Vad har ni sweclockare för datorhögtalare?

Permalänk
Medlem

Creatives T10, enligt mig bra ljud för att vara så litet och billigt. Sen ett Steelseries headset mest för mikrofonen, jag föredrar högtalarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

Exakt samma setup som mig Dvs Onkyo TX-SR508 med Dynavoice M-65 Dock har jag M-65EX, säker på att de inte är samma som dom du har?

Har också ett väldigt litet rum men jag körde på volym 65 och bass +8 vid ett tillfälle och jag fick rutorna att dallra samt lät det som att något skulle braka loss när jag gick ut på balkongen och lyssnade

Faktiskt ett jäkla ös i dessa högtalare för priset!

Nej det är de fula ek-högtalarna med svarta element :/ Men ljudet väger upp för de! Fick dom för 1100 tillsammans med en förstärkare och ett mixerbord Förstärkaren sålde jag nyss för 750 så, det blev ett par billiga högtalare! Fint tryck i dessa ja Oo

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Nej det är de fula ek-högtalarna med svarta element :/ Men ljudet väger upp för de! Fick dom för 1100 tillsammans med en förstärkare och ett mixerbord Förstärkaren sålde jag nyss för 750 så, det blev ett par billiga högtalare! Fint tryck i dessa ja Oo

Det var inte dåligt det Jag köpte mina nya på Fynda för ~2700kr för 3-4 månader sedan, värt vart enda krona enligt mig

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

just nu ett stycke billiga phillips datahögtalare från ica maxi
och ett par trådlösa hörlurar samma märke och inköpsställe
funkar bra då man inte är någon audiofil direkt
datahörna under uppbyggnad dock
då blir det optiskt med en marantz förstärkare (4x250watt @ 4ohm) och högtalare modell flytta grannes bokhyllor (2x12") (vet att det går gjorde det i förra lägenheten )
jäkla tur man numera bor i villa:P

editerad för felstavning

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce

Permalänk
Medlem

Ett Yamahasystem bestående av förstärkaren RX-V463, fronthögtalarna NS-777 och bakhögtalarna NS-333, ingen center, än.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=616274
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=296422
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=313835

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av pumba-kung:

just nu ett stycke billiga phillips datahögtalare från ica maxi
och ett par trådlösa hörlurar samma märke och inköpsställe
funkar bra då man inte är någon audiofil direkt
datahörna under uppbyggnad dock
då blir det optiskt med en marantz förstärkare (6x250watt @ 4ohm) och högtalare modell flytta grannes bokhyllor (2x12") (vet att det går gjorde det i förra lägenheten )
jäkla tur man numera bor i villa:P

Vad är det för marantz som levererar 6x250w?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Edifier S-550 , samt en PIONEER Amplifier DC-Z83 (gammal skit) + 2x JWS 120W högtalare. Redigt med bas Som det ska vara!

Visa signatur

|Fractal Design XL|MSI Z77A-GD65|MSI GTX 660Ti 2GB|Corsair 4GB Dominator DHX+|Intel Core i5 3570K 4.5GHz| Noctua NH-D14|Samsung SSD 830-Serien 128 GB + 250 GB|Samsung DVD±RW SH-S223C|Western Digital Caviar® GreenPower 1TB|3TB WD Caviar Green|Cougar 700CM|

Permalänk

Logitech Z-5450 med lite egenheter.
MP3-ingången på sidan har gått sönder så det kommer ingen bas när man använder den, koaxialen har jag bränt sönder med ESD och den ena bakhögtalaren startar inte längre
Den andra bakhögtalaren använder jag inte då jag bara lyssnar i stereo.
Dock kör jag optiskt från min dator med Realtek Ac'97.

Ska skaffa lite mer finlir när jag har råd, men det här duger ganska ok till dunkadunka untz untz

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

för alla siffergalna ljudlyssnare så bör dessa två små texter läsas och förstås
http://www.hifiklubben.se/bibliotek/artiklar/ljud/2157.htm
http://www.hifiklubben.se/bibliotek/artiklar/ljud/2525.htm

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Visa signatur

1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ | Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 | Intel Core i5 760, 2.8GHz | Samsung SH-S223 22X Lightscribe DL SATA Svart | Antec Three Hundred | Corsair VX 550W 80+ | XFX Radeon HD6870 BE 1GB | Asus P7P55D | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

+1

Det förklaras mycket bra där.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Skrivet av Mr_Lazy:

Tack för ditt länkspridande! Mycket intressant läsning!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk

Dator > Toslink > DagMagic > Gainclone > KEF 104.2

Ingen djupbas men fungerar helt ok.

Permalänk

Till egna datorn använder jag Logitech X-530, tillräckligt bra för mig vid datorn iaf.
HTPCn skickar sitt ljud till en Pioneer SX-450 och färstärkarn skickar sedan ljudet vidare till ett par Acoustic Energy högtalare som jag inte kommer ihåg exakta namnet på. Låter bra kan jag dock säga.

Brorsan sitter dock med husets bästa ljudsystem till sin PS3.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Vad är det för marantz som levererar 6x250w?

skulle stå 4x250 watt
men hur som helst
tvivlar på att den verkligen ger 250 watt
men den orkar då spela skiten ur mina 4 12" bilbasar jag hade förut
vid fyra ohm så tror jag nog det stämmer men då mina 12" är på 8 ohm så blir nog siffrorna lite lägre
då fronten är skadad vet jag inte vad den heter
modellen är pm tror jag modell numret vet ja icke men en gammal modell
har letat efter specs på den men allt jag har om vad den ger är vad som står på den

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce

Permalänk
Medlem

Kör med Argon 6210S, lätt nergradering från B&W 602.5. Matas med en gammal NAD 304, låter förvånansvärt bra för pengarna.

