Marauders Buildtime Suggestion

Permalänk
Skrivet av Wully:

Allt som har med terran vill du nerfa va?

Nej, men jag vill ändra mycket i spelet. Jag har t.ex. viljat nerfa forcefield sedan dag 1 i betan för den har för stor effekt på slagfältet. Vill även nerfa colossus och roaches.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Balls Of Steel:

Nej, men jag vill ändra mycket i spelet. Jag har t.ex. viljat nerfa forcefield sedan dag 1 i betan för den har för stor effekt på slagfältet. Vill även nerfa colossus och roaches.

Bra, för det håller jag med dig om. Men det kan inte göras utan att förändra spelet riktigt mycket, så vi får nog vänta på Heart of the Swarm eller kanske Legacy of the Void också. Den som väntar på något gott!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk

Om expantionerna till sc2 kommer ändra lika mycket som broodwar ändrade till sc1 och frozen throne till wc3 så kommer bli riktigt najs tror jag! Förhoppningsvis så får vi se mer enheter som kan ge mer strategisk positionering och ännu mer macro - är vad jag hoppas på iaf!

Permalänk
Discokungen

Om expantionerna till sc2 kommer ändra lika mycket som broodwar ändrade till sc1 och frozen throne till wc3 så kommer bli riktigt najs tror jag! Förhoppningsvis så får vi se mer enheter som kan ge mer strategisk positionering och ännu mer macro - är vad jag hoppas på iaf!

Yes, samma här! Det ska bli härligt. ^^

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

Även om det är helt off-topic så måste jag hålla med om forcefields, även om jag är en toss-spelare. Är väldigt lätt att halvera en armé och väldigt svårt att undgå. Kräver riktigt mycket tänk, placering och timing för den som möter forcefields, och allt protossspelaren måste göra är att slåss i trånga områden. Hoppas verkligen på en fix till detta i Heart of the Swarm.

(Hoppas även på ett sätt att spela som terran utan att använda tanks i TvT och TvZ, för det är verkligen svårt att klara sig utan just tanken).

Permalänk

Har precis kört 5 st games irad som Terran på en kompis konto (endast diamond), har typ totalt spelat 32 games med Terran innan, men det var månader sedan. Vann alla 5, alla games var inte lika lätta, men endå - funderar på att byta ras!

Permalänk
Entusiast

Har precis kört 5 st games irad som Terran på en kompis konto (endast diamond), har typ totalt spelat 32 games med Terran innan, men det var månader sedan. Vann alla 5, alla games var inte lika lätta, men endå - funderar på att byta ras!

Om du är så bra med Terran så tycker jag det låter som en bra idé.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

3rax stim x5?

Permalänk
Skrivet av m1n1h0p:

3rax stim x5?

Faktiskt inte, mest tanks + marines, men inte bara!

Permalänk
Medlem

Jaha intressant, ska vi anteckna det också? Jag har max spelat 5 games som Protoss har ändå vunnit mot high diamond / low master med 4 - gate och DT rush. Så vad vill du komma med detta?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

alltså, varför skryta med att man är i diamond? kan man macro hyffsat så kan man typ 1a upp dit...