Permalänk
Medlem

Envirophone

Har en liten fråga som jag inte riktigt vet vart jag ska ställa men jag testar här.

Ska återvinna min trogna HTC Hero genom envirophone. Utbetalning sker direkt till mitt bankkonto. Det är här jag inte riktigt förstår. Hur skriver jag in kontonumret?

Envirophone vill ha kontonummer och sen clearing nummer i ett annat fält.
Kontonummer: KKK KKK KKK-K
Clearingsnr: CCCC-C

För er som gjort det här tidigare. Ska jag ha mellanslag mellan nummergrupperna som banken har eller tar jag bort dem. Sen bindestrecket? Ska jag ha det. Testade på kontonumret att ha bindestrecket men då föll den sista siffran bort. Testade samma sak på clearing men den var kvar även med bindestrecket. Förvirrande!!!

Tacksam för hjälp.

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag har inte använt tjänsten själv men av erfarenhet gällande överföringar mellan olika banker etc så ska man inte ha mellanrum, komman eller punkter mellan siffrorna.

Clearingnummer: xxxxx
Kontonummer: xxxxxxxxxx

Endast när man använder sig av samma bank som man använder det.

Permalänk
Hedersmedlem

jag tänkte också använda envirophone först, men jag kunde inte nå dem på deras telefonnummer innan jag skickade in telefonen så jag övervägde alternativet med mobilpengar.se istället. Dessa kunde jag komma fram till på telefon så det fick bli dem istället.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Tror inte ens jag spenderade 1 sekund över ditt "problem" när jag använde envirophone, har otroligt svårt att se att du skulle bli utan pengar för att du missar ett bindesträck här eller där!

Sålänge du skriver rätt kontonummer är det bara att köra Envirophone har förövrigt en snabb och smidig mail-kundsupport. Glömde dessutom ett minneskort i en ev telefonerna jag skickade inte, mailade deras kundsupport och 2-3 dagar senare låg minneskortet i lådan

Fick förövrigt 1700 för två st 5800, en ej fungerande (vattenskadad) och en gammal och väldigt sliten men väl fungerandes, så kan itne annat än att rekomendera dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Har en liten fråga som jag inte riktigt vet vart jag ska ställa men jag testar här.

Ska återvinna min trogna HTC Hero genom envirophone. Utbetalning sker direkt till mitt bankkonto. Det är här jag inte riktigt förstår. Hur skriver jag in kontonumret?

Envirophone vill ha kontonummer och sen clearing nummer i ett annat fält.
Kontonummer: KKK KKK KKK-K
Clearingsnr: CCCC-C

För er som gjort det här tidigare. Ska jag ha mellanslag mellan nummergrupperna som banken har eller tar jag bort dem. Sen bindestrecket? Ska jag ha det. Testade på kontonumret att ha bindestrecket men då föll den sista siffran bort. Testade samma sak på clearing men den var kvar även med bindestrecket. Förvirrande!!!

Tacksam för hjälp.

Vilken bank har du?

Permalänk
Avstängd

gissar på svennebank (aka swedbank)

Permalänk
Medlem

Enligt "mallen" som Envirophone anger så är det ett Swedbank-konto (eller fristående sparbank). Men jag tolkade det som att Xclusiv hade en annan bank och att det var därför mallen inte passade...

Permalänk
Medlem

Yes har Swedbank. Men jag körde in alla siffror utan mellanslag och bindestreck. Förhoppningsvis får jag mina pengar utan problem