn och jack biter nog i gräset inom kort ochså tror jag. fan, jag skulle ha spelat ettan ochså. jag var inte alls beredd på komplexiteten i storyn. ska spela om och försöka rädda alla när jag har klarat sista uppdraget...

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Det är en VÄLDIGT bra ide att uppgradera Normandy... Annars går det så här: SPOILER!!

Ouch... glad att jag föreberedde mitt team ordentligt innan uppdraget

Citat:

Hammerhead DLC kommer på tisdag!

Skoj Hoppas de får ut lite mer DLC till ME2 än vad det blev för ettan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ares93
fan, jag skulle ha spelat ettan ochså. jag var inte alls beredd på komplexiteten i storyn.

Rekommenderar starkt att du kör ME1 även om du nu redan kört 2:an. Det är ett förbannat bra spel det med i mina ögon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Dold text

Så gick det inte för mig

Tre av mina medlemmar dog när de försökte rädda andra

Dold text
Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ares93
har precis lyckats få thane och min besättning dödad... professorn och jack biter nog i gräset inom kort ochså tror jag. fan, jag skulle ha spelat ettan ochså. jag var inte alls beredd på komplexiteten i storyn. ska spela om och försöka rädda alla när jag har klarat sista uppdraget...

uppdaterar lite: sr2:ans besättning, thane och legion fick bita i gräset och bara för att bevisa att jag totalt failade så kom jag på halvägs genom filmen innan jag kom på varför jag stod i labbet 5 minuter tidigare och vad jag glömde göra.
så jag fick ladda om och uppgradera

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag uppgraderade inte skeppet min första spelrunda, de gick precis som i youtube-klippet har uppgraderat de nu andra rundan

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Jag fattar fortfarande inte hur folk kan tycka att spelet är komplext och svårt?
Det är ju helt glasklart vad som ska göras och när.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Jag fattar fortfarande inte hur folk kan tycka att spelet är komplext och svårt?
Det är ju helt glasklart vad som ska göras och när.

det är inte svårt utan man är inte beredd på hur stor inverkan dina handlingar har i spelets story. om man nu inte har spelat ettan dvs.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r:Grid
Jag uppgraderade inte skeppet min första spelrunda, de gick precis som i youtube-klippet har uppgraderat de nu andra rundan

Hehe samma här, fattade inte riktigt hur man samlade ihop material för uppgraderingar förrens i slutet av spelet xD

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_tito
Hehe samma här, fattade inte riktigt hur man samlade ihop material för uppgraderingar förrens i slutet av spelet xD

+1

Börja inte scanna planeter förens precis innan Omega 4 grejen men jag orka inte uppgradera mer än skepp grejerna innan jag tröttna

Visa signatur

MSI GT70

Permalänk
Medlem

Urk, scanna... I min första playthrough så blev det ett tvångsmässigt beteende att scanna alla planeter som jag stötte på. Jag fick nästan musarm

Fast det lönade sig i slutet. Alla uppgraderingar var up 'n runnng, och the Collectors fick sig en rejäl spark i sina daddy bags

Visa signatur

Antec Performance One P182 | Zalman ZM600-HP 600W | Asus P5Q Deluxe | Intel Core 2 Quad Q9550 2,83GHz | Sapphire Radeon HD4870 1Gb | WD Caviar Black 640Gb / WD Raptor 150Gb | 2x Patriot Extreme Viper Performance DDR2 2Gb PC2-8500

Permalänk
Medlem

summering:

Började scanna i början utan att först veta vad man verkligen skulle ha det till

Visa signatur

breathe, smile and be happy