Visa signatur

*.*

Permalänk
Skrivet av Gusko:

Kör med Argon 6210S, lätt nergradering från B&W 602.5. Matas med en gammal NAD 304, låter förvånansvärt bra för pengarna.

Kompletterar du med sub? Dom där högtalarna har väl knappt någon bas över huvudtaget?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Kompletterar du med sub? Dom där högtalarna har väl knappt någon bas över huvudtaget?

Nej har ingen sub. Tycker basen är ok ändå, givetvis inte avgrundsdjup men i och med att dom står nära vägg & har en hylla ovanför så blir det lite boost. Lite svårt att få en sub att smälta in när man har högtalarna 40 cm ifrån sig.
Bas har jag nog av i den vanliga anläggningen.

Visa signatur

*.*

Permalänk
Medlem

Jag har Logitech Z506 till datorn, sen har jag 2 par hörlurar. Steelseries siberia v2 blue till spel och sen rätt dyra AKG 271 MKII till inspelning av musik. Ska köpa in två studio monitorer snart och ett påkostat internt ljudkort för uppspelning av musik. Har redan ett M--Audio Mobile Pre MKII externt ljudkort med en Rode NT1A mic för inspelning. Sedan ett bra antal gitarr osv som jag inte orkar räkna upp ^^ Lite Off-topic, fast kunde inte hindra de

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Vad är det för element, låda och förstärkare?

Elementet är från en enorm Sony bas jag köpte begagnat men den fick inte plats så byggde ny låda i MDF, ungefär hälften så liten (om inte mindre), förstärkaren är också hemmabyggd.

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk

Creative 5.1 något kommer inte håg märket och ett par Sennheiser PC-360 Headset till ett Asus Xonar DX ljudkort

Visa signatur

Project BlackOut

[CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D@ 5GHz][MB: Asus ROG Strix B650E-F Gaming][GPU: RTX 3060 12GB]
[RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000MTs][Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 Stealth]
[PSU: Asus ROG Strix 1000W Aura Edition][Case: Lian Li O11D Evo RGB Black]
[DAC/Amp: Asus Xonar Essence One][Lurar: Sennheiser HD650]

Permalänk
Medlem

En Sony CMT-CPZ3 sen ett par Sennheiser HD600 när jag spelar, alltid bra med hörlurar när man spelar.

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyrenberg:

Elementet är från en enorm Sony bas jag köpte begagnat men den fick inte plats så byggde ny låda i MDF, ungefär hälften så liten (om inte mindre), förstärkaren är också hemmabyggd.

Haha, okej.
Då tycker jag det låter väldigt osannolikt att den spelar rakt ner till 20Hz i en sluten låda.
Inte ens i en portad låda tror jag att den skulle göra det.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Haha, okej.
Då tycker jag det låter väldigt osannolikt att den spelar rakt ner till 20Hz i en sluten låda.
Inte ens i en portad låda tror jag att den skulle göra det.

Det är mycket , möjligt att du har rätt Men den brummar på fint ^^

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem

logitech z-5500 duger till mig

Visa signatur

Data 00110011

Permalänk
Avstängd

Har nu "bytat" till värsta random blandningen efter z5500 gick åt helvete. Så det blev vad jag fick tag på ;O

Pioneer VSX-D511 - Jamo Center - 2x Jamo fronter - Jamo Subbas - 2x Logitech z5500 sat.
Kör optisk till inbyggda ljudkortet.

Även om det är världens jädra blandning och inga direkt "dyra" högtalare förutom kanske centern som kostar lite mer så låter det faktiskt bra och bättre än z5500.

Sen är det inte så optimalt och ha en stor förstärkare på skrivbordet nu dock

Permalänk
Medlem

Kör med Z4 och dem duger för mig. Visst kan man önska bättre ibland, men än så länga har jag inte hela musiksamlingen i FLAC ändå så... Dessutom kör jag moderkortets inbyggda ljudkort, tyckte faktiskt det lät bättre än mitt lexicon alpha (som iof. inte är gjort för att köra till en förstärkare så kan bero på det)

Permalänk
Medlem

Gamla Creative Inspire I-Trigue 3300. Fungerar väl ok om man absolut måste ha ljud i högtalarna, men knappast mer än så. Sitter med Några Sennheiser HD558 som används flitigt däremot.

Permalänk
Entusiast

Till film och spel använder jag Logitech Z5500 kopplat analogt till ett ljudkort: Asus Xonar DX (Använder inte digital spdif här, då Z5500 systemts egna decoder/DAC har en usel ljudbild/kvalitet)

För musik och övrigt ljud används en JVC RX6010R receiver samt ett par "Jamo R3 Exclusive" 3-elements högtalare. Min tanke med tiden är att byta dessa högtalare så att jag får ett fullgott 5.1 system med "full-range" högtalare.
Det här ansluts digitalt, då recieverns DAC/decoder är för mitt bruk tillräckligt bra kvalitet, och för att den står så pass "långt bort" från datorn.

Hörlurar som jag ibland har inkopplat i datorns frontport, är: Pro2 PH-U585.
Otroligt bra lurar. Tyvärr är bygg-kvaliten på dem lite tveksammare (vek konstruktion), men vaf... det är ju budgetlurar och då kan man inte få allt.
Ljudet är bra och jag hanterar dem varsamt. Det är huvudsaken.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Audioengine 2 som reguljära högtalare och sennheiser hd25 proffslurar till musik, film och liknande för att få bättre volym och bättre akustik.

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm