Permalänk
Medlem
Skrivet av Hraf:

Något som du inte riktigt förstår (som det verkar) är att det är ett chassi från en märkesdator som ej är avsedd för ATX-byggen. Personligen stör jag mig inte heller speciellt mycket på att hela burken inte är svart. Det finns framförallt inget fönster på sidopanelen så det kommer ju inte att synas det minsta.

Visst, men jag tycker inte det är en rolig grej att byta till ATX, det kanske du gör. Folk tycker inte lika.

Jag tycker det stör mig lite när allt inte var svart, när han ändå höll på liksom, vad vet jag färgen kanske tog slut.

"Inget fönster på sidopanelen" Vad var då hela grejen med att färga om från början om det ändå knappt syns. Jag hade gjort en ruta troligtvis, men det kanske han tänkt göra senare.

Jag gillade det inte helt enkelt, 2-3p.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Visst, men jag tycker inte det är en rolig grej att byta till ATX, det kanske du gör. Folk tycker inte lika.

Jag tycker det stör mig lite när allt inte var svart, när han ändå höll på liksom, vad vet jag färgen kanske tog slut.

"Inget fönster på sidopanelen" Vad var då hela grejen med att färga om från början om det ändå knappt syns. Jag hade gjort en ruta troligtvis, men det kanske han tänkt göra senare.

Jag gillade det inte helt enkelt, 2-3p.

Jo, jag tyckte det var en rolig idé att göra chassit ATX-kompatibelt. Resultatet blev riktigt lyckat också i min mening. Visst att det hade gått att få det snyggare invändigt med nästan vilket mellanklasschassi som helst, men det är ju inte det som är grejen med bygget. Klart att du får ha en egen åsikt, Jag uppfattade det bara lite hårt att skriva att det såg förjävligt ut.

Helt rätt angående färgen, det står under en av bilderna att färgen tog slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Kolla sju bilder ner, http://www.sweclockers.com/galleri/7261-the-black-pearl

Förstår inte hur du inte kunde tänka på det, ger 2 eller 3p max.. ser förjävligt ut innuti, ful dvd, AX750 texten upponed, gräsliga blåa grafikkort. Att du ens hade en märkesdator från början + HDD hållaren på dom sista bildern längst ner är ju inte svart heller.

Har du sådana extremt negativa åsikter borde du hålla dem för dig själv.
Det ger så otroligt dålig stämning.

Jag tycker att resultatet blev riktigt läckert.
Skitsamma om om det fanns enklare/bättre sätt att göra vissa av momenten.
Meningen är ju att man ska ha kul och bli nöjd själv.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem

Händig swedish viking! Skoj läsning

Visa signatur

Lista på min dator och kringutrustning hittar du HÄR
Citera för svar! Beskök gärna min Youtubekanal! Där lägger jag upp musik jag skapar!

Permalänk
Medlem

Väldigt fint! XPS är sjukt fint och nu vart de ännu finare!

5p helt klart!

Visa signatur

NZXT H2|Corsair CX600W|Corsair 8GB XMS3 1600MHZ|IntelCore i5 2500&Corsair HydroSeries™ H50 PnP|MSI 660TI 2GB Power Edition OC|Asus P8P67|OCZ Aglility 3 & INTEL 330|OS WIN 7
Platta: iPad 3+4G 16GB
Mobil: Samsung Galaxy SIII Marble White

Permalänk

Moddning av pwrled/btn etc. kan lätt göras med 3M Scotchlok

Visa signatur

IT-farbror 53år från Gävle, driver IT-bolag sen 2010 på heltid. Jobbar mycket med Unifi.
--
www.phs-itservice.se

Permalänk
Medlem

Det ser snyggt utifrån, fast du har nog byggt en ugn..
Har du lust att testa att att köra radiatorn som ut-blås istället? Det borde funkar bättre. Och möjligtvis sätta en fläkt vid gallret i botten som suger in.

Permalänk
Medlem

Galet snyggt! - 5/5