Hur benchmarkar man Crysis Warhead?

Permalänk
Inaktiv

Hur benchmarkar man Crysis Warhead?

Vad använder Sweclockers red för att benchmarka Warhead?

Mvh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj christian:

Vad använder Sweclockers red för att benchmarka Warhead?

Mvh!

Man måste först och främst ha spelet installerat sedan kör man med en benchmark tool. Om jag har förstått det hela rätt.
http://downloads.guru3d.com/Crysis-WARHEAD-Benchmark-Tool-BET...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jocke92:

Man måste först och främst ha spelet installerat sedan kör man med en benchmark tool. Om jag har förstått det hela rätt.
http://downloads.guru3d.com/Crysis-WARHEAD-Benchmark-Tool-BET...

Jo jag har spelet. Men frågan är ju vilken bana Sweclockers red benchmarkar. Det ända man får ut av deras tester av Warhead är att de kör 4x kantutjämning och i upplösningen 1920x1200.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj christian:

Jo jag har spelet. Men frågan är ju vilken bana Sweclockers red benchmarkar. Det ända man får ut av deras tester av Warhead är att de kör 4x kantutjämning och i upplösningen 1920x1200.

Skriv till dem och fråga?

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk

Troligtvis den banan de kör i denna video: http://www.youtube.com/watch?v=MCEkBxgomxA
Vet inte själv vilken det är men det finns säkert någon som vet.

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Relik 📜

Jag minns inte exakt vilket verktyg samt vilken slinga vi kör på rak arm, ska dock kolla upp imorgon och återkomma!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av emilakered:

Jag minns inte exakt vilket verktyg samt vilken slinga vi kör på rak arm, ska dock kolla upp imorgon och återkomma!

Tackar! Mycket tacksam!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj christian:

Tackar! Mycket tacksam!

Har han glömt bort tro?:P

Visa signatur

Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Henrikfotograf:

Har han glömt bort tro?:P

Mycket möjligt! Han såg väldigt skyldig ut i AMD 990FX videon

Det är ju inte liv o död som står på spel men får väl hoppas han skriver här förr eller senare. För nog ska väl de komma ihåg vilken bana de benchmarkar med så pass många gånger Swec red haft Crysis Warhead som en bra riktlinje för grafikkort genom alla åren och bland alla dess medlemmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj christian:

Mycket möjligt! Han såg väldigt skyldig ut i AMD 990FX videon

Det är ju inte liv o död som står på spel men får väl hoppas han skriver här förr eller senare. För nog ska väl de komma ihåg vilken bana de benchmarkar med så pass många gånger Swec red haft Crysis Warhead som en bra riktlinje för grafikkort genom alla åren och bland alla dess medlemmar.

Jag skulle tippa på att dom kör en viss bestämd runda på crysis. Men vilken har jag ingen aning. Bara det inte är dom utomjordingarna kommer

Visa signatur

Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Inaktiv

Okej med tanke på semester, flytten och alla tester ni gör så kan jag förstå att det är ett hektiskt schema ni går efter. Men nu har det gått ett tag och jag börjar undra om du har glömt bort tråden?

Men nästa gång ni har med Crysis Warhead så ta gärna med vilka loop (banor) ni kör så man slipper grubbla hela sommaren. Anledningen att jag tog upp detta var att jag skaffade Crysis Warhead för en billig peng och ville testa det med mitt nya graffekort med era tester av spelet som referens.

Tackar!

Permalänk
Skrivet av dj christian:

Okej med tanke på semester, flytten och alla tester ni gör så kan jag förstå att det är ett hektiskt schema ni går efter. Men nu har det gått ett tag och jag börjar undra om du har glömt bort tråden?

Men nästa gång ni har med Crysis Warhead så ta gärna med vilka loop (banor) ni kör så man slipper grubbla hela sommaren. Anledningen att jag tog upp detta var att jag skaffade Crysis Warhead för en billig peng och ville testa det med mitt nya graffekort med era tester av spelet som referens.

Tackar!

Men hallå! Finns det ingen Crysisräv som kan vilken bana de kör på 4:55 i denna video som jag länkade tidigare i denna tråd.
http://www.youtube.com/watch?v=MCEkBxgomxA

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Relik 📜

Det är svårt att hålla koll på alla trådar, tips för att verkligen få kontakt är PM eller i alla fall citat.

Mjukvaran vi kör heter "FBWH Benchtool" och kan vara lite svår att få tag på numera. Slingan vi kör är "ambush", och inställningarna är 4xAA, DX10, Enthusiast samt 1920x1200 pixlar.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av emilakered:

Det är svårt att hålla koll på alla trådar, tips för att verkligen få kontakt är PM eller i alla fall citat.

Mjukvaran vi kör heter "FBWH Benchtool" och kan vara lite svår att få tag på numera. Slingan vi kör är "ambush", och inställningarna är 4xAA, DX10, Enthusiast samt 1920x1200 pixlar.

Jo att jag inte tänkte på det, dum som jag är.

Tackar så mycket!