Permalänk
Medlem

Speldator, 17000 max.

Bilden är ändrad efter kommentarer.

Snälla hjälp mig, måste köpa paket snarast.

lite fel
Permalänk
Medlem

Chassit du valt har inte plats för moderkort eller dubbla grafikkort (du har valt mini-itx standard).
Moderkortet tar endast dual channel minnen inte trippel channel som du lagt in. Nätagget är överdimensionerat för din hårdvara.

Satsa också hellre på ett kraftfullt singelkort (gtx570/580/590 - radeon 6950/6970/6990) och uppgradera när behov finnes. (6950 är nog mest prestanda för pengarna i nuläget)

Permalänk
Medlem

Om du köper två stycken halvdana kort från början har du inget självklart uppgraderingsalternativ i framtiden. Köp istället ett kraftigare, t.ex 570 eller ett 580, för att vid ett senare tillfälle komplettera med ytterligare ett kort.

Vidare, minneskittet du valt är tripple-channel och SB är dual-channel. Dessutom skall man helst hålla sig till minnen som kör på 1.5 v i ett SB-system.

Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/568869/17-

Hittade inte sweclockers gratisfrakt men du kan ändra chassit och extra fläktarna till det du finner snyggt eller i behov av.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

Doofus och Haibane får gärna kolla på vad jag gjorde med bilden och nämna andra produkter som ska in där med. Såsom moderkort o nätagg.

Sarevok. Ditt paket intresserar inte mig riktigt

Permalänk
Medlem

Moderkortet Gigabyte GA-Z68X-UD4 (z68 chipset istället för p67) borde passa dig som handen i handsken.
Internminne bytes till valfritt vengence paket från corsair på 8gb 1600 mhz. 800 kr / paket ger dig möjlighet till 16gb totalt för 1600 kr vilket jag anser som billigt. Behovet av 16gb ram kan dock diskuteras.
Fractal designs R2 nätaggregat håller mycket hög kvalite. Välj som du känner 1000w för 580 sli om du vill ha möjligheten.
Annars räcker 650 till din rigg, vill du vara säker så 800w.

Mvh Doof.

Permalänk
Medlem

Kmr köra på r2 nätagg, frågan är vilket moderkort jag ska köra om jag vill behålla minnena? Tips

Föresten, dessa minnena jag håller fast till. Dem är väll bra?

Permalänk
Medlem

Dom är absolut jättebra, men kittet är designat för en annan plattform. Det leveras som triple channel, plattformen du valt är designad för dual channel. Dvs 2 matchade minnesmoduler, inte 3. Dessutom har det redan nämnts i tråden att Sandy Bridge moderkort generellt matchas bäst med minnen på 1.5 volt max. Inte de du valt.
Köp en kylare separat till minnena om det är den som lockar.

Permalänk
Medlem

Tack Doofus, jag har uppdaterat bilden och vill höra från dig. Detta är vad du menar? Vad tycker du annars jag ska göra för förändring, förändringar? Är ssd hårdisken bra? Tacksam för allt Vore lättare om du lade till mig på steam, BambzoR eller skype bambzor8

Permalänk
Medlem

Jag sitter tyvärr på jobbet just nu och har endast tillgång till IE.
Men nu ser paketet mycket bra ut, en riktigt trevlig dator med framtidsutsikter.
Personligen hade jag lagt till en 2TB mekanisk hårddisk för lagring för att få allt perfekt.

Mvh Doof

Permalänk
Medlem

Har ingen aning om jag ska ha detta chassit, men tycker du den värkar vara bra ?

Permalänk
Medlem

Corsair obsidian 800D är ingen höjdare på luftkylning. Om du planerat att vattenkyla grafikkort, moderkort och processor så är det dock aktuellt.

Jag tycker du ska ha kvar det chassit du valt innan, jag tror du kommer gilla det skarpt.

Mvh Doof

Permalänk
Medlem

Okej, så om jag förstår rätt så är ssd´n jag har valt en av de bättre på marknaden?

Även sista frågan, vilken hårdisk ska jag ta till? Som du sade 2tb. Vet bara inte vilken.

Permalänk
Medlem

PS. Har du planer att överklocka ? H100 (processorkylaren) kan vara bökig att ha o göra med. Om du inte ska överklocka så behåll original alternativt köp en luftkylare av bättre modell.

Permalänk
Medlem

SSDn du valt är en av det bättre på marknaden absolut. Valfri 2tb disk räcker låt priset avgöra, western digital eller samsung har jag hållt mig till med goda resultat. Tänk på att alla diskar som det står Green på eller dylikt är lite tystare men också lite slöare.

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog inte att överklocka och om jag gör det så gör jag det med hjälp. Så jag tar nog bort h100 och lägger till extra fläktar till chassit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BambY:

Jag kommer nog inte att överklocka och om jag gör det så gör jag det med hjälp. Så jag tar nog bort h100 och lägger till extra fläktar till chassit?

Det låter som en bra ide, ska du överklocka i framtiden kan du alltid köpa en kylare då.
Hoppas du blir riktigt nöjd med datorn ! Jag är nästan lite avundsjuk

Permalänk
Medlem

Tack doofus, det enda jag tänker på är den vanliga hårdisken. Finns ju över 100000000 att välja mellan. Vill gärna ha en som inte är green, du får hjärna nämna en du vet är bra och du kanske testat

TACK!

+

Hur tycker du jag ska göra med Operativsystem, ladda ner windows 7 ultimate eller klyddar det?

Permalänk
Medlem

1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ Samt deras F1 modell har jag haft i flera år utan problem.
Köp 1 till att börja med och fyll på allt efter du behöver mer lagring. Detta är alltså 1TB modellerna, jag har personligen inte testat några 2TB diskar under längre tid så jag kan inte svara på hur dom håller.

Mvh Doof

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska köpa Windows 7 home, piratkopierade operativsystem brukar medföra så mycket mer trassel.

Mvh Doof

Permalänk
Medlem

Doof, fanns lite olika sorter i home premium någon för 1700 ngn för 900. Värkar som den för 900 e utan skiva lr ngt. Komplett laggar lite så svårt att titta.

Permalänk
Medlem

Det för 900 kronor (OEM version) kan endast installeras på helt nya datorer, innehåller inte CD och man får ingen telefonsupport. Det för 1700 kr innehåller naturligtvis allt det där.

Tänk också på att du kan behöva lägga till en dvd-brännare om du inte redan har en.

Mvh Doof

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Doofus:

Det för 900 kronor (OEM version) kan endast installeras på helt nya datorer, innehåller inte CD och man får ingen telefonsupport. Det för 1700 kr innehåller naturligtvis allt det där.

Sen när får man inte med skiva? Det fick i alla fall jag när jag köpte, och vad jag vet ska det alltid följa med. Däremot vet jag att om man köper Office 2010 OEM så är det utan skiva, det är inte det du tänker på?

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Tack för all hjälp doof! Ska posta lite resultat till dig osv <3

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Sen när får man inte med skiva? Det fick i alla fall jag när jag köpte, och vad jag vet ska det alltid följa med. Däremot vet jag att om man köper Office 2010 OEM så är det utan skiva, det är inte det du tänker på?

Det är mycket möjligt att jag blandar ihop dom. Isf så ursäktar jag mig
Hoppas iaf att datorn blir kanon